Logo de la Universitat de València Logo Càtedra d'Empresa Familiar Logo del portal

Desdejuni-Tertulia: "D'EMPRESA A GRUP EMPRESARIAL: DIVERSIFICACIÓ DE NEGOCIS A LES FAMÍLIES EMPRESÀRIES"

  • 14 de març de 2023
Image de la noticia

Avui, dilluns 3 d'abril, la Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de València (CEFUV) promoguda per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), l'Escola d'Empresaris (EDEM), l'Institut Valencià per a l'Estudi de l'Empresa Familiar ( IVEFA), l'Institut de l'Empresa Familiar (IEF) i la Universitat de València (UV), i que compta amb el patrocini de CaixaBank i Broseta, ha celebrat un nou esmorzar-tertúlia sota el títol “D'empresa a grup empresarial: diversificació de negocis a les famílies empresàries.”.


Alejandro Escribá, catedràtic de la Universitat de València i director de CEFUV, ha introduït l'esmorzar assenyalant que cada cop són més freqüents els casos en què les empreses familiars, o les famílies empresàries, s'aventuren en noves àrees d'activitat a través de la diversificació de negocis. El coneixement de casos pràctics sobre decisions estratègiques de diversificació i sobre la particularitat de la gestió de grups empresarials diversificats.


Per analitzar aquest tipus de realitats, ha tingut lloc un col·loqui en què han participat María José López Peidró (Directora d'Operacions de l'empresa Chozas Carrascal) i David Benavent Gavidia (Director adjunt de Mora Packaging i Director financer i conseller d'IFM) . A través de les seves experiències i reflexions, s'han abordat qüestions pràctiques relacionades amb el quan, el perquè i com d'aquest tipus d'estratègies empresarials, tant des de la perspectiva de l'empresa com des de l'enfocament de la família propietària.

L'empresa Mora Packaging (Cartonatges Mora SA) és part d'un grup empresarial familiar, gestionat per la segona generació familiar i format per 10 empreses. Mora Packaging es troba en plena transformació, reposicionant la companyia en tres pilars fonamentals: packaging, servei i sostenibilitat. Mora Packaging combina l'experiència de Cartonajes Mora, amb la joventut i la formació de les noves generacions, que aposten per la sostenibilitat i les últimes tecnologies.

D'altra banda, Chozas Carrascal és un celler familiar valencian, gestionat actualment per la segona generació de la família López Peidró, que ha diversificat la seua activitat cap a activitats d'enoturisme, wine spa i el sector cosmètic, a partir de les propietats antioxidants del vi. Així mateix, també posseeix el petit celler Domaine de Montahuc, al bressol del muscat de gra sovint, Saint-Jean-de-Minervois.

Durant el col·loqui, els ponents han parlat sobre els aspectes més importants perquè les accions de diversificació estratègica siguin exitoses, de manera que contribueixin al desenvolupament i el creixement de l'empresa familiar, aportant estabilitat, reducció de riscos i ampliació d'oportunitats i sinèrgies.

 

Imatges: