University of Valencia logo Logo Department of Marketing and Market Research Logo del portal

Actividades del grupo

  • Research and training

 

Líneas de investigación

  • Digital Communications
  • Neuromarketing
  • Virtual Reality

 

Contratos y proyectos

  • Rhumbo. Modelling and predicting human-decision making using measures of subconscious brain processes through mixed reality interfaces and biometric signals-RHUMBO. European Marie Curie grant 813234. Innovative Training Networks. Research lines: (i) Consumer Brand Choice Behavior in virtual commerce (CBCB); (ii) Information Processing of Advertising Stimuli (IPAS).
  • Re_Brand. Mixed REality and BRAiN Decision. Generalitat Valenciana Prometeo. Research lines: (I) Build your home; (ii) Hotel Choice; (iii) Human senses in future brands
  • DIGI_BRAND_CHOICE. Experimental and neuroscientific analysis in services. Ministerio de Ciencia e Innovación. Research lines: (i) Influence of digital communications on emotions, image, intent to visit and engagement; (ii) How the type of environment influences the digital image, intent to visit and engagement; (iii) Identifying the determinants of choosing accommodation services; (iv) Detecting consumer emotions in their information search process.

 

Publicaciones

 

Tesis doctorales

  • Ausín, José Manuel (expected 2021). The effectiveness of execution formats of advertising through neuroscientific tools. 
  • Maturana, Patricio (2021). Influencia de los rasgos de personalidad y estilos de vida en el valor percibido por usuarios de tiendas situadas en plataformas de realidad virtual. Sobresaliente Cum Laude
  • Cimadevilla, Elsa (2020). Emociones y personalidad en la adopción de eWOM. Análisis consciente e inconsciente. Sobresaliente Cum Laude
  • Torrecilla, Carmen (2019). Evaluación a través de la Neurociencia de la elección de marca en el punto de venta. Un análisis integrado del seguimiento ocular, el recorrido espacial y la realidad virtual. Co-supervised with Jaime Guixeres. Sobresaliente Cum Laude.
  • Martínez Navarro, Jesús (2017). Publicidad generada por el consumidor patrocinada: un análisis del fenómeno, el consumidor creativo y las respuestas de la audiencia. Sobresaliente Cum Laude.UOC.
  • Zanfardini, Marina (2017). eWOM sobre responsabilidad social corporativa: su efecto sobre la utilidad percibida, la influencia percibida y la equidad de la marca de los destinos turísticos. Co-supervised with Luisa Andreu. Universidad Nacional del Comahue, Argentina. Sobresaliente Cum Laude.

Ongoing:

  • Alberto Badenes (2022): CSR and decision-making in digital settings
  • Shobhit Kakaria (2022). Consumer brand choice in virtual reality
  • Aline Simonetti (2022). Information processing of advertising stimuli in virtual reality.
  • Angel del Castillo (2022). Scent in brand decision making
  • Sara Lopez (2023). Virtual reality for promoting hotel bookings