Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Nutrició Personalitzada i Comunitària Logo del portal

Informació general

Denominació del mòdul: Tècniques de Recerca
Nombre de crèdits: 15 ECTS
Unitat temporal: Anual
Caràcter: Optatiu (orientació investigadora)
 

Breu descripció dels continguts:

  • Metodologia de recerca (hipòtesi, cerca de fonts, exposició d'arguments i formulació d'hipòtesi).
  • La informació científica en nutrició personalitzada i comunitària. Fonts d'informació.
  • Biblioteques i centres de documentació. Catàlegs.
  • Bases de dades. Acumulació i recuperació de la informació.
  • La referència bibliogràfica.
  • Indicadors bibliomètrics.
  • Desenvolupament d'un projecte de recerca i aspectes formals dels treballs científics relacionats amb la nutrició personalitzada i comunitària.

Competències:

BÀSIQUES I GENERALS

  • Ser capaços d'obtenir i de seleccionar la informació i les fonts rellevants per a la resolució de problemes, elaboració d'estratègies i assessorament.
  • Elaborar i manejar els escrits, informes i procediments d'actuació més idonis per als problemes suscitats, utilitzant un llenguatge no sexista.
  • Contemplar en conjunt i tenir en compte els diferents aspectes i les implicacions en els diferents aspectes de les decisions i opcions adoptades, sabent triar o aconsellar les més convenients dins de l'ètica, la legalitat i els valors de la convivència social.
  •  Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • Saber aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sostenen a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  •   Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.

TRANSVERSALS

  • Saber treballar en equips multidisciplinaris reproduint contextos reals i aportant i coordinant els propis coneixements en els d'altres branques i intervinents.
  • Utilitzar les diferents tècniques d'exposició oral, escrita, presentacions, panells, etc., per a comunicar coneixements, propostes i posicions i tenint en compte un llenguatge integrador i igualitari.
  • Projectar sobre problemes concrets els coneixements i saber resumir i extractar els arguments i les conclusions més rellevants per a la seua resolució.

ESPECÍFIQUES

  •  Capacitat per al maneig d'articles, documents científics i fonts jurídiques (legals, jurisprudencials i doctrinals) i ètiques entorn de la nutrició, alimentació i l'exercici professional.
  • Capacitat per a formular preguntes (objectius i hipòtesis) de recerca en alimentació i nutrició humana.
  • Dissenyar estratègies metodològiques per a respondre a preguntes de recerca.
  • Portar a terme la seqüència global (disseny, execució i anàlisi) per a l'estudi quantitatiu i estadístic de resultats de recerca.
  • Desenvolupar i redactar resultats i/o publicar treballs científics en Nutrició i afins.
  • Conèixer i aplicar els coneixements i les competències adquirits en l'àmbit professional en nutrició i alimentació.
  • Adquirir el coneixement que permeta actuar respectant els drets fonamentals i els principis d'igualtat.

Sistema d'avaluació

Les tècniques de recerca seran avaluades per un comitè gestor del màster compost per tres membres, un de cadascuna de les tres àrees de coneixement implicades, Nutrició i Bromatologia, Tecnologia dels Aliments i Toxicologia.

La qualificació de les tècniques de recerca serà el resultat de:

  • 1) Examen.
  • 2) Treball individual.
  • 3) Assistència i participació.
  • 4) Elaboració de la memòria.
  • 5) Exposició i defensa oral