Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Dret, Empresa i Justícia Logo del portal

La CE proposa una nova normativa per a afavorir el comerç electrònic en la UE

La CE proposa una nova normativa per a afavorir el comerç electrònic en la UE

La Comissió Europea (CE) ha presentat una nova regulació amb la qual es pretén afavorir el comerç electrònic entre els usuaris i les empreses de la Unió Europea.

3 de de juny de 2016

Els problemes relacionats amb les elevades despeses d'enviament de les transaccions internacionals i els preus que cobren els operadors postals per l'enviament de paquets a altres països impedeixen que augmenten les compres online en la UE. Per a afavorir el comerç electrònic entre els estats membres, el passat 25 de maig la Comissió Europea va presentar una nova regulació que el seu objectiu és impulsar el comerç electrònic a través de tres mesures:

  1. Combatre el bloqueig geogràfic;
  2. Fer més assequibles i eficients els enviaments de paquets transfronterers;
  3. Fomentar la confiança dels clients, gràcies a la millora de la protecció i del compliment de les normes.

Andrus Ansip, vicepresident responsable del mercat únic digital, ha afirmat que amb aquesta nova normativa desitgen “resoldre els problemes que impedeixen als consumidors i a les empreses aprofitar plenament les oportunitats de comprar i vendre productes i serveis en línia”.

El paquet de mesures es compon de:

  • Una proposta legislativa per a abordar el bloqueig geogràfic injustificat i altres formes de discriminació per raó de la nacionalitat, del lloc de residència o d'establiment;
  • Una proposta legislativa sobre serveis de paqueteria transfronterers per a augmentar la transparència dels preus i millorar la supervisió reglamentària;
  • Una proposta legislativa per a reforçar la defensa dels drets dels consumidors, i orientacions per a aclarir, entre altres coses, què ha de considerar-se una pràctica comercial deslleial en el món digital.

Contra la discriminació nacional

La CE proposa també acabar amb qualsevol tipus de discriminació nacional en el mercat únic. En el comerç electrònic, a molts compradors se'ls impedeix accedir a ofertes publicades en pàgines web d'altres països o se'ls requereix una targeta de dèbit o crèdit d'un determinat país quan van a realitzar les seues compres. Si bé és cert que el principi de no discriminació ja està establit en la Directiva de serveis, amb aquestes noves propostes les empreses i els consumidors coneixeran què pràctiques estan permeses i quins no.

El paquet de mesures presentat el 25 de maig complementa les dues iniciatives legislatives propostes per la CE al desembre de 2015 sobre el subministrament de continguts digitals i la venda en línia, i altres vendes a distància de béns, així com la pròxima proposta sobre la simplificació de l'IVA, prevista per a tardor de 2016.

Etiquetes directives , comerç
Publicat per: Pablo Martí Prats