SISTEMES DE CONTROL D’ACCÉS
El manteniment del sistema de control d’accés és essencial per a garantir la seguretat, la protecció dels usuaris i el correcte funcionament de les instal·lacions. Este manteniment abraça tant les inspeccions periòdiques com les intervencions correctives, amb l’objectiu d’assegurar que tots els dispositius i sistemes relacionats (lectors de targetes, barreres de pàrquing i controladores) funcionen de manera eficient i segura.
Nota: No estan inclosos en este manteniment els sistemes de panys electrònics, lectors amb codis numèrics, sistemes biomètrics ni càmeres de seguretat.
El manteniment del sistema de control d’accés és fonamental per a garantir la seguretat i el correcte funcionament de les zones restringides. Comprén tasques preventives, correctives, predictives i d’acompliment tècnic/legal, orientades a maximitzar l’eficiència, prolongar la vida útil del sistema i assegurar la protecció de les instal·lacions.
Components del manteniment del sistema de control d’accés
a) Manteniment evolutiu
El manteniment evolutiu consisteix en la instal·lació de noves solucions compatibles amb les versions actualitzades del software instal·lat en cada moment. S’han de realitzar proves periòdiques de connexió de cada instal·lació cada vegada que s’actualitze el software.
La prestació del servei de manteniment evolutiu forma part del objecte del contracte, conforme amb la Disposició addicional trentena tercera de la Llei 9/2017, de Contractes del Sector Públic. En virtut d'esta disposició, l'empresa adjudicatària es compromet a prestar un servei successiu i per un preu unitari, sense que es definisca amb exactitud el nombre total de prestacions en el moment de la signatura del contracte, ja que estaran subordinades a les necessitats que surten durant la seua execució.
b) Manteniment preventiu
El manteniment preventiu consisteix en la inspecció de les instal·lacions objecte d’este contracte per detectar qualsevol anomalia que puguera afectar a la seua disponibilitat. D’acord amb el procediment establert, es xequejarà el sistema, s’executaran les tasques de manteniment acordades i s’elaborarà un informe detallat de possibles anomalies i problemes detectats.
Les actuacions corresponents inclouen:
-Actualització dels procediments tècnics i operatius en cas de qualsevol variació o modificació.
-Revisió de cablejats connexions a fonts elèctriques d’alimentació.
-Comprovació del 'estat general de cada element, especialment aquells exposats a la intempèrie.
-Xequeig de l’estat de les comunicacions.
-Comprovació conjunta amb el mantenidor del software de gestió.
Els manteniments preventiu, predictiu i tècnic/legal formen part del manteniment programat. Les revisions periòdiques es realitzaran, com a mínim, amb la freqüència establida per les millores pràctiques, les instruccions dels fabricants i la normativa vigent.
c) Manteniment correctiu
El manteniment correctiu té com a finalitat maximitzar la disponibilitat del sistema en cas d’avaria, actuant de la manera més ràpida i eficaç possible. Per això, s’ha establert el següent protocol d’actuació, dividit en dos nivells:
-Primer nivell de manteniment: Atendre incidències bàsiques, generalment de caràcter funcional, que seran gestionades inicialment per l'empresa de manteniment integral de la Universitat.
-Segon nivell de manteniment: Atendre incidències que excedisquen el primer nivell, és a dir, aquelles que afecten al funcionament òptim del sistema. Este nivell serà gestionat per personal tècnic especialitzat de l’empresa adjudicatària.
Procediment per a reportar incidències
En el formulari, en el camp “Tipus d'incidència”, es podran seleccionar les següents opcions:
-
Nou punt d’accés: Seleccionar quan es requerisca la instal·lació d'un nou punt de control d’accés en una ubicació que no en tinga.
-
Configurar i donar d’alta nova controladora: Seleccionar quan es necessite configurar o activar una nova controladora d’accés.
-
Incidències d’elements ja instal·lats: Per a reportar fallades o problemes en dispositius de control d’accés ja existents.
-
Habilitació i modificació de permisos de targetes: Per a activar, ajustar o modificar els drets d’accés associats a una targeta d’usuari.
Per a reportar incidències relatives al manteniment del sistema de control d’accessos, ha d’utilitzar-se el següent enllaç: