Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Gestió de bibliografia i documentació científica: Ús dels Gestors Refworks i Mendeley per a la recerca

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona
Llengua Valencià
Durada total 20
Durada en línia asíncrona 20
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Edició 01
Any del pla de formació 2021
Data d'inici del curs 28/01/2021
Data de finalització del curs 25/02/2021
Data d'inici d'inscripció 02/09/2020
Data de finalització d'inscripció 06/09/2020
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 28/01/2021 00:00 25/02/2021 23:59 Online Asíncrono vía Moodle
Professorat UV
  • Chisvert Perales, Mauricio Javier
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
Ver ficha
Objectius formatius

I BLOC: REFWORKS

1. Registre en Refworks, dashboard principal i creació i gestió de carpetes i etiquetes.

2. Introducció manual de referències: camps

3. Importació de metadades des d'arxius PDF

4. Complement Save to Refworks

5. Importació de referències directa i indirecta des de bases de dades

6. Anotació de documents i edició amb PDF

7. Vinculació de compte amb Dropbox

8. Creació de camps personalitzats en la base de dades

9. Compartir referències

10. Utilització d'ajuda i material de suport addicional

11. Formats bibliogràfics: introducció i elaboració de bibliografia.

12. Citació directa en Microsoft Word i Google Docs i aplicació automàtica d'estils científics: Vancouver, MLA, APA, Chicago, etc

II BLOC: MENDELEY

13. Funcionalitats bàsiques

14. Importar referències a Mendeley des de la versió desktop

15. Importar referències a través del Mendeley Web Importer

16. Importar referències en format RIS

17. Inserir cites en un text i generar una bibliografia

18. Què podeu fer amb les referències i els documents emmagatzemats en el vostre compte de Mendeley?

19. Estils bibliogràfics

20. Compatibilitat amb altres gestors de referències bibliogràfiques

Continguts

I BLOC: REFWORKS

1. Registre en Refworks, dashboard principal i creació i gestió de carpetes i etiquetes.

2. Introducció manual de referències: camps

3. Importació de metadades des d'arxius PDF

4. Complement Save to Refworks

5. Importació de referències directa i indirecta des de bases de dades

6. Anotació de documents i edició amb PDF

7. Vinculació de compte amb Dropbox

8. Creació de camps personalitzats en la base de dades

9. Compartir referències

10. Utilització d'ajuda i material de suport addicional

11. Formats bibliogràfics: introducció i elaboració de bibliografia.

12. Citació directa en Microsoft Word i Google Docs i aplicació automàtica d'estils científics: Vancouver, MLA, APA, Chicago, etc

II BLOC: MENDELEY

13. Funcionalitats bàsiques

14. Importar referències a Mendeley des de la versió desktop

15. Importar referències a través del Mendeley Web Importer

16. Importar referències en format RIS

17. Inserir cites en un text i generar una bibliografia

18. Què podeu fer amb les referències i els documents emmagatzemats en el vostre compte de Mendeley?

19. Estils bibliogràfics

20. Compatibilitat amb altres gestors de referències bibliogràfiques

Competències que es desenvoluparan

Les competències bàsiques que seran avaluades en el treball pràctic final inclouen:

  • Creació de bases de dades documentals personals amb Refworks i Mendeley
  • Incorporació de referències mitjançant la cerca, selecció i importació a partir de bases de dades documentals, catàlegs, repositoris o pàgines de revistes
  • Organització de les referències en carpetes i subcarpetes
  • Obtenció de documents i la seua inclusió en les corresponents referències.
  • Edició i anotació de documents PDF en Refworks i Mendeley.
  • Crear grups i compartir bases de dades documentals personals amb Refworks i Mendeley
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:

  •  Assistència almenys del 85% de les sessions síncrones.
  •  Lliurament de les tasques sol·licitades pel professor.
  •  Superació del qüestionari.
Darrera modificació 05/10/2021