Administració Electrònica |
I. El nou procediment administratiu electrònic1.1 Procediment administratiu electrònic a les noves llei 39 i 40/20151.2 Garanties i drets de les persones davant l'administració electrònica1.3 El règim jurídic del procediment administratiu electrònicII. Règim jurídic de l'actuació administrativa2.1. La transformació digital de l'administració electrònica i del sector públic. Utilització d'IA per part de les AAPP2.2. Identificació i autentificació. Interoperabilitat. 2.3. Protecció de dades i administració electrònica |
|
Transparència i Bon Govern |
III. La transparència com a paradigma de la nova administració3.1. Transparència activa i participació com a nou paradigma legitimador3.2. Bon govern corporatiu i mecanismes institucionals per la millora de la transparència. Public compliance3.3. La transparència en mercats regulats i d'altres subjectes privats.IV. Millora de la qualitat del govern públic4.1 Ètica pública, règim de compatibilitats i bon govern. Qualitat normativa i avaluació ex post de polítiques públiques4.2 Administració algorítimica, bon govern i millora de la eficiència: possibilitats i riscos4.3. Les mesures de lluita contra la corrupció en l'àmbit pública i els controls jurídics |
|
Règim de l´Ocupació Pública |
V. Les noves tendències en matèria d'organització de l'ocupació i de la funció pública5.1. La UE, la OCDE, noves tendències en matèria d'ocupació pública i selecció del personal5.2. Drets i deures de les persones treballadores públiques a l'EBEP, amb especial referència als drets i deures de les persones treballadores interines5.3. Avaluació de la prestació dels treballadors públics i sistemes de retribució i incentivaVI. Els treballadors públics a l'ambit local valencià6.1 Sistemes de selecció i requisit lingüístic6.2 Personal interí i processos de consolidació6.3. Gestió d'incentius per al personal de les administracions locals valencianes: possibilitats de millora organitzativa, règim d'incentius |
|
Intervenció Administrativa en l´Economia Local |
VII. El paper de l'Administració com a agent regulador de l'economia7.1. Regulació econòmica i activitat privada: títols habilitants i autoritzacions en un nou paradigma liberal i europeu7.2. L'activitat pública de prestació: serveis públics, gestió directa i indirecta 7.3. Regulació pública de l'economia col·laborativa, mercats digitals i innovacióVIII. Activitats econòmics en l'àmbit local8.1. Autoritzacions, llicències, declaració responsable8.2. Controls ambientals, de seguretat i d'ordre públic per les diferents activitats locals. La regulació en matèria d'espectacles8.3. Inspeccions i sancions en l'àmbit municipal |
|
La Nova Contratació Pública |
IX. La contractació pública eficient i estratègica9.1. Llei de contractes i eficiència econòmica9.2. Innovació i contractació pública: la contractació pública eficient des d¿un punt de vista social i ambiental9.3. Adjudicació i selecció del contractista segons les tipologies contractuals: procediments per els ens sotmesos a regulació europea9.4. Novetats i procediments per la contractació pública de l'Administració instrumentalX. Els controls en matèria de contractació a les Administracions públiques10.1. Controls interns, estratègies per evitar els conflictes d'interessos i mesures internes de control dels fraus10.2. Els tribunals i òrgans administratius especials de control en matèria de contractació10.3. Ilícits i tipus penals en matèria de contractació |
|
Ordenació del Territori, Urbanisme, Activitats i Ciutat |
XI. Planificació urbanística11.1. La planificació urbanística. La Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana i la planificació urbanística d'àmbit supramunicipal en el context valencià. El planejament local. Tipus, procediment d'adopció, competències, contingut i problemes al voltant d'aquest (informes i estudis complementaris, seguretat jurídica, etc.). La revisió judicial dels instruments de planificació urbanística: conflictes recents11.2. Programació i execució de l'actuació urbanística. La gestió directa i indirecta. Els PAI al territori valencià des d'una perspectiva jurídica (caducitat, reversió, models alternatius). La responsabilitat patrimonial derivada de la nul·litat de les normes i actuacions urbanístiques. XII. Gestió Urbanística i Nou Model de Ciutat12.1. Les llicències urbanístiques, el lliure accés a les activitats de serveis i el dret de la competència. Protecció i restauració de la legalitat urbanística. El règim del sòl no urbanitzable. La regularització d'habitatges en el SNU i els procediments per la minimització de l'impacte territorial en el nou TRLOTUP. Les autoritzacions i declaracions d¿interés comunitari. 12.2 Instruments de política de sòl i habitatge. Novetats a la Llei valenciana per la funció social de l'habitatge i l'avantprojecte de llei de l'habitatge estatal. El foment de l'habitatge assequible, la planificació de les polítiques d'habitatge i la renovació de l'espai residencial en diferents contextos (gentrificació, turistificació, despoblament, etc.). La ciutat i la tecnologia. L'ús del big data a les ciutats aplicat al medi ambient, la mobilitat i la seguretat. Qüestions controvertides al voltant del concepte de ciutat intel·ligent i de l'ús massiu de dades personals. 12.3 Noves concepcions sobre la ciutat. L'urbanisme feminista. La integració de les cures en la ciutat: implicacions per a la mobilitat, l'habitatge i els usos del sòl a la ciutat. Nous models de participació ciutadana en l'urbanisme. |
|