El Servei de Llengües i Política Lingüística és un servei general de la Universitat de València que té com a missió l'assoliment de l’ús normalitzat i igualitari de la llengua pròpia, és a dir, treballem perquè el valencià desenvolupe totes les seues funcions sociolingüístiques com a llengua de cultura moderna en l'àmbit de la Universitat i seguint-ne les directrius dels Estatuts.
A més, promovem una visió plurilingüe autocentrada en la internacionalització de la Universitat i l’adquisició de competències plurilingües per part de la comunitat universitària, també en llengües de comunicació internacional.
Els nostres objectius són:
- Aconseguir que les activitats acadèmiques, administratives, institucionals i interpersonals en el si de la Universitat es desenvolupen de manera normal en valencià, com a llengua pròpia de la Universitat de València.
- Contribuir a la internacionalització de la Universitat de València mitjançant el foment de l'aprenentatge i de l'ús d'altres llengües, i en particular de l'anglès com a llengua de comunicació internacional.
- Formar i assessorar en l'ús de les llengües i la terminologia, en especial el PDI i el PAS, per tal d'aconseguir la màxima competència comunicativa en valencià i l'autonomia en altres llengües.
- Promoure les actituds favorables al valencià i a la diversitat lingüística i dinamitzar l'ús efectiu, normal i igualitari del valencià en tots els àmbits de la vida universitària.
La nostra estructura interna:
- Direcció
- Secció d'Aprenentatge i Acreditació
- Secció d’Assessorament Lingüístic
- Secció de Dinamització Lingüística
- Secció de Recursos Lingüístics
- Unitat de gestió econòmica i administrativa