Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

LUDIFICACIÓ EDUCATIVA CREAR EXPERIÈNCIES DE JOC MOTIVADORES

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 6
Durada presencial 6
Programa PAD
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2025-2026
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 21/10/2025
Data de finalització del curs 23/10/2025
Data d'inici d'inscripció 04/09/2025
Data de finalització d'inscripció 15/09/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 21/10/2025 16:30 21/10/2025 19:30 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 23/10/2025 16:30 23/10/2025 19:30 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Professorat no UV

José Soriano Vanaclocha

Objectius formatius

• Comprendre els fonaments teòrics i pràctics de la ludificació educativa.
• Identificar i utilitzar els diferents tipus de jugadors i les seves motivacions per a personalitzar la ludificació.
• Dominar els elements del joc (mecàniques, dinàmiques i narratives) per a crear experiències d'aprenentatge atractives.
• Utilitzar i seleccionar eines digitals per a crear jocs aplicables a l'aula.

Continguts

BLOC 1: Neuroeducació i ludificació
BLOC 2: Tipus de jugadors
BLOC 3: Elements del joc
BLOC 4: Eines per a aplicar els jocs a l'aula

Competències que es desenvoluparan

1. Comprendre els principis de la neuroeducació i la seva aplicació en la ludificació.
2. Identificar i diferenciar els tipus de jugadors i les seves motivacions.
3. Dissenyar experiències d'aprenentatge ludificades que fomentin la motivació i el compromís dels estudiants.
4. Utilitzar eines digitals per a desenvolupar jocs educatius personalitzats.
5. Fomentar la creativitat i la innovació en el disseny d'experiències d'aprenentatge.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

Inscripció