La projecció del documental "La naturalesa de l'extraordinari" a l'Aula Magna de la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació de la Universitat de València va reunir estudiants d'Educació Social, membres de la comunitat universitària, públic general i representants d'associacions vinculades a la diversitat funcional.
Després del visionat, es va obrir un col·loqui amb Juan Carlos Morcillo (coordinador i cofundador de l'Escola de Pensament Lliure), Ligia Pájaro i Vicente Navarro (directors del documental), al costat d'altres estudiants i protagonistes de la EPL.
L'Escola de Pensament Lliure, amb el seu enfocament inclusiu i horitzontal, proposa un espai on la paraula, el diàleg i l'escolta activa són centrals, i on cada persona és reconeguda com a capaç d'aportar i aprendre. Per a l'alumnat de Pedagogia Social, esta experiència va servir per a qüestionar els models assistencialistes i descobrir noves maneres d'entendre l'acció socioeducativa en l'àmbit de la diversitat funcional. El partit va permetre reflexionar sobre com la confiança, el respecte mutu i la defensa ferma de les capacitats de totes les persones poden transformar les relacions educatives, superant el paternalisme i afavorint la participació activa en els processos d'aprenentatge.
Esta activitat s'emmarca en el projecte “Desbordes creatius de l'aula universitària”, coordinat per Belén Massó, que promou la creació d'espais de diàleg i aprenentatge mutu a través de les arts, l'enfortiment de la col·laboració amb entitats i projectes de l'entorn valencià i la visibilització d'iniciatives innovadores que contribuïxen a la reducció de desigualtats i la millora educativa des d'una perspectiva crítica i inclusiva. Va comptar amb el suport del departament de Teoria de l'Educació i de la comissió de cultura de la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació.