Logo de la Universitat de València Logo Estructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Xarrada ERI - Francesca Zermiani: "El trencaclosques de les diferències individuals a la represa durant la lectura interrompuda"

  • 12 d’abril de 2024
Image de la noticia

26 d'abril de 2024. 12:00h. Sessió presencial. Idioma: anglès.

El trencaclosques de les diferències individuals a la represa durant la lectura interrompuda

Francesca Zermiani

Universitat de Stuttgart (Alemanya)

 

Els estudiants s'enfronten sovint a interrupcions durant la lectura, cosa que els obliga a tornar a parar atenció al text. Hi ha poques dades sobre com influeixen les diferències individuals en aquest procés de represa, malgrat la importància que tenen per comprendre els processos cognitius i continuar desenvolupant tecnologies d'aprenentatge adaptatiu. En aquesta xarrada, ens endinsem en l'exploració de les diferències individuals i la seua influència en el comportament de la represa. Presentem el conjunt de dades InteRead, que inclou dades de la mirada de 50 participants, interrupcions anotades i els corresponents temps de represa. Utilitzant aquest conjunt de dades, analitzem els efectes del coneixement previ i la memòria visuoespacial en els temps de represa. Els nostres resultats demostren una interacció significativa entre aquests factors individuals i el comportament de represa, emfatitzant la importància de les diferències individuals en escenaris de lectura interrompuda. A més, oferim informació de la nostra darrera recopilació de dades, en què s'investiga la influència de les imatges mentals i les característiques del text en el comportament de represa. El nostre objectiu general, basat en les tecnologies educatives i la psicolingüística, és fomentar el desenvolupament de sistemes daprenentatge adaptatius adaptats a les necessitats individuals. Al llarg de la presentació, també discutirem els reptes trobats durant aquesta investigació, per tal d'estimular debats i intercanvis interdisciplinaris.

Enlace: https://www.ife.uni-stuttgart.de/en/llis/research/datasets/

 

Bio

Francesca Zermiani és estudiant d'últim any de doctorat a la Universitat de Stuttgart (Alemanya) a l'Escola Internacional de Recerca Max Planck de Sistemes Intel·ligents (IMPRS-IS) des del febrer del 2021, supervisada conjuntament per la professora Maria Wirzberger i el professor Andreas Bulling. Francesca és llicenciada en Filologia per la Universitat Ca' Foscari de Venècia (Itàlia) i posseeix un màster en Ciències Cognitives per la Universitat de Lund (Suècia). Els seus interessos de recerca inclouen tecnologies educatives, psicolingüística, seguiment ocular i processos atencionals. A més, va treballar com a becària de recerca en el camp de la lingüística computacional. La seua recerca actual se centra en l'estudi de les diferències individuals en les estratègies de represa. En concret, està interessada a desenvolupar tècniques basades en la mirada per ajudar els estudiants a reprendre tasques interrompudes.

Enlace: https://perceptualui.org/people/zermiani/