Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Metodologies àgils per al treball en equip

Destinataris PDI, PIF
Modalitat d'impartició En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 12
Durada en línia síncrona 12
Programa Convocatòria 'Docència i investigació'
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 12/05/2025
Data de finalització del curs 15/05/2025
Data d'inici d'inscripció 07/04/2025
Data de finalització d'inscripció 29/04/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 12/05/2025 09:30 12/05/2025 12:30 En línia
2 13/05/2025 09:30 13/05/2025 12:30 En línia
3 14/05/2025 09:30 14/05/2025 12:30 En línia
4 15/05/2025 09:30 15/05/2025 12:30 En línia
Perfil professional destinataris
PDI i PIF
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat no UV

Ramiro Canal Martínez

Psicòleg expert en Recursos Humans. Consultor empresarial sènior per la Universitat d'Harvard

Objectius formatius

•Conéixer els principis de les metodologies àgils en la seua aplicació al treball en equip en els projectes empresarials.
•Dissenyar equips de treball, amb les característiques requerides per la metodologia àgil, per a aconseguir importants increments de productivitat i estalvi de temps.
•Aplicar les eines de gestió del temps que utilitzen les metodologies àgils.
•Desenvolupar les prioritats de la metodologia àgil, a través del *scrum màster i del responsable de producte.
•Aconseguir, a mitjà termini, treballar amb el doble de productivitat en la meitat del temps operatiu.

Continguts

•Com fer el doble de treball en la meitat de temps.
•Scrum o com fer que la pilota avance ràpidament en el camp.
•El 80% del valor d'un producte resideix en el 20% de les seues característiques
•Manifest de la metodologia “agile”.
•Entrenament en la metodologia “agile”.
-Taiichi Ohno I el balafiament
-Les aportacions d'Edward Deming.
-SHU-HA-RI i agile.
-Aplicar *Scrum per a triplicar la productivitat.
-Posar el focus en els impediments i superar-los.
•Treball en equip amb metodologia “agile”.
-Transcendència, autonomia i multidisciplinarietat.
-Grandària i característiques dels equips àgils.
-*Scrum àster, servidor-líder més que director.
-L'error fonamental d'atribució i l'autoritat.
-Punts clau per a obtindre la màxima productivitat en l'equip.
•Eines de gestió del temps en la metodologia “agile”
-L'sprint agile: bolcar-se en unes tasques durant un període de temps, i després parar-nos a veure el que hem aconseguit.
-Les reunions diàries de quinze minuts i la comunicació del tothom sap tot.
-Cicle agile i terminació del treball.
•Les prioritats de la metodologia “agile”
-Actitud proactiva: sempre aprenent.
-*Backlog i llista d'objectius pendents.
-La pissarra agile. Des d'arracada a finalitzat 100%.
-El responsable de producte: feedback constant amb el client per a afinar el treball en equip.
Malgastar és delicte.
Fer les coses d'una en una.
Fer-ho bé a la primera.
-Prioritzar: primer el primer.
•Casos pràctics d'èxit sobre diferents aspectes de l'aplicació de la metodologia agile a diferents àmbits productius.

Competències que es desenvoluparan

•Utilitzar metodologies àgils en els equips de docència i investigació que tinga assignats i amb els equips que col·labore professionalment.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores síncrones i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscripció