Les rendes de transferències socials són les que s’obtenen mitjançant les prestacions que distribueix l’Estat. Dins d’aquest grup s’inclouen les pensions de jubilació i supervivència, les prestacions per desocupació, malaltia i invalidesa, les ajudes per a estudis –estes primeres dades proporcionades per individus–, les ajudes per família o fills/es, assistència social, i ajudes per a la vivenda –aquestes dades proporcionades per llars–.
En aquesta secció s’oferixen dades sobre la distribució de rendes de transferències socials al País Valencià, i es compara amb la resta d’Espanya i el total estatal. Les dades es presenten mitjançant taules que mostren l’evolució anual d’estadístics descriptius com la mitjana, la desviació típica i mesures de posició; obtinguts del creuament de variables sociodemogràfiques o variables referides a les llars amb variables corresponents a la renda de transferències socials.
Per a obtindre dades poblacionals a partir de la mostra, els resultats es mostren ponderats pel «pes transversal de la persona». Per a tractar la informació de les llars, s’ha decidit comptabilitzar les dades segons els individus convivents de les llars, d’esta forma, les llars amb més convivents tenen un major pes en els resultats globals que les llars de dimensió més reduïda. El resultats que es mostren fan referència a la població espanyola major de 16 anys.