Les ajudes destinades a associacions, col·lectius i agrupacions d’electors d’estudiants amb representació en el Claustre de la Universitat de València tenen per objectiu donar suport a la realització d’activitats que promoguen la participació i la representació estudiantil. Les iniciatives han de contribuir a fomentar la implicació d’estudiants en els òrgans de govern, a impulsar la formació en competències per a l’exercici de la representació, a difondre els recursos i els serveis que la Universitat posa a disposició dels i de les estudiantes, i a elaborar materials de comunicació que incentiven la participació electoral o la participació universitària en general.
Convocatòria 2025
Persones beneficiàries
Estudiants claustrals de forma individual o les candidatures que hagen obtingut representació al Claustre, si estan legalment constituïdes com a associació. Es tracta d’una concessió directa.
Dotació econòmica
175 euros per estudiant claustral.
Obligacions de les persones beneficiàries
- Les ajudes concedides s’han de destinar a activitats de promoció de la participació i la representació estudiantil, i s’han de realitzar entre l’1 de desembre de 2025 i el 29 d’octubre de 2026.
- Complir les normes per a l’execució de les ajudes establertes en l’annex III de la resolució de concessió.
Fases del procediment i documentació
1. Publicació de les bases
2. Acceptació i pagament de les ajudes
El pagament s’efectuarà una vegada s’haja presentat l’acceptació de l’ajuda i de les normes d’execució, així com les dades bancàries, si és el cas.
L’acceptació s'ha de fer del 9 de gener al 26 de febrer de 2026 en la Seu Electrònica de la Universitat de València. Adjunteu la documentació següent, segons siga el cas:
- Adjunteu la documentació següent, segons siga el cas:
- Document d'acceptació per a les associacions legalment constituïdes [PDF].
- Document d'acceptació per a estudiants representants al Claustre agrupats en candidatures [PDF].
- Dades bancàries de la persona beneficiaria (comptes nacionals, comptes estrangers), si no n'heu lliurat mai cap a la Universitat de València, o si voleu canviar-les per a la percepció d'aquesta ajuda.
3. Justificació
Si en el termini indicat no es justifica l'ajuda o es fa de manera insuficient, implicarà la devolució de l'ajuda o de la part no justificada.
Cal presentar, abans del 29 d’octubre de 2026, la següent documentació justificativa:
- Memòria explicativa que incloga una relació numerada de les despeses efectuades i l’objecte i finalitat de cadascuna.
- Tiquets, factures o rebuts de cadascuna de les despeses indicades en la memòria. Aquests documents hauran de reunir els següents requisits:
- Estar expedits entre l’1/12/2025 i el 29/10/2026.
- Tindre clarament expressat el concepte de la despesa i les quantitats, si és el cas.
- En cas de factures i rebuts, han d’estar a nom de l’associació o de la persona beneficiària de l’ajuda.
- Justificants de les transferències o pagaments amb targeta de les factures. La titularitat del compte des del qual es fa el pagament ha de ser de la persona o de l’associació beneficiària.
- Evidències de l’adquisició o de la producció de materials o de la realització de les activitats amb les despeses consignades.
Hi tens dubtes?
Recomanem llegir totes les bases de la resolució de la concessió. A més, en cas que necessites fer-nos alguna consulta pots escriure’ns a participa@uv.es.







