Foto | Nom i cognoms | Adreça | + info | Biografia |
---|---|---|---|---|
PARRA MONSERRAT, DAVID |
(9639) 83077 |
|||
ASENSI SILVESTRE, ELVIRA |
963 82 89 53 (D) |
|||
BEL MARTINEZ, JUAN CARLOS |
(9616) 25382 |
Biografia | ||
Juan Carlos Bel Martínez és Doctor en Didàctiques Específiques (Didàctica de les Ciències Socials) per la Universitat de València amb premi extraordinari de doctorat, Graduat en Mestre d'Educació Primària per la Universitat Jaume I de Castelló i Màster en Investigació en Didàctiques Específiques per la Universitat de València. Ha sigut becari de formació i investigació en l'Institut Nacional de Tecnologies Educatives i de Formació del Professorat (INTEF) del Ministeri d'Educació i Formació Professional. La seua principal línia d'investigació es centra en l'ús de la imaginació històrica i el pensament històric en Educació Primària, així com en l'anàlisi dels materials didàctics (principalment els llibres de text) en aquesta etapa. Juntament amb això, ha realitzat estades d'investigació en la Universiteit van Amsterdam i la Universidad de Valladolid. Compta amb un sexenni d'investigació CNEAI. Actualment és professor ajudant doctor en el Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials. |
||||
CALZADO ALDARIA, ANTONIO |
64088 (I) |
|||
COLOMER RUBIO, JUAN CARLOS |
Coordinador Especialitat de Didàctica de les Ciències Socials(Màster en Investigació en Didàctiques Específiques-Facultat de Magisteri) (9639) 83548 |
Biografia | ||
Juan Carlos Colomer Rubio és doctor en Història per la Universitat de València, Màster Interuniversitari en Història Contemporània i Màster en Recerca en Didàctiques Específiques per la mateixa institució. Ha estat becari FPU del ministeri d'Educació en el Departament d'Història Contemporània de la Universitat de València i docent d'educació formal i no formal durant més d'una dècada en diverses entitats de voluntariat valencianes. Especialitzat en història recent, les seues publicacions s'han ocupat sobre l'anàlisi de l'ensenyament de la història, els seus llibres de text o el disseny d'activitats educatives en nous suports digitals (TIC). A més, ha participat en diversos congressos i seminaris relatius a la seva especialitat, col·laborant en diversos projectes d'investigació científica. Ha realitzat estades a la Harvard School of Education i ha estat professor convidat a la Universitat d'Alagoas (Brasil). Ha estat vicedegà de Cultura Professional i Tecnologia Educativa de la Facultat de Magisteri. Actualment és professor Titular d'Universitat en el Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials. |
||||
FUERTES MUÑOZ, CARLOS |
Coordinador Geografia i Història (Màster Prof. Secundària) Despatx 2.18 (Facultat Magisteri-Tarongers, 2n pis) http://socialsuv.org/ (9639) 83549 |
Biografia | ||
Carlos Fuertes Muñoz és Doctor en Història Contemporània amb una tesi sobre història social i de l'educació sota el franquisme. Màster en Investigació en Didàctiques Específiques (Especialitat Ciències Socials), en l'àmbit de la Didàctica de les Ciències Socials s'ha interessat per qüestions com els manuals escolars, les fonts orals com a recurs didàctic, la formació del professorat i, especialment, per la construcció d'identitats col·lectives (nacionals, polítiques, de classe i de gènere) a través de l'ensenyament de la història, amb un particular interés pel tractament educatiu del passat recent espanyol i altres temes socials conflictius. És membre de Social(s): Grup de Recerca i d'Innovació en Educació Geogràfica i Històrica i de la coordinadora de l'Aula d'Història i Memòria Democràtica de la Universitat de València. https://dialnet.unirioja.es/servlet/autor?codigo=3122014 https://socialsuv.org/ |
||||
GARCIA FOLGADO, MARIA JOSE |
||||
IBAÑEZ DOMINGO, MELANIE |
83028 |
|||
LOPEZ CASTELLO, RAUL |
Biografia | |||
Raúl López Castelló és Doctor en Didàctiques Específiques (Didàctica de les Ciències Socials) per la Universitat de València, Màster en Professor/a d’Educació Secundària (Geografia i Història) i Màster Universitari en Investigació en Didàctiques Específiques (Ciències Socials) per la mateixa institució. Ha estat beneficiari d’una Ajuda de Formació del Professorat Universitari (FPU) finançada pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats en el Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials de la Universitat de València. És membre de SOCIAL(S) Grup de Recerca i d’Innovació en Educació Geogràfica i Històrica. La seua principal línia d’investigació se centra en l’anàlisi de la representació de la Història de l’Art com a disciplina escolar i la seua incidència en la pràctica educativa. Ha realitzat estades d’investigació en la Humboldt-Universität zu Berlin i la Universidade do Porto. Actualment és professor Ajudant Doctor en el Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials. |
