Logo de la Universitat de València Logo Càtedra d'Empresa Familiar Logo del portal

Així va ser el desenvolupament de la segona sessió de el Curs d'Empresa Familiar (12ª Edició)

Així va ser el desenvolupament de la segona sessió de el Curs d'Empresa Familiar (12ª Edició)

Així va ser el desenvolupament de la segona sessió de el Curs d'Empresa Familiar (12ª Edició)

  • Autors:
  • (2020).
  • Tipus de publicació: Recurs electrònic
  • URL Publicacio: Així va ser el desenvolupament de la segona sessió de el Curs d'Empresa Familiar (12ª Edició)
  • Resum:

    El divendres 14 de febrer va ser impartida la segona sessió de el Curs d'Empresa Familiar per Pilar González de la facultat de Psicologia de la UV, tractant la "Gestió de conflictes en l'empresa familiar".

  • En aquesta 2ª sessió del curs la professora Pilar González va mostrar als alumnes tècniques i eines per a aconseguir una gestió positiva de conflictes interns a l'empresa. La sessió va quedar dividida en 2 blocs: Contextualització del conflicte i Negociar i mediar.

    La sessió va començar explicant com sorgeixen els conflictes, sent aquests deguts a diferències reals o percebudes entre parts. Es va destacar la importància del factor subjectiu en l'origen del conflicte, sense oblidar una base objectiva.

    En una sessió molt participativa, Pilar va comptar amb la col·laboració dels alumnes per a trobar aquells factors que ens ajuden a percebre que existeixen conflictes (mal clima de treball, comunicació deficient, retard en les decisions, queixes internes i externes…) i va desafiar la visió tradicional del conflicte com un element purament negatiu.

    En la part central de la sessió vam tindre un exercici grupal per a comprendre les 4 fonts potencials del conflicte:

    1. Recursos Escassos
    2. Desacord en procediments i regles
    3. Dependència d'activitats i treballe
    4. Diferència de valors i percepcions

    En aquesta activitat els diferents grups van preparar i van comentar unes experiències (reals o fictícies) en les quals apareixien conflictes de diferent origen. A través de l'exposició dels símptomes visibles els alumnes van tractar de trobar les Fonts Potencials de Conflicte que subjauen. Es va demostrar la importància de realitzar totes les preguntes possibles per a trobar informació no visible i millorar l'anàlisi de les causes del conflicte.

    Posteriorment va començar el segon bloc visualitzant les 5 formes d'actuació bàsica en situacions de conflicte: Col·laboració, Servilisme, Compromís, Competitivitat i Evitació. Es va destacar que aquestes formes d'actuació resulten més o menys òptimes segons l'escenari real en el qual ens trobem.

    La sessió va concloure amb una explicació i posada en pràctiques de diverses eines de negociació que s'han demostrat reeixides. Va destacar la importància de l'escolta activa i del llenguatge assertiu per a una òptima comunicació i els problemes de comunicació i de plantejament de les solucions que mes limiten una bona resolució negociada dels conflictes.

    La pròxima setmana tindrem a María Beltrán (consultora de FIBAC) i Juan Vicente Tamarit (director d'Alba Horneados) per a parlar-nos de ‘Emocions i Cultura compartida’ i ‘Desenvolupament de la carrera professional en Empreses Familiars’.