Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Ús d’Excel com a base de dades acadèmiques

Destinataris PAS
Modalitat d'impartició En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 16
Durada en línia síncrona 16
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Període 2on semestre
Curs acadèmic 2020-2021
Edició 01
Any del pla de formació 2021
Data d'inici del curs 08/02/2021
Data de finalització del curs 18/02/2021
Data d'inici d'inscripció 16/12/2020
Data de finalització d'inscripció 21/12/2020
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 08/02/2021 09:00 08/02/2021 13:00 En línia
2 11/02/2021 16:00 11/02/2021 20:00 En línia
3 15/02/2021 16:00 15/02/2021 20:00 En línia
4 18/02/2021 09:00 18/02/2021 13:00 En línia
Perfil professional destinataris
PAS de la Universitat de València de tots els grups i escales. Usuaris de Microsoft Excel que necessiten aprendre utilitats per a treballar amb llistats de dades: afegir-hi columnes calculades, eliminar duplicats, comparar llistats, immobilitzar panells, ordenar i filtrar, validació, gràfics….
Professorat no UV

Emilio Jesús Tárraga García

Llicenciat en Ciències Físiques per la Universitat de València en l'especialitat d'Electrònica i Informàtica.

Responsable de formació d'A-distancia.com i BcConsultores.

Tutor/dinamitzador d'accions formatives en diferents plataformes online.

Més de 20 anys de carrera professional dedicada a la formació en informàtic. Va començar per impartir cursos a particulars en acadèmies i després cursos en empreses a través de CTEC (Centres Oficials de Formació de Microsoft).

Objectius formatius
  • Fer càlculs amb dades de fulls de treball.
  • Utilitzar estils, formats personalitzats i el format condicional.
  • Utilitzar funcions estadístiques, de data, de text.
  • Utilitzar funcions lògiques i d’informació.
  • Ordenar i manejar dades en llistes.
  • Utilitzar la validació de dades.
  • Filtrar i consultar dades.
  • Utilitzar les funcions de cerca.
  • Crear i editar gràfics.
  • Modificar opcions de gràfics.
  • Formatar objectes de gràfics.
Continguts
  • Fer càlculs amb dades de fulls de treball.
  • Utilitzar estils, formats personalitzats i el format condicional.
  • Utilitzar funcions estadístiques, de data, de text.
  • Utilitzar funcions lògiques i d’informació.
  • Ordenar i manejar dades en llistes.
  • Utilitzar la validació de dades.
  • Filtrar i consultar dades.
  • Utilitzar les funcions de cerca.
  • Crear i editar gràfics.
  • Modificar opcions de gràfics.
  • Formatar objectes de gràfics.
Competències que es desenvoluparan
  • Comparar dades de diferents fulls, llibres, columnes o files.
  • Fórmules de càlcul bàsiques (suma ràpida) i mitjanes: mitjana aritmètica i mitjana ponderada.
  • Funció "Comptarà", compta el nombre d’elements, hi ha altres funcions en què es poden posar condicions.
  • Funció "Concat", uneix en una cel·la el contingut de dues. Dividir el contingut d’una cel·la en dues o més.
  • Funció "Transposar", converteix files en columnes i viceversa.
  • Funció "Substituir" i " Reemplaçar".
  • Filtres.
  • Còpia especial, ompliment ràpid.
  • Format de cel·les.
  • Eliminar duplicats, revertir errors.
  • Congelar files i columnes.
  • Dreceres i trucs: F4, CTRL fletxes de teclat.
  • Gràfics, etc....
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Innombrables casos pràctics desenvolupats al llarg del curs.

Prova de tipus test l’últim dia per a avaluar els coneixements adquirits.

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per la tutora o professora o pel professor o el tutor.

Darrera modificació 21/09/2021