Universitat de ValènciaServei Tècnic i de Manteniment Logo del portal

MANTENIMENT INTEGRAL.
FUNCIONAMENT

L'empresa de manteniment ens presta els seus serveis en tasques de conservació i manteniment dels nostres edificis. Aquest manteniment inclou:

* Manteniment conductiu
Inclou les activitats relacionades amb la posada en marxa i parada dels equips i instal·lacions, la supervisió de l'estat i el control del seu correcte funcionament, l'ajustament i la correcció dels paràmetres que estiguen fora dels límits establerts, la comprovació i control dels elements de lectura i comptatge (hores de marxa, consums d'aigua, gas, electricitat, etc.); així com l'elaboració, arxiu i conservació de la documentació tècnica actualitzada, quedant dipositada la mateixa en els corresponents Centres de la Universitat de València.

* Manteniment preventiu
Inclou les operacions periòdiques i sistemàtiques de verificació, inspecció, revisió, neteja, regulació, ajustament, correcció i substitució de les parts deteriorades o desgastades de l'equip per a assegurar-ne el funcionament de manera constant amb les millors condicions de seguretat i rendiment possibles, buscant prolongar la seua vida útil i reduir al mínim els problemes o fallades futures.
Aquest tipus de manteniment s'ha de realitzar mitjançant una sèrie de visites programades de personal especialitzat, sobre la base d'uns protocols de manteniment preventiu, assegurant una periodicitat mínima mensual.

* Manteniment predictiu
Inclou les operacions d'inspecció i revisió de l'equip, per a determinar el seu estat de vida útil i la substitució dels diferents elements en funció dels seus paràmetres de funcionament.
A diferència de les operacions del manteniment preventiu, que es fan de manera periòdica, les operacions del manteniment predictiu s'han de realitzar en funció de l'estat dels elements a mantenir, registrant paràmetres que permeten determinar el seu estat de vida útil per a establir el moment més adequat de la seua substitució.
L'empresa adjudicatària elaborarà propostes de substitució d'instal·lacions, equips i mobiliari per a facilitar a l'administració la programació d'inversions.

Manteniment tècnic/legal
Inclou les operacions de manteniment especificades, amb caràcter obligatori o recomanat, en la normativa legal vigent o que puga promulgar-se durant la vigència del contracte.
Aquest tipus de manteniment s'ha de realitzar per personal legalment autoritzat en la població i/o Comunitat Autònoma corresponent, amb la periodicitat que establisca la legislació vigent en cada moment; havent de quedar garantit el seu compliment davant dels diferents organismes de l'Administració i quedant reflectides les operacions en els Llibres Oficials de Manteniment i/o Certificats Oficials d'Adequació.

* Manteniment correctiu
Aquest manteniment, que és el que més demanden els usuaris del campus, inclou les operacions no sistemàtiques d'ajustament, correcció i substitució de parts deteriorades; realitzades per restituir l'equip a les seues condicions normals de funcionament, originades com a conseqüència d'avaries, anomalies, interrupcions del servei, funcionament fora dels paràmetres normals o funcionament en condicions que poden causar danys humans o materials.
Les intervencions que suposen la correcció de problemes o substitució d'elements ja existents (l'exemple més típic: lluminàries, etc.) es consideren incloses en el contracte i per tant no haurien de suposar càrrec econòmic si no sobrepassen la quantitat establerta com a franquícia (300 euros). En cas de sobrepassar aquesta franquícia, la quantitat total es restarà per tantes franquícies com elements subjectes a aquesta norma hagen en la intervenció i al total se li aplicarà el descompte que tinga contractat l'empresa. En general, es considerarà UNA franquícia per equip o element a reparar.

El manteniment correctiu es realitzarà sobre la totalitat dels edificis, vials, les instal·lacions i equips, realitzant-se sobre els mateixos tot tipus d'actuacions tendents a la seua reparació i posada en servei en els terminis més curts possibles, disposant dels mitjans necessaris per cobrir les emergències les 24 hores del dia, tots els dies de duració del contracte.
L'empresa adjudicatària es compromet, inclòs dins del preu ofert, a la reparació immediata de quantes avaries, fallades, anomalies o desperfectes, es produïsquen i defectes es detecten en les revisions o de manera fortuïta, en qualsevol horari, siga nocturn, festiu, etc., i amb personal propi o d'empreses subcontractades i en els terminis màxims tipificats en aquest plec.

* Manteniment modificatiu
El manteniment modificatiu inclou les operacions recomanades de correcció, substitució, reforma, ampliació i modificació de l'equip per a la seua adaptació a noves necessitats o millorar les seues condicions de funcionament.
El manteniment modificatiu serà sempre fruit d'un estudi o projecte previ, sorgint la necessitat d'una possible intervenció.
Es demanarà pressupost a l'empresa de manteniment integral i a altres empreses que es considere. Si el pressupost acceptat és el de l'empresa de manteniment integral: els treballs es faran fora de l'horari normal de treball.

De l'especificació tècnica, destaquem per la seua importància:

Tots els treballs de manteniment i conservació requereixen l'elaboració pel contractista d'un Part de Treball en un programa informàtic Gestor de Manteniment Integral, amb indicació, entre altres coses, del peticionari del treball, el tipus de manteniment (conductiu, preventiu, predictiu, tècnic/legal, correctiu o modificatiu), l'especialitat requerida (albañileria, electricitat, climatització, fontaneria, etc.), la prioritat (cap, normal, urgència, emergència), la data (avís, inici, terminació, etc.) i resum del treball sol·licitat.
Les emergències han de ser ateses immediatament (el termini es farà de dues hores en cas de crida al Servei d'Atenció Continuada fora de l'horari de presència del personal de manteniment), les urgències en un termini màxim de quaranta-vuit (48) hores, els treballs normals en una (1) setmana com a màxim, i els restants abans d'un (1) mes.
Es considerarà sempre prioritària aquella intervenció que s'ha de desenvolupar en llocs crítics, com els centres de procés de dades, les instal·lacions de gestió centralitzada, les centrals receptors d'alarma d'incendis, etc., així com aquelles que suposen un risc per la seguretat i salut de les persones.

Per sol·licitar qualsevol intervenció, el personal autoritzat (administradors, conserges, manteniment de la facultat, etc.) haurà de fer-ho a través de la pàgina web del Servei de Manteniment, mitjançant el present enllaç.

Els corresponents plecs tècnics on figuren la totalitat de les prestacions i l'abast dels contractes són els següents: (accés mitjançant usuari UV):
Campus de Blasco Ibáñez ( lote 1)
Campus de Burjassot ( lote 3)
Campus de Paterna ( lote 4)
Campus dels Tarongers  ( lote 5)
Centres Disseminats ( lote 2)

 

Per a una informació més detallada veure l'Annex II, tipus de manteniment