Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

La Intel·ligència artificial al servei duna comunicació eficaç

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 6
Durada en línia síncrona 6
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 04/06/2025
Data de finalització del curs 18/06/2025
Data d'inici d'inscripció 24/03/2025
Data de finalització d'inscripció 04/04/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 04/06/2025 15:30 04/06/2025 17:30 En línia
2 11/06/2025 15:30 11/06/2025 17:30 En línia
3 18/06/2025 15:30 18/06/2025 17:30 En línia
Perfil professional destinataris
PTGAS i PDI
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat no UV

Rocío Martín López

Especialista a ensenyar a parlar en públic amb noves tecnologies i a través d'entorns digitals. Creadora de Neotelling i autora de dos llibres sobre oratòria digital (un per a adults i un altre per a xiquets).
CEO i fundadora de l'Acadèmia d'oratòria Neotelling. Ha format a més de 5.000 persones a Espanya i Amèrica Llatina.
Premi Iberoamericà de Joventut en la categoria de narrativa digital per l'aportació innovadora de Neotelling a la formació en habilitats comunicatives.
Ponent internacional sobre comunicació eficaç en entorns digitals i responsable d'estratègia del projecte social Canal Sènior (plataforma en línia de formació gratuïta per a persones majors de 55 anys).

Objectius formatius

1. Identificar oportunitats d'utilització de la intel·ligència artificial en el seu dia a dia.
2. Utilitzar eines de creació multimèdia com ChatGPT i altres per a generar contingut multimèdia variat, incloent-hi text, imatges, fórmules i vídeos.
3. Integrar l'ús de la intel·ligència artificial des d'una perspectiva de comunicació eficaç.
4. Dissenyar prompts efectius: Aprendran a crear *prompts específics que maximitzen la utilitat de les eines d'intel·ligència artificial, permetent-los obtindre resultats precisos i rellevants per a les seues necessitats educatives.
5. Personalitzar la interacció: Adquiriran la capacitat de personalitzar la interacció amb eines d'intel·ligència artificial, adaptant la tecnologia als seus estils d'ensenyament i preferències comunicatives.
6. Explorar extensions per al navegador amb la finalitat que l'ús diari de la intel·ligència artificial siga més senzill i optimitzar així el flux de treball.
7. Crear material educatiu innovador.
8. Aplicar IA en l'àmbit docent: Experimentaran amb exemples pràctics d'aplicació d'intel·ligència artificial en entorns educatius, millorant l'eficàcia dels seus mètodes pedagògics i la qualitat de l'experiència d'aprenentatge per als estudiants.
9. Fomentar la participació estudiantil: Aprendran estratègies per a utilitzar la intel·ligència artificial de manera que fomente la participació i el compromís dels estudiants, creant un entorn educatiu més interactiu i col·laboratiu.
10. Avaluar l'eficàcia de la integració de IA: Desenvoluparan habilitats per a avaluar críticament l'eficàcia de la integració d'intel·ligència artificial en les seues pràctiques docents, mesurant l'impacte en la comunicació i l'aprenentatge.
11. Promoure l'adopció de tecnologies AI: Es capacitaran per a actuar com a agents de canvi, promovent l'adopció responsable de tecnologies d'intel·ligència artificial dins de les seues institucions acadèmiques i fomentant un enfocament progressiu cap a la innovació educativa.

Continguts

SESSIÓ 1: Com integrar la intel·ligència artificial en el teu dia a dia: possibilitats, eines, usos i dinàmiques de pràctica.
SESSIÓ 2: Xat GPT i altres eines d'Intel·ligència artificial de creació de contingut multimèdia: text, imatges, fórmules, vídeos i molt més.
SESSIÓ 3: Intel·ligència artificial aplicada: creació de *prompts específics, complements i extensions per al navegador, exemples d'intel·ligència artificial en l'àmbit docent

Competències que es desenvoluparan
  1. Integració de la intel·ligència artificial en el dia a dia. Aprendran a identificar oportunitats per a integrar intel·ligència artificial en la seua rutina, comprenent les possibilitats i usos pràctics en la millora de la comunicació.
  2. Ús d'eines de creació de contingut multimèdia. Adquiriran habilitats per a utilitzar eines de *IA, com *ChatGPT i altres, per a generar contingut multimèdia, incloent-hi text, imatges, fórmules i vídeos, millorant així la seua capacitat per a diversificar els recursos educatius.
  3. Creació de *prompts específics. Desenvoluparan la capacitat de dissenyar i utilitzar *prompts específics per a obtindre resultats desitjats de les eines d'intel·ligència artificial, personalitzant la interacció segons les seues necessitats.
  4. Exploració d'extensions per al navegador. Aprendran a aprofitar extensions i complements relacionats amb intel·ligència artificial, facilitant la integració d'aquestes tecnologies en el seu entorn de treball i docència.
  5. Exemples pràctics en l'àmbit docent. Obtindran experiència pràctica en aplicar intel·ligència artificial en situacions educatives concretes, permetent-los adaptar i enriquir els seus mètodes pedagògics.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% dels hores síncrones i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encarregades per el/la tutor/a o professor/a se
proposaran reptes constants per a posar en pràctica l'aprés en el curs, però si execució serà voluntària i no sé revisarà per a superar el curs

Inscripció