El taller d'iniciació a la poesia proposa un recorregut actiu per tot el procés poètic, des de la idea a la creació del poema. Aprendrem tècniques per a perdre la por a la fulla en blanc i, a través de la lectura i de l'anàlisi d'obres d'autors en català i castellà de diferents tradicions poètiques, descobrirem el gran poder de la paraula.
El taller serà eminentment pràctic i tindrà una part centrada en l'oralitat perquè el poema tinga el seu propi recorregut després de ser escrit.
Professora: Susanna Lliberós
Periodista i poeta de Vila-real que fa més de 25 anys que es dedica al món de la comunicació. Ha treballat sobretot en ràdio i en televisió. Durant les últimes sis temporades, ha presentat el programa de les vesprades de la ràdio d'À Punt, 'Pròxima parada'.
Ha publicat els llibres de poesia Cel·les, Compàs d'espera, Llibre dels espills, i El Crit. Els seus poemes han estat inclosos en nombroses antologies de poesia catalana. També ha publicat obra col·lectiva tant de poesia, com d'assaig i de narrativa breu. Participa sovint en festivals i recitals de poesia del País Valencià i de la resta de l’Estat espanyol. És membre d'El Pont Cooperativa de Lletres i de l'AELC. Ha estat distingida amb el Premi de Comunicació i Difusió Cultural dels XV Premis de la Crítica de l’Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana
Modalitat
Taller presencial de 25 h impartit en 10 sessions de dues hores i mitja de durada cadascuna.
Dates
- Del 16 d’octubre al 18 de desembre de 2024.
- Sessions: 16, 23 i 30 d’octubre; 6, 13, 20 i 27 de novembre, i 4,11 i 18 de desembre de 2024.
- Horari: dimecres, de 16:00 a 18:30
Lloc
Campus de Blasco Ibáñez.
Llengua d'impartició del taller
Valencià.
Recursos
L’Aula Virtual estarà a disposició del professorat i de l’alumnat. Si el professorat ho considera oportú també es podrà utilitzar per a fer tasques o exercicis.
Reconeixement acadèmic
El taller té un reconeixement d’1 crèdit ECTS sempre que es puga comprovar l’assistència, almenys, a un 80 % de les sessions i es realitzen els exercicis proposats pel professorat. La no assistència haurà de ser justificada documentalment.
Inscripció
Consulteu ací les condicions de matrícula i els terminis d’inscripció.