Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Meta-anàlisi pas a pas

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 10
Durada presencial 10
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 02
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 05/06/2023
Data de finalització del curs 13/06/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 05/06/2023 09:00 05/06/2023 11:30 Aula 1.2 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 07/06/2023 09:00 07/06/2023 11:30 Aula 1.2 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 09/06/2023 09:00 09/06/2023 11:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 13/06/2023 09:00 13/06/2023 11:30 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Badenes Ribera, Laura
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a Titulacio Master Oficial
  • Director/a de Departament
Ver ficha
Objectius formatius

El meta-anàlisi és una metodologia d'investigació que consisteix a integrar quantitativament els resultats d'un conjunt d'estudis empiricos sobre un mateix problema amb la finalitat d'obtindre les millors evidències sobre aquest problema.

Els continguts del curs aniran, doncs, dirigits a ensenyar les bases d'aquesta metodologia d'investigació, adoptant una metodologia didàctica eminentment pràctica, basada en la realització d'activitats pràctiques i resolució de casos reals.

El propòsit del curs és doble: Proporcionar als alumnes/as els coneixements essencials per a ser capaços de realitzar una lectura crítica dels estudis fique-analítics (revisions sistemàtiques), i ser capaces de dur a terme de manera autònoma un estudi fique-analític.

 

Continguts

1. Meta-analisis i revisions sistemàtiques

2. Fases d'un meta-analisis.

3. Índexs de grandària de l'efecte

4. El programa estadístic Jamovi

5. Tecnicas d'integració estadística.

6. Informe dels resultats d'un meta-anàlisi

7. Lectura crítica d'un estudi fique-analític

Competències que es desenvoluparan

-Aprendre a formular problemes dins de l'àmbit de les ciències socials i de la salut. 
-Aprendre a calcular i interpretar índexs de la grandària de l'efecte.
-Aprendre a interpretar els resultats d'un meta-anàlisi.
-Ser capaç de llegir críticament estudis fique-analítics i revisions sistemàtiques.
-Ser capaç de dur a terme un estudi fique-analític.
 

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

Inscripció