||||
MAYORDOMO PEREZ, ALEJANDRO |
(9638) 64521 |
|||
MORANT ARIÑO, ANTONIO |
(9638) 64918 |
Biografia | ||
Treballe com a Professor Titular a l'Àrea d'Història Contemporània i sóc Coordinador de l'Aula d'Història i Memòria Democràtica de la UV. A banda, sóc IP2 del projecte Género y nación franquista. Perspectivas transnacionales e interseccionales (PID2022-141082NB-C22), finançat pel Ministeri espanyol de Ciència i Innovació. Entre el 2010 i el 2015, vaig ser investigador i, posteriorment, co-director de projecte al Cluster d'Excel·lència Religió i Política, a la Universitat de Münster (Alemanya), abans de guanyar el 2015 una plaça d'Ajudant Doctor a la UV. Fins ara, he estat Investigador Convidat a les universitats Lliure de Berlin (Friedrich-Meinecke Institut), de Viena (Institut für Zeitgeschichte), Complutense de Madrid (Facultad de Ciencias Políticas) i Federal de Juiz de Fora (Instituto de Ciências Humanas), així com Docent Convidat a les universitats de Potsdam, Humboldt de Berlin i Viena. Pel que fa a la recerca, la meua tesi doctoral (2014) estava centrada en les relacions entre la Sección Femenina de Falange i les organitzacions juvenils i femenina de l'Alemanya nazi. A hores d'ara, la meua principal línia d'investigació posa el focus en gènere i feixisme des d'una perspectiva transnacional, per exemple, en la cooperació transfronterera dels feixismes a les dècades de 1930 i 1940. Però els meus interessos s'adrecen també a temes com ara l'antisemitisme, la València capital de la República (1936-1937) o la pugna per les restes simbòliques del franquisme en l'espai públic després del 1979. Pel que fa les publicacions acadèmiques, he coeditat The Right and the Nation. Transnational Perspectives (Routledge 2023), Reactionary nationalists, fascists and dictatorships. Against democracy (Palgrave 2019) i Tot està per fer. València, Capital de la República 1936-1937 (UV 2016) i sóc autor de nombrosos articles en revistes académicas, com ara el Journal of Contemporary History, Zeitgeschichte, Ayer, Historia y Política, Nordisk Judaistik, Locus o Análise Social. A banda d'algun article científic en alemany, francès, anglès o italià, he co/traduït quatre llibres de l'alemany al castellà: Ulrich Herbert, El Tercer Reich. Historia de una dictadura (Publicacions de la Universitat de València, 2024), Marcelo Caruso, El espíritu o la Mecánica (Peter Lang 2021), Lutz Raphael, La historia en la Era de los Extremos (Institución Fernado el Católico 2012), i Haupt/Langewiesche (eds.), Nation und Religion in Europa (Institución Fernado el Católico 2010). Per últim, sovint col·labore, en diferents formats, amb diversos mitjans de comunicació (premsa escrita, ràdio, televisió). |
||||
PAYA RICO, ANDRES |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació Avgda. Blasco Ibáñez 30 46010 València (9638) 64840 |
Biografia | ||
Doctor a Pedagogia (2006). Professor titular de teoria i història de l'educació de la Universitat de València. Docent del Doctorat en Ciències Pedagògiques de la Università di Bologna. Coeditor de la revista “Espai, Temps i Educació” (Scopus), membre del Consell Editorial de la revista “Educació i Història”; així com del Comitè Científic de “Fòrum d'Educació” (Scopus), “Història da Educaçao” (Scopus), “Debats per a la Història” (Mèxic) i “Tendències Pedagògiques” (UAM). Vocal de la Junta Directiva (20017-2025) de la Societat Espanyola d´Història de l´Educació (SEDHE). Ha estat secretari acadèmic (2012-2015) i director del Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació (2015-2019), i des del 2019 és director del Màster de Psicopedagogia de la Universitat de València. Ha realitzat estades de recerca a universitats d'Espanya, Bèlgica, Itàlia, Perú, Mèxic i Equador. Té reconeguts dos sexennis de recerca i un sexenni de transferència (CNEAI-ANECA). Avaluador del Comitè Tècnic de Ciències de l'Educació a l'Agència Estatal de Recerca del Govern d'Espanya i membre del Jurat com a vocal responsable de l'àrea de Ciències Socials i Jurídiques del Certamen de Joves Investigadors (INJUVE i Ministeri de Joventut i Infància (2019-2024) ). Les seves línies de recerca se centren en la història de leducació contemporània i la política educativa, així com la innovació docent i, fonamentalment, l'estudi del joc com a element de renovació pedagògica. europeus, actualment codirigeix el projecte R+D+i “Educació per a la Ciutadania Mundial i la formació del professorat (2024-2028) finançat pel Ministeri Ciència, Innovació i Universitats |