La Càtedra de Bretxa Digital de Gènere signada entre la Generalitat Valenciana i la Universitat de València ha llançat uns vídeos en els quals ofereix els recursos i el suport necessari per a visibilitzar i combatre la bretxa de gènere en el ciberassetjament i les faules en xarxes socials.
València 15 de novembre. La Càtedra de Bretxa Digital de Gènere de la Universitat de València (UV) i la Generalitat Valenciana, finançada per la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, ha llançat una sèrie de materials audiovisuals per a alertar sobre la bretxa de gènero existent en el ciberassetjament i les faules o fake news, explicant com succeeix i donant les eines necessàries per a revertir la situació. Aquest treball sorgeix com a resultat dels diferents estudis realitzats per la Càtedra sobre bretxa de gènere.
D'aquesta manera, la Càtedra, en col·laboració amb la dissenyadora Cirenia Arias estrena dos vídeos animats des dels cuals es visibilitza la bretxa de gènere inherent al ciberassetjament o les faules en internet. A més d'estes animacions, que permeten visibilitzar la situació des d'un punt de vista didàctic i amé, es posen a la disposició de la ciutadania altres dos vídeos, elaborats en col·laboració amb les expertes Pilar Almenar i Laura Bellver, en els quals es donen algunes eines per a poder afrontar i reduir la bretxa en esta mena de situacions.
“La bretxa existeix, però és invisible. Si no parlem d'ella seguirà en l'anonimat. Des de la Càtedra tenim molt clar que la vacuna davant esta situació és visualització, conscienciació i sensibilització. Aquests són els tres objectius que volem aconseguir mitjançant la difusió d'estos vídeos, que esperem que tinguen un gran abast”, explica la directora de la Càtedra, Anabel Forte, professora Titular d'Universitat en la UV.
Estos vídeos, que es poden trobar en el canal de Youtube de la Càtedra, suposen la possibilitat de visibilitzar i formar a la ciutadania en general per a lluitar contra les faules i el ciberassetjament que afecten especialment les dones i que hem de combatre en societat.