Logo de la Universitat de València Logo del portal

Cinema en VOS i en valencià als AlbaTexas

AlbaTexas Cinemes

Cinemes AlbaTexas, plaça de Fra Lluís Colomer, 4, València

La col·laboració amb els Cinemes AlbaTexas es limitarà a les pel·lícules programades en valencià, és a dir, films en versió original en valencià, en versió original subtitulada en valencià o en versió doblada al valencià, i oberta a qualsevol projecció o sessió de dilluns a diumenge.

Qualsevol persona de la comunitat universitària (estudiants, PAS, PDI i membres de l'Associació d'Amics i Antics Alumnes) podran recollir els bons de la campanya als centres d'autoaprenentatge de llengües presentant el carnet universitari.

Cada bo es podrà bescanviar, a la taquilla dels cinemes, el mateix dia de la sessió a la qual es vol assistir, per una entrada gratuïta per a qualsevol projecció en valencià de qualsevol dia i sessió. Òbviament, el bescanvi per a una sessió concreta estarà condicionat per la disponibilitat d'entrades.

Programació

DAVID LYNCH: THE ART LIFE

586

Un documental sobre la vida de l'extravagant David Lynch, un dels cineastes més aclamats del nostre temps, creador de títols com 'L'home elefant' , '*Mulholland *Drive', '*Dune' i '*Twin Peaks'. Aquest documental indaga en la vida prèvia als seus grans èxits, quan encara estava formant-se com a artista en Montana i Filadèlfia. Protagonitzat per ell mateix, en 'David Lynch: *The Art Life' descobrim els esdeveniments que van definir i van esculpir el famós cineasta mundialment conegut, mentre ens regala una visió més propera de la seua vida i obra. El documental també està dedicat a la seua filla, com un record íntim entre tots dos que comparteixen amb el món. El llargmetratge va estar nominat en el Festival de Cinema de Venècia al Millor documental l'any 2016.

Títol original: DAVID LYNCH: THE ART LIFE
Any de producció: 2016
Gènere: DOCUMENTAL
Durada: 90.
Director: RICK BARNES
Actors: DOCUMENTAL
Qualificació: +7 ANYS

17-07 Dilluns 18:00
18-07 Dimarts 18:00
19-07 Dimecres 18:00
20-07 Dijous 18:00

ERASERHEAD

585

Henry Spencer, un jove depressiu i espantadís, pateix des de xicotet uns estranys malsons dels quals intenta alliberar-se mitjançant la imaginació. Un dia, la seua amiga Mary el convida a sopar a casa; s'assabenta llavors que ha sigut pare d'un bebè prematur i inhumà. Mary i l'estrany bebè s'instal·len a casa de Henry, on un escenari il·luminat mostra la presència d'una dona.

Títol original: ERASERHEAD
Any de producció: 1977
Gènere: SURREALISME FANTÀSTIC
Durada: 90.
Director: DAVID LYNCH
Actors: JACK NANCE, CHARLOTTE STEWART, ALLEN JOSEPH, JEANNE BATES
Qualificació: +13 ANYS

17-07 Dilluns 20:00
18-07 Dimarts 20:00
19-07 Dimecres 20:00
20-07 Dijous 20:00

JACKIE

588

La tràgica mort de John F. Kennedy, el trenta-cinquè president dels Estats Units, va marcar per sempre la història del país. Aquest biòpic se centra en la seua dona, Jacqueline Kennedy, interpretada per Natalie Portman, i com va viure els dies posteriors de la defunció del marit, assassinat el 22 de novembre de 1963. La pel·lícula és el retrat de la primera dama, coneguda per la seua elegància i dignitat, i de com va lluitar per a consolar els seus fills, superar la traumàtica experiència i conservar el llegat de l'espòs. Dirigida pel reconegut Pablo Larraín (Neruda, El club), la pel·lícula està protagonitzada per Natalie Portman (Cigne negre), a qui s'uneixen Greta Gerwig, Peter Sarsgaard i Max Casella.

Títol original: JACKIE
Any de producció: 2016
Gènere: DRAMA PSICOLÒGIC
Durada: 95.
Director: PABLO LARRAÍN
Actors: NATHALIE PORTMAN , GRETA GERWIG , BILLY CRUDUP , JOHN HURT
Qualificació: +12 ANYS

17-07 Dilluns 18:00 20:00 22:00
18-07 Dimarts 18:00 20:00 22:00
19-07 Dimecres 18:00 20:00 22:00
20-07 Dijous 18:00 20:00 22:00

MULHOLLAND DRIVE

197

Betty, una jove aspirant a actriu, arriba a Los Angeles per convertir-se en estrella de cinema i s'allotja a l'apartament de sa tia. Allà coneix Rita, una dona que pateix amnèsia a causa d'un accident sofert a Mulholland Drive. Totes dues decideixen investigar qui és Rita i com va arribar fins allà.

Títol original: MULHOLLAND DRIVE
Any de producció: 2001
Gènere: THRILLER
Durada: 147.
Director: DAVID LYNCH
Actors: NAOMI WATTS , LAURA ELENA HARRING , JUSTIN THEROUX , ANN MILLER
Qualificació: +17 ANYS

17-07 Dilluns 22:00
18-07 Dimarts 22:00
19-07 Dimecres 22:00
20-07 Dijous 22:00

SAMSARA

590

Nou documental del responsable de Baraka, filmat al llarg de cinc anys en vint-i-cinc països de cinc continents. Samsara és una pel·lícula no  narrativa creada pels cineastes Ron Fricke i Mark Magidson. El terme samsara és una paraula del sànscrit que significa ‘món’ o ‘existència cíclica’, però s'empra, sovint, per a descriure activitats mundials. Segons el mateix Fricke, el film aprofundeix en el seu tema favorit: la relació de la humanitat amb l'eternitat. Tal com Baraka, aquesta obra es va rodar amb pel·lícula de 70 mil·límetres usant el sistema Panavision System 65 i utilitza música per a impulsar la història. Samsara es va filmar en prop de cent llocs en vint-i-cinc països i s'hi va esmerzar quatre anys per a realitzar-se.

Títol original: SAMSARA
Any de producció: 2011
Gènere: DOCUMENTAL, NATURALESA
Durada: 99.
Director: RON FRICKE
Actors: DOCUMENTAL
Qualificació: APTA

17-07 Dilluns 18:00 20:00
18-07 Dimarts 18:00 20:00
19-07 Dimecres 18:00 20:00
20-07 Dijous 18:00 20:00

Data d'actualització: 30 de juliol de 2017 22:00.