
El Vicerectorat d'Estudis i la Gerència de la Universitat de València han emés la Instrucció IUV 4/2024, que regula la gestió dels rebuts de matrícula per al curs acadèmic 2024-2025, i detalla les modalitats de pagament, les especificacions per a l'estudiantat sol·licitant de beques, i els procediments en cas d'impagament.
Tant el pagament amb targeta de crèdit com el domiciliat es podrà fer en un, dos o huit terminis, i els preus públics de serveis complementaris acadèmics, incloent-hi la targeta universitària, no susceptibles de devolució, es tramitaran en un rebut independent que es generarà en el moment de la matrícula.
Per últim, l'incompliment de l'obligació de pagament de l'import de la matrícula derivarà en un procediment que culiminarà amb les resolucions d’anul·lació de la matrícula per part dels deganats i les direccions, que seran notificades a l’adreça institucional de correu electrònic de l’estudiantat. Després d’aquesta notificació la matrícula quedarà anul·lada, però en estat d’«anul·lació cautelar». En el cas que l’estudiantat abone l’import pendent amb posterioritat, la seua matrícula es restablirà sense altres conseqüències. A l’estudiantat que a la finalització del període de classes del segon semestre tinga algun rebut impagat, se li anul·larà la matrícula de forma definitiva.