Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Nutrició Personalitzada i Comunitària Logo del portal

 Informació general

Denominació del mòdul: Treball de Fi de Màster
Nombre de crèdits: 15 ECTS
Unitat temporal: Anual
Caràcter: Obligatori

Contingut del Mòdul

El treball fi de màster es planteja com un element que permeta als estudiants incrementar les seues habilitats en aspectes com ara: interactuar amb clients, desenvolupar especificacions formals de problemes, revisar bibliografia especialitzada en un tema, construir prototips, practicar el desenvolupament de documentació tècnica i la defensa oral d'idees.
El tipus de projecte a desenvolupar pot ser molt variable, encara que sempre dins de les línies marcades pels objectius i les competències establertes per al títol de màster. L'objectiu final del projecte és aplicar les competències adquirides durant els estudis a l'activitat investigadora.
Els continguts de la matèria estan relacionats amb Nutrició Clínica, Nutrició Esportiva i Alimentació i Societat.

Competències:

BÀSIQUES I GENERALS

  • Ser capaços d'obtenir i de seleccionar la informació i les fonts rellevants per a la resolució de problemes, elaboració d'estratègies i assessorament.
  • Elaborar i manejar els escrits, informes i procediments d'actuació més idonis per als problemes suscitats utilitzant un llenguatge no sexista.
  • Contemplar en conjunt i tenir en compte els diferents aspectes i les implicacions en els diferents aspectes de les decisions i opcions adoptades, sabent triar o aconsellar les més convenients dins de l'ètica, la legalitat i els valors de la convivència social.
  •  Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o una oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • Saber aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • Ser capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sostenen a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.

TRANSVERSALS

  • Saber treballar en equips multidisciplinaris reproduint contextos reals i aportant i coordinant els propis coneixements en els d'altres branques i intervinents.
  •  Participar en debats i discussions, dirigir-los, coordinar-los i ser capaços de resumir-los i extraure'n les conclusions més rellevants i acceptades per a la majoria.
  • Utilitzar les diferents tècniques d'exposició oral, escrita, presentacions, panells, etc., per a comunicar coneixements, propostes i posicions i tenint en compte un llenguatge integrador i igualitari.
  • Projectar sobre problemes concrets els coneixements i saber resumir i extractar els arguments i les conclusions més rellevants per a la seua resolució.

ESPECÍFIQUES

  • Desenvolupar i redactar resultats i/o publicar treballs científics en nutrició.
  • Conèixer i aplicar els coneixements i competències adquirides en l'àmbit professional en nutrició i alimentació.
  • Adquirir el coneixement que permeta actuar respectant els drets fonamentals i els principis d'igualtat.

Sistema d'avaluació

El treball de fi de màster serà avaluat per un comitè gestor del màster compost per tres membres, un de cadascuna de les tres àrees de coneixement implicades, Nutrició i Bromatologia, Tecnologia dels Aliments i Toxicologia.

La qualificació del treball de fi de màster serà el resultat de:

  • 1) l'informe del tutor/a,
  • 2) la qualitat científica tècnica del treball,
  • 3) la capacitat de síntesi tant escrita com oral, i la claredat expositiva de l'estudiant, i
  • 4) la capacitat de debat i defensa de la memòria.