Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 20/05/2025 09:30 | 20/05/2025 13:30 | EDIFICI INSTITUTS. CAMPUS TARONGERS.SALA B4 | |
2 | 22/05/2025 09:30 | 22/05/2025 13:30 | EDIFICI INSTITUTS. CAMPUS TARONGERS.SALA B4 |
- Iranzo Garcia, Valeriano
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Coordinador/a de Programa de Doctorat
- Terres Villalonga, Maria Del Pilar
- PDI-Ajudant Doctor/A
- Coordinador/a de Mobilitat
El desenrotllament del pensament crític ocupa un lloc important en el context docent actual, fins al punt de ser inclòs entre els fins fonamentals de la formació universitària. En este curs es pretén precisar, en primer lloc, què cal entendre per pensament crític i quins són els objectius pedagògics amb els quals està vinculat. D'altra banda, atés que una capacitat bàsica involucrada en l'exercici crític del pensament és l'elaboració i valoració d'arguments el curs pretén proporcionar estratègies per a l'anàlisi i l'avaluació del discurs argumentatiu. En les sessions presencials es realitzaran activitats pràctiques sobre arguments i opinions raonades tant del registre acadèmic com extra-acadèmic (mitjans de comunicació). La utilitat de les estratègies que definixen el pensament crític és transversal, mentres són aplicables a continguts i contextos diferents. Conéixer-les refina la nostra habilitat per a no confondre la força retòrica o emocional d'un argument amb el seu pes racional, per a advertir el que pot semblar correcte, encara que no ho és (fal·làcies), i per a adoptar una posició justificada per part nostra.
BLOC 1: Què és el “pensament crític”?
BLOC 2: Tipus d'arguments. Validesa i plausibilitat.
BLOC 3: Anàlisi d'arguments.
BLOC 4: Fal·làcies i valoració d'arguments.
1. Diferenciar el discurs argumentatiu d'altres tipus de discurs.
2. Reconéixer els tipus bàsics de raonament (inductiu/deductiu).
3. Detectar els elements rellevants d'un raonament i reconstruir-lo del mode més plausible.
4. Identificar diversos tipus de fal·làcies en contextos reals (escrits acadèmics, textos de periòdics o pàgines Internet, discursos polítics,…).
5. Valorar arguments concrets, posicionant-se raonadament sobre la seua presumpta validesa o plausibilitat.
Se seguirà en tot moment la normativa específica del *SFPIE. Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
Realització de les tasques lliurables així establides per el/la docent.
Compliment de la normativa del *SFPIE respecte a l'assistència.