Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Dret, Empresa i Justícia Logo del portal

L'alumna Mariela Estefania Zambrano defensa el seu TFM sobre el dret a una atenció integral de salut en l'Equador

Mariela Estefania Zambrano Calozuma

La pregunta d'investigació refereix: S'ha d'implementar auditories externes sobre el control de qualitat de les persones que s'encarreguen d'atorgar informació als ciutadans?

14 de de novembre de 2019

Títol: La vulneració al dret a rebre una atenció integral de salut dels pacients del subsistema de salut de l'Institut Equatorià de Seguretat Social per desconeixement d'informació.

Alumna: Mariela Estefania Zambrano Calozuma

CAPÍTOL U:

El primera capitule denominat “El sistema de Salut Equatorià”, es revisa de manera breu la seua estructura i la interacció entre susbsistemes, la qual cosa permet que la seua correcta conjuntura atorgant als pacients, una atenció integral de salut. Afegint que s'ha vingut buscant la cooperació privada mitjançant la compra dels serveis mèdics, perquè beneficia a gran escala fins i tot en pacients que no posseeixen cap assegurança de salut, aconseguint salvar vides als usuaris més vulnerables.

Vaig analitzar els conceptes de les derivacions, referència i contra referencia transferències, tot això explicant la importància de considerar la capacitat resolutiva i accessibilitat georeferenciació. En aqueix moment és quan es pot evidenciar que existeix l'articulació de la xarxa pública integral de salut, o la xarxa pública privada, atenent importants caràcters i figures en salut com el semàfor de salut, aplicació d'altres assegurances i finalment el pagament d'emergències que són ateses per prestadors de salut que tenen i els que no posseeixen conveni amb l’IESS. Considerant que en el sistema nacional de contractació pública, va limitar que aquest sistema públic no es pot contractar serveis de salut., es crea la norma tècnica d'avaluació qualificació i adquisició de serveis mèdics de la rpis i rp, la qual cosa el procediment per a ser prestador.

CAPÍTOL DOS:

El segon capítol el vaig dedicar a realitzar l'anàlisi dels drets i deures que existeixen en la relació mèdica, tant en els pacients com en els funcionaris públics., els pacients que ingressen a les cases de salut amb els seus familiars, han d'estar informats dels drets que per la seua qualitat d'ésser humà posseeixen sense discriminació, posseir-los els atorga fer ús dels recursos públics que estan destinats per a suplir necessitats de salut tant preventius com existents, els drets i les obligacions dels pacients estan estructurats conforme principis que es troba regulats conforme la democràcia, així mateix els que laboren sota relació de dependència en salut pública o privada tenen drets que han de ser respectats posat que en cas de no fer-ho, es cometria delictes que implicarien la presó, sense oblidar que les seues obligacions establides en la norma vigent que és de ple coneixement de qui ingressa a treballar, deuran estrictament ser complits a cabalitat, ja que com expliquem, fins a l'omissió és penalitzada. La vulneració tant en l'accionar com en l'omissió d'accions, i que en cas de desconeixement, perquè poden ser víctimes de vulneració i atropellaments de diversos d'ells, que en la seua gran part per ignorar-los, es pot cometre un delicte, causant perjudicis de manera irreparable. La conformitat del pacient en saber que els seus drets es complisquen, s'aconsegueix una millora en la seua malaltia.

El Dret a un atenció digna, a no ser discriminat, confidencialitat, consagrats en la CC 362. A la informació, i a decidir, són part dels drets dels pacients i usuaris de salut. Entre els més importants Deures que han de complir els pacients., és encara que sone lògic, que es complisquen els seus drets, informació a la malaltia, autoritzar els familiars a sol·licitar informació, preguntar sobre el seu procediment, assistir puntualment a cites mèdiques, respectar al personal, controlar sorolls, prendre medicament autoritzats per metges.

Però en la relació tots dos tenen Drets i deures, com a exemple el dels servidors públics., és l'estabilitat en el seu lloc, remuneració justa, vacances llicencies i comissions, demandar davant els organismes sobre la seua reparació de drets, gaudir de les garanties de la llei i sobre els actes de corrupció, entorn adequat que garantisca salut higiene i benestar, no ser discriminat, no tindre assetjament laboral.

CAPÍTOL TRES:

El Capítol tres es dedica al dret a la informació dels programes que porta la cartera de servei de l'Estat, considerant que la informació pública es troba en poder de les institucions de l'estat ja siga en físic o digital, té principis com l'accés gratuït i la publicitat. Existint les seues excepcions Com hem analitzat, desconéixer una normativa relacionada a salut i la falta de cultura política i econòmica, ha comportat que els usuaris que ingressen a qualsevol sistema de Salut, cometen faltes des del seu ingrés fins a la seua eixida, errors que impliquen lesions i perjudicis que en alguns casos és irreparable, sumat a això la injustícia i actes de violència de diferent índole, per conseqüència estaríem vivint en un ambient de limitació de justícia, llibertat i pau.

Sens dubte a l'EQUADOR, la tecnologia es troba a l'abast la majoria de la població, no obstant això podem trobar la ignorància dels beneficiaris en usar-la. Existeixen molts avantatges de l'ús de la tecnologia, perquè escurça el temps, fàcil accés, ràpida presa de decisions, redueix distàncies, s'executa des de qualsevol lloc, acreix equips de treball, reducció gaste de logística i espai físic.

Conclusió:

En l'actualitat, s'ha estés la difusió d'informació, perquè fa aproximadament 7 anys arrere, era de gran importància mantindre's al corrent de les notícies o informació mitjançant la premsa, televisiva, radia o escrita, mentrestant no cap com a únics mitjans d'informació la TV o la premsa escrita, en l'actualitat amb major freqüència s'utilitza les plataformes virtuals i xarxes socials oficials de les institucions públiques, les mateixes que contenen informació actualitzada dels seus serveis, per la qual cosa a tan sols un clic de manera molt fàcil, es pot accedir al seu contingut, no obstant això a les cases de Salut, existeixen funcionaris públics que les desconeixen, fins i tot de les seues atribucions i funcions, la qual cosa ha perjudicat a gran escala els usuaris finals dels serveis, per la qual cosa conforme a la pregunta plantejada i segons l'anàlisi, es considera que s'ha d'implementar auditories externes sobre el control de qualitat de les persones que s'encarreguen d'atorgar informació als ciutadans. Sens dubte el ciutadà en estar advertit dels seus Drets i obligacions, sabria que en acudir a una casa de Salut, la Llei obliga als qui administren la Salut, a complir amb protocols i lineaments degudament estudiats per a ser posats en pràctica.

Etiquetes