Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

META-ANÀLISI PAS A PAS

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 10
Durada presencial 10
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 02
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 03/06/2025
Data de finalització del curs 05/06/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 03/06/2025 09:00 03/06/2025 14:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 05/06/2025 09:00 05/06/2025 14:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents: • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen. • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys. • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys. • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Badenes Ribera, Laura
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a Titulacio Master Oficial
  • Director/a de Departament
Ver ficha
Objectius formatius

El meta-anàlisi és una metodologia de recerca que consisteix a integrar quantitativament els resultats d'un conjunt d'estudis empiricos sobre un mateix problema amb la finalitat d'obtenir les millors evidències sobre aquest problema.

Els continguts del curs aniran, doncs, dirigits a ensenyar les bases d'aquesta metodologia de recerca, adoptant una metodologia didàctica eminentment pràctica, basada en la realització d'activitats pràctiques i resolució de casos reals.

El propòsit del curs és doble: Proporcionar als alumnes/as els coneixements essencials per a ser capaços de realitzar una lectura crítica dels estudis fiqui-analítics (revisions sistemàtiques quantitatives), i ser capaces de dur a terme de manera autònoma un estudi fiqui-analític.
 

Continguts

Els continguts del curs són:

1. Meta-analisis i revisions sistemàtiques
2. Fases d'un meta-analisis.
3. Índexs de grandària de l'efecte
4. El programa estadístic Jamovi
5. Tecnicas d'integració estadística.
6. Informe dels resultats d'un meta-anàlisi
7. Lectura crítica d'un estudi fiqui-analític

Competències que es desenvoluparan

 

Aprendre a formular problemes dins de l'àmbit de les ciències socials i de la salut.
-Aprendre a calcular i interpretar índexs de la grandària de l'efecte.
-Aprendre a interpretar els resultats d'un meta-anàlisi.
-Ser capaç de llegir críticament estudis fiqui-analítics i revisions sistemàtiques.
-Ser capaç de dur a terme un estudi fiqui-analític

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

 Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscripció