Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Eines per transformar la meua classe presencial en la meua classe en línia amb Blackboard

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 6
Durada en línia síncrona 6
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Període 2on semestre
Curs acadèmic 2020-2021
Edició 01
Any del pla de formació 2021
Data d'inici del curs 01/02/2021
Data de finalització del curs 03/02/2021
Data d'inici d'inscripció 16/12/2020
Data de finalització d'inscripció 21/12/2020
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 01/02/2021 10:00 01/02/2021 13:00
2 03/02/2021 10:00 03/02/2021 13:00
Perfil professional destinataris
PDI de la Universitat de València interessat a introduir metodologies docents variades per a la docència semipresencial/en línia.
Professorat no UV

Juan Miguel Ribera Puchades

Doctor en Matemàtiques i professor titular interí de l’àrea de Didàctica de la Matemàtica del Departament de Matemàtiques de la Universitat de La Rioja. Investigador sobre l’ús de vídeos per a la docència.

Objectius formatius

L’objectiu principal del curs és facilitar als docents de diferents estratègies per a la docència virtual.


Des de les recomanacions per a l’adaptació de materials per a la docència en línia fins a la presentació d’eines complementàries per a la docència, es presenten alternatives a la docència en format no presencial.

Així mateix, es presenten diferents metodologies docents que permeten la creació d’activitats formatives amb diferents enfocaments, com ara la ludificació.

Continguts

L’objectiu principal del curs és facilitar als docents de diferents estratègies per a la docència virtual.


Des de les recomanacions per a l’adaptació de materials per a la docència en línia fins a la presentació d’eines complementàries per a la docència, es presenten alternatives a la docència en format no presencial.

Així mateix, es presenten diferents metodologies docents que permeten la creació d’activitats formatives amb diferents enfocaments, com ara la ludificació.

Competències que es desenvoluparan
  • Identificar les diferències entre la docència presencial a l’aula i la docència en línia.
  • Presentar diferents idees i recomanacions per a l’adaptació dels materials formatius a la docència en línia.
  • Dissenyar activitats formatives mitjançant l’ús d’eines digitals educatives que complementen la docència en línia.
  • Conèixer alternatives metodològiques en línia per a la formació universitària.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

S’avaluarà la participació activa en el taller mitjançant la creació d’exemples concrets d’activitats formatives que puguen ser aplicades en la seua docència.

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per la tutora o professora o pel tutor o professor.

Darrera modificació 22/09/2021