Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Organitza't amb eficàcia: aprén a alliberar-te de l'estrés

Destinataris PAS
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 15
Durada presencial 15
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 31/05/2023
Data de finalització del curs 09/06/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 31/05/2023 09:30 31/05/2023 12:30 Aula PB SFPIE
2 01/06/2023 09:30 01/06/2023 12:30 Aula PB SFPIE
3 02/06/2023 09:30 02/06/2023 12:30 AULA MULTIUSOS I INTRAS
4 08/06/2023 09:30 08/06/2023 12:30 AULA MULTIUSOS I INTRAS
5 09/06/2023 09:30 09/06/2023 12:30 AULA MULTIUSOS I INTRAS
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Salas Vallina, Andres
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a Titulacio Master Oficial
  • Cap de Seccio-Servei
  • Cap Iniciatives del Pla Estrategic
Ver ficha
Objectius formatius

•Millorar el coneixement de l'alumne sobre el temps com a recurs, els seus peculiars *característcas i la seua valoració.
•Introduir els conceptes de missió, rols i principis, com a part d'un tot.
•Proporcionar les eines necessàries per a realitzar una planificació adequada, seguint cadascuna de les seues fases.
•Conéixer i aplicar criteris per a establir prioritats en la realització de *actvidades.
•Formalitzar un programa de *actvidades setmanal.

Continguts

CONTINGUTS
Bloc temàtic 1. Nocions bàsiques sobre la gestió del temps
-La mal anomenada gestió del temps i els seus beneficis.
-Característiques del temps.
-Valor econòmic del temps.
-Les lleis sobre el temps.
-Quan i per què perdem el temps?.
-Factors que estan en l'origen de la pèrdua de temps.

Bloc temàtic 2. La missió i els objectius
-Questó de brúixola no de rellotge.
-La Missió, els Rols i els Principis.
-Els objectius.

Bloc temàtic 3. La planificació d'actvitats en el temps
-Distnció entre planificació i programació.
-Fonaments de la planificació d'actvitats.
-Fases de la planificació.
-La importància d'assumir i complir compromisos amb nosaltres mateixos.

Bloc temàtic 4. Assignant prioritats
-Urgent vs. important.
-La matriu urgència/importància com a eina per a una adequada gestió del temps.
-Recomanacions a l'hora d'assignar prioritats.

Bloc temàtic 5. La programació setmanal
-La setmana com a horitzó temporal a l'hora de programar actvitats.
-Definisca els seus objectius setmanals.
-Formalitze el seu programa setmanal d'actvitats.
-Recomanacions a l'hora d'elaborar el seu programa setmana. 

Competències que es desenvoluparan
  • Ser capaç de definir la seua declaració de missió i definir els rols fonamentals que donen sentit a la seua vida.
  • Ser capaç de fixar una sèrie d'objectius fonamentals, instrumentals i complementaris, coherents amb la seua declaració de missió.
  • Saber com desglossar els seus objectius en la sèrie d'activitats necessàries per a la seua consecució.
  • Saber establir prioritats entre les activitats que ha d'afrontar sobre la base de la seua importància relativa.
  • Ser capaç de fixar metes setmanals coherents amb la seua declaració de missió i els seus objectius fonamentals o llarg termini, tenint en compte els rols que importen en la seua vida.
  • Saber programar les activitats necessàries per a aconseguir aquesta meta, prioritzant-les en funció de la seua importància, i ordenant-les de manera que augmente la seua eficiència.
  • Ser capaç d'adaptar aquesta programació als canvis, als imprevistos, noves exigències i oportunitats, sense "descavalcar-la", ni perdre el rumb cap als objectius.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Es valorara la participació a l'aula.

Assistència, com a mínim, al 85% del total de les hores i fer les tasques obligatòries *fijadas en el programa
o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

Inscripció