Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Presa de decisions: anàlisi del procés i estratègies per a afrontar-lo

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 20
Durada presencial 20
Durada en línia síncrona 0
Durada en línia asíncrona 0
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 22/05/2023
Data de finalització del curs 31/05/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 22/05/2023 09:30 22/05/2023 14:30 SALA MULTIUSOS - NIVEL I - INTRAS - CAMPUS DEL TARONGERS
2 24/05/2023 09:30 24/05/2023 14:30 SALA MULTIUSOS - NIVEL I - INTRAS - CAMPUS DEL TARONGERS
3 29/05/2023 09:30 29/05/2023 14:30 SALA MULTIUSOS - NIVEL I - INTRAS - CAMPUS DEL TARONGERS
4 31/01/2023 09:30 31/01/2023 14:30 SALA MULTIUSOS - NIVEL I - INTRAS - CAMPUS DEL TARONGERS
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

 

Professorat UV
  • Alonso Pla, Francisco
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a d' Institut Universitari
Ver ficha
  • Esteban Martinez, Cristina
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Secretari/a d' Institut Universitari
Ver ficha
Objectius formatius

L'objectiu formatiu és doble:
•    Conéixer i comprendre la tasca de presa de decisions.
•    Controlar i eliminar els errors del procés mitjançant la utilització d'una sèrie de tècniques, que es posaran en pràctica a través de casos.
Hi ha diferents raons que expliquen l'interés a millorar la presa de decisions a nivell professional:
•    La qualitat i l'acceptabilitat de les decisions d'un professional pot exercir una influència considerable sobre la seua carrera professional i sobre la seua satisfacció personal.
•    La qualitat i l'acceptabilitat d'aquestes afecten l'organització en nom de la qual actuen.
•    Deriva del fet que la major part del temps, un responsable d'un grup es dedica a prendre decisions, a supervisar l'execució, o a les dues coses.
De manera més particular, podem apuntar que la importància d'estudiar aquest procés radica en el fet que:
•    La seua freqüència és alta.
•    El seu resultat és transcendent.
•    És un procés complex.
•    Cometem errors.
•    Podem escometre-ho amb una garantia d'èxit major.

Continguts

1. Aspectes conceptuals:
1.1. Una aproximació al concepte de presa de decisions (importància i significat).
1.2. Altres conceptes relacionats.
1.3. El procés de prendre una decisió.
1.4. Teories i models de la presa de decisions.
1.5. Tipologia de la presa de decisions.
2. Decisions individuals:
2.1. Introducció.
2.2. Factors que influeixen en la presa de decisions.
2.3. El procés de presa de decisions individual.
2.4. Biaixos, fal·làcies i il·lusions.
3. Decisions grupals:
3.1. Els problemes de la decisió en grup.
3.2. Les decisions grupals.
3.3. Els processos de decisió grupal.
3.4. Conformitat, groupthink i polarització grupal.
3.5. Tècniques per a decidir en grup.
3.6. Mètodes per a consensuar/agregar judicis.

 

Competències que es desenvoluparan

La presa de decisions és un procés de gran importància, ja que es desenvolupa en tots els contextos de la vida, tant personals com laborals, de manera contínua i recurrent al llarg del cicle vital, fins al punt que és una de les activitats principals de l'ésser humà. El procés, en essència, permet resoldre els diferents desafiaments al fet que s'ha d'enfrontar una persona o una organització (especialment empreses, governs i administracions públiques).

Observacions i aclariments

Assistència, com a mínim, al 85% del total de les hores i fer les tasques encomanades per el/la professor/a, de caràcter individual i dinàmiques grupals.

Inscripció