Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

MONOGRAFIES ACADÈMIQUES I UNIVERSITAT ESPANYOLA

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 10
Durada presencial 10
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2025-2026
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 03/11/2025
Data de finalització del curs 17/11/2025
Data d'inici d'inscripció 09/09/2025
Data de finalització d'inscripció 18/09/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 03/11/2025 10:00 03/11/2025 13:00
2 10/11/2025 10:00 10/11/2025 13:00
3 17/11/2025 09:30 17/11/2025 13:30
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Perez Moreno, Juan
  • PAS-E.T.S. Gestio d'Investigacio
Ver ficha
Objectius formatius

1. Informar el personal docent i investigador de la UV sobre diferents aspectes d'interès per a la publicació dels seus resultats de recerca en forma de monografies acadèmiques.
2. Conèixer amb major profunditat el que significa i quines implicacions té l'accés obert per a les publicacions científiques i acadèmiques.
3. Conèixer les exigències legislatives en matèria de publicacions acadèmiques i identificar les millors pràctiques editorials.
4. Adquirir coneixements bàsics sobre propietat intel·lectual.

Continguts

BLOC 1. Introducció: publicar els resultats de recerca

•    Continguts i formats de publicació
•    Tesi vs. Monografies acadèmiques
•    Llibres d'alta divulgació
•    Editorials acadèmiques: tipologia
•    Presentació de propostes editorials
•    El procés d'edició

BLOC 2. Accés obert

•    Antecedents
•    Definició i implicacions
•    Avantatges i inconvenients
•    Cadena de valor tradicional del llibre
•    Models de negoci
•    Repositoris institucionals i temàtics
•    Identificadors del llibre: ISBN, ISSN, DL, DOI, Handle, etc.

BLOC 3. Monografies acadèmiques i ANECA

•    Legislació
o    Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació
o    Horitzó Europa
o    Llei 17/2022, de 5 de setembre, per la qual es modifica la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació
o    Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari
o    Criteris d'avaluació per a obtenir l'acreditació
o    Criteris per a l'avaluació de l'activitat investigadora
•    DAURA i CoARA
•    Prestigi editorial
o    SPI - Scholarly Publishers Indicators
o    Segell de qualitat CEA/APQ: col·leccions i monografies
o    Processos i polítiques editorials

BLOC 4. Propietat Intel·lectual

•    Llei de Propietat Intel·lectual (LPI)
o    Drets morals
o    Drets patrimonials o d'explotació
o    El contracte d'edició
•    Llicències Creative Commons
o    Antecedents
o    Llicències
o    Usos i beneficis

Competències que es desenvoluparan

 

- Reflexionar sobre les circumstàncies que configuren i transformen el món de la publicació acadèmica i científica en el format de les monografies.
- Augmentar la sensibilització cap a la identificació de les millors pràctiques en l'àmbit de la comunicació i publicació científica i acadèmica.
- Adquisició per part del personal investigador de la UV d'eines per a la publicació dels resultats de la seva recerca.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Observacions i aclariments

 

S'utilitzarà presentació en PowerPoint en classe.

Inscripció