Logo UVGrau en Enginyeria Electrònica de TelecomunicacióEscola Tècnica Superior d'Enginyeria(ETSE) Logo del portal

Investigadors de l'ETSE-UV desenvolupen un nou algorisme per a millorar l'eficiència de les comunicacions 5G

  • 28 de setembre de 2021
Investigadors de la ETSE-UV desenvolupen un nou algorisme per a millorar l'eficiència de les comunicacions 5G

Sandra Roger, Máximo Cobos i Carmen Botella, del Departament d'Informàtica de l’ETSE-UV, en col·laboració amb el KTH Royal Institute of Technology d'Estocolm i d'Ericsson Research a Suècia, han desenvolupat l'article d'investigació “Fast Channel Estimation in the Transformed Spatial Domain for Analog Millimeter Wave Systems”.

L'article ha sigut publicat recentment en la revista IEEE Transactions on Wireless Communications, una de les més prestigioses en l'àrea de les comunicacions mòbils i sense fils. Aquest treball aborda el problema de l'estimació del canal de comunicacions sense fils en sistemes que operen en la banda de freqüències d'ona mil·limètrica, la qual donarà suport a molts dels serveis de la 5G i futura 6G.

La caracterització del canal permet als sistemes optimitzar els seus paràmetres perquè les comunicacions siguen més ràpides i fiables. Així, l'algorisme desenvolupat permet, entre altres coses, que emissors i receptors facen un seguiment de les seues posicions relatives al llarg de la comunicació i facen un ús més eficient i intel·ligent de la potència emesa.

Sandra Roger, una de les investigadores de l'article indica: “plantegem un mètode per a estimació de canal en comunicacions en ones mil·limètriques que opera en el que hem denominat 'domini espacial transformat’. La novetat del mètode és que permet oferir una precisió d'estimació molt competitiva amb un cost computacional molt més reduït que les alternatives existents”. Segons afirma, això permet que els sistemes s'ajusten de forma més ràpida als canvis i utilitzen maquinari de cost més reduït, la qual cosa comporta tant avantatges tècnics com econòmiques i d'eficiència energètica.

Link a l’article: https://ieeexplore.ieee.org/document/9403963