Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Biodiversitat: Conservació i Evolució Logo del portal

Tabla de personas
Foto Nom i cognoms Adreça + info Biografia
AZNAR AVENDAÑO, FRANCISCO JAVIER

AZNAR AVENDAÑO, FRANCISCO JAVIER

PDI-Titular d'UniversitatDirector/a Titulacio Master Oficial
ARMENGOL DIAZ, JAVIER

ARMENGOL DIAZ, JAVIER

PDI-Catedratic/a d'Universitat
BALLESTEROS BARGUES, DANIEL

BALLESTEROS BARGUES, DANIEL

PDI-Ajudant Doctor/A

Despacho 3-36, Facultad de Farmacia y Ciencias de la Alimentación. Av. de Vicent Andrés Estellés s/n 46100 Burjassot. Valencia. España.

44921

daniel.ballesteros@uv.es

Biografia
 

Daniel Ballesteros és biòleg, doctor per la Universitat de València des del 2008. Especialitat en botànica, fisiologia vegetal, criobiologia i biologia de la conservació, és professor ajudant doctor a la Universitat de València des del 2021. Durant la seva etapa postdoctoral (2009-2021), ha desenvolupat la seva carrera en diversos centres internacionals líders de la conservació de germoplasma vegetal, com els Royal Botanic Gardens Kew, Regne Unit amb el Prof. Hugh Pritchard, el National Center for Genetic Resources Preservation a Fort Collins, EUA, amb la Dra Christina Walters, la Universitat KwaZulu Natal a Sud-àfrica amb els professors Patricia Berjak i Normal Pammenter, i el Center for Research and Conservation of Wildlife a Cincinati, EUA, amb la Dra Valerie Pence. El seu treball de recerca té com a objectiu revelar les bases fonamentals de la tolerància a l'estrès exercit per la dessecació i les baixes temperatures en llavors de diferent fisiologia i altres propàguls de plantes (espores, pòl·len), particularment en relació amb la seva conservació a llarg termini (incloent la crio-preservació). A més està interessat en la variació de la longevitat en propàguls de plantes, des d'espores de falgueres com a model unicel·lular fins a sistemes més complexos. Aquests estudis sovint requereixen l'ús d'aproximacions estructurals i biofísiques. Aquesta aproximació multidisciplinària i única en biologia de llavors ha esdevingut un referent mundial.

BOTELLA SEVILLA, HECTOR

BOTELLA SEVILLA, HECTOR

PDI-Catedratic/a d'Universitat
FERRER SUAY, MARIA DEL MAR

FERRER SUAY, MARIA DEL MAR

PDI-Ajudant Doctor/AVicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets

(9635) 43102

mar.ferrer@uv.es

Biografia
 

Mar Ferrer Suay és Llicenciada en Biologia per la Universitat de València (2004-2009). Va obtenir el doctorat en Biodiversitat per la Universitat de Barcelona amb Menció Internacional (2010-2014). Ha realitzat tres Màsters: a Biodiversitat: conservació i evolució (2009-2010, UV), a Control i Gestió de Plagues (2015, UV) ia Professorat d'Educació Secundària (2018-2019, UV). Va ser investigadora postdoctoral a l'American Museum of Natural History (2016, New York, USA) i Juan de la Cierva-Formació a la Universitat de València (2016-2018).

És l'especialista de la subfamília Charipinae, petites vespes que actuen com a hiperparasitoides de pugons i ocasionen greus problemes als programes de control biològic. Ha realitzat vuit estades predoctorals. Ha descrit més de 50 espècies noves per a la ciència i establert multitud de relacions tròfiques. Actualment té reconegut un sexenni de recerca i és IP d'un Projecte de la Generalitat Valenciana centrat en l'ús de marcadors moleculars per definir els límits entre espècies i resoldre la filogènia del grup.

Imparteix classe al Grau de Biologia i al Màster de Biodiversitat: Conservació i Evolució, del qual també és membre de la Comissió Acadèmica. També és codirectora del Màster Propi en Control i Gestió de Plagues. Participa en activitats com BioGrau, Pràctiques externes, Olimpíades de Biologia, Motivem i Projecte Natura.

ORTELLS BAÑERES, RAQUEL PILAR

ORTELLS BAÑERES, RAQUEL PILAR

PDI-Titular d'Universitat
GIMENEZ MONLEON, MONICA

GIMENEZ MONLEON, MONICA

PAS-Esc. Administrativa