Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Creativitat i pensament creatiu

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 8
Durada presencial 8
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 20/05/2025
Data de finalització del curs 21/05/2025
Data d'inici d'inscripció 24/03/2025
Data de finalització d'inscripció 04/04/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 20/05/2025 10:00 20/05/2025 14:00
2 21/05/2025 10:00 21/05/2025 14:00
Perfil professional destinataris
PDI i PTGAS
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Martin Ezpeleta, Antonio Leon
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
  • Echegoyen Sanz, Yolanda
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Cap de Seccio-Servei
  • Cap Iniciatives Per a Sostenibilitat
Ver ficha
Objectius formatius

Definir la creativitat i el pensament creatiu (conceptes com a creativitat científica, matemàtica, verbal, pensament divergent…), subratllant la seua importància per a la formació i equilibri de les persones, a més del seu caràcter transdisciplinar.

Presentar els resultats de les investigacions sobre creativitat, destacant aquelles relacionades amb la seua interpretació en clau educativa.

Explicar instruments d'avaluació de la creativitat, així com investigacions derivades dels mateixos amb poblacions d'estudiants amb la finalitat de mostrar un panorama del desenvolupament de la creativitat en el sistema educatiu.

Reflexionar sobre la interpretació dels instruments d'avaluació de la creativitat com a claus per a dissenyar tasques que servisquen per a desenvolupar la creativitat en qualsevol especialitat o assignatura de l'Educació Superior.

Competències que es desenvoluparan

Conéixer tècnicament què és creativitat i pensament creatiu en el context de la formació de les persones al llarg de la vida.

Conéixer la investigació sobre creativitat i el cas concret dels estudis duts a terme amb estudiants.

Reflexionar sobre la pertinència de desenvolupar la creativitat transdisciplinarmente.

Dissenyar tasques i materials didàctics que integren la creativitat i el pensament creatiu.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència a les sessions (85%) i disseny d'una tasca/material didàctic susceptible d'utilitzar-se en una assignatura universitària en concret i que supose el desenvolupament de la creativitat i el pensament creatiu 

Inscripció