Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Investigació en Didàctiques Específiques Logo del portal

La Comissió de Coordinació Acadèmica del màster:
- Tindrà en compte el que estableix l'article 17 del Reial Decret 1393/2007. En particular, en el cas de sol·licitants amb necessitats educatives específiques derivades de discapacitat, la Comissió de Coordinació Acadèmica en demanarà el suport i l’assessorament adequats dels serveis competents de la Universitat de València, que avaluaran la necessitat de possibles adaptacions curriculars, itineraris o estudis alternatius.
- Tindrà en compte la normativa de la Universitat de València vigent, així com els procediments i requisits d'admissió fixats per aquesta i pel pla d'estudis del màster, entre els quals podrà haver-hi requisits de formació prèvia específica en algunes disciplines.
- Valorarà els mèrits de cada sol·licitant atenent als criteris exposats a continuació, i podrà realitzar entrevistes personals i/o totes aquelles proves que estime convenient per valorar i prioritzar, si cal, les sol·licituds.
En funció de la situació de cada estudiant sol·licitant, la Comissió de Coordinació Acadèmica del màster en Recerca en Didàctiques Específiques aplicarà els criteris següents:
Criteri general d'admissió al màster:
1. Tots els sol·licitants han d'acreditar, per qualsevol dels procediments previstos, un domini de comprensió lectora de l'idioma anglès equivalent al nivell B1.
Criteris particulars d'admissió al màster:
1. L’acreditació de tenir el títol del màster en Professor/a d’Educació Secundària de la Universitat de València, del certificat del Curs d'Aptitud Pedagògica (CAP) o d'un altre títol equivalent és suficient per poder cursar l'itinerari de la didàctica específica corresponent a l'especialitat cursada en aquest títol.
2. L'acreditació de tenir el títol de grau o un altre d’equivalent en alguna de les especialitats reconegudes en el Reial Decret d'especialitats per a professors d'educació secundària obligatòria i batxillerat (RD 1834/2008) és suficient per poder cursar l'itinerari de la didàctica específica corresponent a l'especialitat cursada en aquest títol. Aquests títols de grau són, almenys, els següents: Belles Arts, Biologia, Ciències de l'Activitat Física i l'Esport (o INEF/IVEF), Ciències de la Vida i del Medi Ambient, Conservatori Superior de Música, Estadística, Farmàcia, Filologia, Física, Geografia, Història, Enginyeries (Agrícola, Industrial, etc.), Matemàtiques, Medicina, Química, Veterinària o altres d’equivalents.
3. A) Els sol·licitants que acrediten estar en possessió d'un títol de diplomat o graduat en Mestre en Educació Infantil poden ser admesos en les especialitats de Didàctica de l'Educació Física, Didàctica de la Música, Didàctica de les Arts Visuals i Didàctica de la Llengua i la Literatura.
B) Els sol·licitants que acrediten estar en possessió d'un títol de diplomat o graduat en Magisteri poden ser admesos si acrediten haver cursat un itinerari d'especialització, relacionat amb l'especialitat del màster triada, entre els que defineix el pla d'estudis del grau en Mestre d'Educació Primària de la Universitat de València, o una altra formació equivalent. Els itineraris actuals són:
- Especialista en Arts i Humanitats. Dóna accés a les especialitats de Didàctica de les Arts Visuals i Didàctica de les Ciències Socials.
- Especialista en Ciències i Matemàtiques. Dóna accés a les especialitats de Didàctica de la Matemàtica i de Didàctica de les Ciències Experimentals.
- Especialista en Educació Musical. Dóna accés a l'especialitat de Didàctica de la Música.
- Especialista en Educació Física. Dóna accés a l'especialitat de Didàctica de l'Educació Física.
- Especialista en Llengua Estrangera. Dóna accés a l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura.
4. Els sol·licitants que acrediten estar en possessió del títol de graduat en Magisteri, Ciències de l'Educació o Psicologia o del títol de diplomat en Magisteri poden ser admesos si acrediten haver cursat en la seua etapa de formació prèvia un màster en estudis equivalents amb un mínim de 18 crèdits de continguts en algun dels títols de grau esmentats en el punt 2 relacionats amb l'especialitat triada.
5. Els sol·licitants que acrediten estar en possessió d'un títol de grau o equivalent diferent dels esmentats en els punts 2, 3a, 3b i 4 poden ser admesos si, a més de la titulació, acrediten oficialment posseir experiència docent d'almenys 3 anys impartint assignatures relacionades amb l'especialitat triada a centres d'ensenyament de primària i/o de secundària amb ensenyaments reglats.
6. Els sol·licitants titulats en música per un conservatori superior de música o en dansa per una escola superior de dansa, han d'acreditar posseir el títol superior en qualsevol especialitat.
7. Quan els sol·licitants acrediten estar en possessió d'un títol de diplomatura, grau o equivalents no esmentats en els apartats 1 a 6 anteriors i complir els requisits d'accés de la Universitat de València (vegeu secció 4.2.1), la Comissió de Coordinació Acadèmica del màster estudiarà de manera individualitzada les sol·licituds i valorarà la necessitat de demostrar una experiència docent o una formació disciplinària prèvies a l'admissió al màster.
8. Quan els sol·licitants acrediten estar en possessió d'un títol universitari emès a països no pertanyents a l'espai europeu d'educació superior i haver superat el tràmit d'accés, la Comissió de Coordinació Acadèmica del màster estudiarà de manera individualitzada les sol·licituds i valorarà la necessitat de demostrar una experiència docent o una formació disciplinària prèvies a l'admissió al màster.
La Comissió de Coordinació Acadèmica del màster podrà indicar a cada aspirant que no complisca cap d'aquests requisits els estudis mínims que hauria de cursar.
Selecció d'estudiants.
La selecció d'estudiants es farà entre les sol·licituds que complisquen els criteris d'admissió indicats en els apartats 4.2.1 i 4.2.2. En cas que la demanda d'una especialitat siga superior a l’oferta de places, es prioritzaran les sol·licituds seguint els criteris següents, ordenats de major a menor importància i sempre referits a l'especialitat:
a) Criteris generals:
1. Acreditació de títol de màster en Professor/a d’Educació Secundària, Certificat d'Aptitud Pedagògica (CAP) o un altre títol equivalent.
2. Titulació i expedient acadèmic.
3. Experiència professional com a professor a centres amb ensenyaments reglats d'educació primària, secundària o d’universitat.
4. Experiència investigadora i publicacions.
5. Coneixement addicional de l'anglès o d'altres idiomes.
6. Participació en cursos, seminaris, congressos, etc.
7. Entrevista personal.
8. Manifestació argumentada d'interès.
b) Criteris articulars:
Si la Comissió de Coordinació Acadèmica ho estima convenient, proposarà proves de nivell als sol·licitants en aquells aspectes formatius que suposen un prerequisit per a aquest màster. Els sol·licitants hauran de superar el nivell mínim exigit per la comissió en aquestes proves. Els resultats d'aquestes proves seran valorats per a la selecció dels estudiants.