Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Nutrició Personalitzada i Comunitària Logo del portal

 Informació general

Denominació del mòdul: Alimentació i Societat
Nombre de crèdits: 10 ECTS
Unitat temporal: Anual
Caràcter: Obligator

Breu descripció dels continguts

  • Productes alimentosos ecoinnovadors: teoria i pràctica.
  • Entenent l'estadística en nutrició.
  • Aspectes tècnics i optimització en l'elaboració culinària.
  • Recursos i pràctica culinària en el disseny i l'elaboració de menús adaptats.
  • Showcooking nutricional.
  • Aspectes culturals i religiosos en l'alimentació i en el disseny de menús.
  • Alimentació sostenible.
  • Tupper i nutrició.
  • Educador del menjador escolar.
  • Adaptació nutricional de plats/menús de restauració a diferents patologies.
  • Com organitzar cursos de manipuladors d'aliments en el gabinet dietoterapèutic.
  • Prevenció de riscos laborals en el camp de la nutrició.
  •  Formulació de projectes de cooperació internacional al desenvolupament.
  • Avaluar projectes de sensibilització i de cooperació al desenvolupament.
  • Ajuda humanitària: logística i seguretat.
  • Antropometria en cooperació.
  • Tractament nutricional en ajuda humanitària.
  • La importància de la nutrició a l'educació per al desenvolupament.
  • Know-how i patents.
  • Social Media Player en nutrició.
  • Binomi èxit-emprenedoria en nutrició.
  • Màrqueting i publicitat en nutrició.
  • Curriculum vitae: el gran desconegut.
  • Cerca d'ofertes d'ocupació de nutrició a escala nacional i internacional.

Competències del mòdul

BÀSIQUES I GENERALS

  • Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • Ser capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Posseir les habilitats de l'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
  • Saber comunicar les conclusions, i els coneixements i les raons últimes que les sostenen, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Saber aplicar aquests coneixements al món professional, contribuint al desenvolupament dels drets humans, dels principis democràtics, dels principis d'igualtat entre dones i homes, de solidaritat, de protecció del medi ambient i de foment de la cultura de la pau.
  • Ser capaços d'obtenir i de seleccionar la informació i les fonts rellevants per a la resolució de problemes, elaboració d'estratègies i assessorament.
  • Elaborar i manejar els escrits, informes i procediments d'actuació més idonis per als problemes suscitats.
  • Planificar, ordenar i canalitzar activitats de manera que s'eviten en tant que siga possible els imprevists, es prevegen i minimitzen els eventuals problemes i s'anticipen solucions.
  • Contemplar en conjunt i tenir en compte els diferents aspectes i les implicacions en els diferents aspectes de les decisions i opcions adoptades, sabent triar o aconsellar les més convenients dins de l'ètica, la legalitat i els valors de la convivència social.

TRANSVERSALS

  • Saber treballar en equips multidisciplinaris reproduint contextos reals i aportant i coordinant els propis coneixements en els d'altres branques i intervinents.
  • Participar en debats i discussions, dirigir-los i coordinar-los i ser capaços de resumir-los i extraure'n les conclusions més rellevants i acceptades per a la majoria.
  • Utilitzar les diferents tècniques d'exposició oral, escrita, presentacions, panells, etc., per a comunicar coneixements, propostes i posicions.
  • Projectar sobre problemes concrets els coneixements i saber resumir i extractar els arguments i les conclusions més rellevants per a la seua resolució.

ESPECÍFIQUES 

  • Introduir l'estudiant amb elements claus en la comprensió de les polítiques d'alimentació i nutrició i el seu context.
  •  Conèixer la relació entre el desenvolupament de les polítiques i la salut, l'alimentació i la nutrició, la seua construcció, formulació i implementació i analitzar críticament les polítiques en curs en la resolució de problemes.
  • Desenvolupar habilitats per a la planificació de programes d'intervenció amb un enfocament participatiu de la comunitat.
  • Capacitar per al desenvolupament de tecnologia culinària adaptada a teràpies nutricionals individualitzades i comunitàries.
  • Fomentar l'emprenedoria, el desenvolupament de patents i de know-how en l'àmbit de la nutrició i/o l'alimentació.
  • Valorar la importància de la restauració col·lectiva per a la consecució d'una gastronomia saludable i el desenvolupament d'una cultura de l'alimentació en la recuperació de tradicions culinàries i models alimentaris.
  • Identificar, organitzar i elaborar projectes de cooperació al desenvolupament en l'àmbit de la nutrició i la salut.
  • Conèixer les estratègies, les eines i el disseny de plans de mitjans socials, màrqueting alimentari i tecnologia de la informació i la comunicació (TIC) per al desenvolupament de l'activitat dietètica.
  • Conèixer la normativa sobre informació alimentària, la publicitat i les estratègies de venda.
  • Conèixer les estratègies més adequades en educació alimentària.
  • Adquirir el coneixement que permeta actuar respectant els drets fonamentals i els principis d'igualtat.

Sistema d'avaluació

  • Examen de teoria.
  • Examen pràctic.
  • Treball en grup.
  • Assistència i participació