
Durant l'any 2024, La Nau Gran celebrarà el seu 25è aniversari amb diferents activitats culturals per al seu alumnat i la societat valenciana.
La primera d'elles és la realització d'un taller de producció de podcasts, dirigit per Carlos López Olano, professor del Departament de Teoria dels Llenguatges i de la Comunicació.
És una activitat gratuïta per a l'alumnat de La Nau Gran en la qual s'ofereixen 15 places. La inscripció començarà el dimarts 23 de gener a les 9.00 hores.
L'activitat consta de 8 sessions de 4 hores presencials, els dilluns de 10 a 14 hores, 2 sessions al mes:
- Febrer: 19
- Març: 4, 25
- Abril: 15, 29
- Maig: 13, 27
- Juny: 10
Es realitzarà al Campus de Blasco Ibáñez.
Les persones participants obtindran dos crèdits d'activitats culturals.
Descripció del taller:
En el curs es traçarà en primer lloc una introducció al nou fenomen sonor, combinada amb una escolta analítica d'exemples seleccionats. Paral·lelament, es fomentaran els treballs pràctics en grup, d'acord amb les afinitats dels alumnes. El professor fomentarà que es facen exercicis que tinguen relació temàtica amb l'aniversari de les activitats de La Nau Gran, perquè així aquests exercicis d'àudio en format podcast puguen després difondre's a través de les plataformes obertes en internet de la mateixa Universitat de València.
Els alumnes usaran els seus propis recursos tècnics, per als quals n'hi ha prou amb un Smartphone i un ordinador portàtil. Es gestionarà l'ús de programari d'ús temporal gratuït, com el Hinderburg per a edició d'àudios o repositoris de música també gratuïts.
Contingut de les sessions:
1. El podcast, format de futur. L'èxit de la paraula i el concepte.
2. Amateurisme i professionalitat. Branded Content.
3. Podcasting de masses, podcasting hiperespecialitzats.
4. Els gèneres. Anàlisi d'una selecció de podcasts de qualitat.
5. Anàlisi de les principals plataformes de podcasting: Ivoox, ITUNES, Spotify, Google podcast, Podium podcast, Youtube, etc.
6. Estudi de les productores i grups creatius.
7. Anàlisi d'exemples de diferent temàtica: Política, Misteri, Crim, Benestar emocional...
8. Sinergies amb el vídeo. Continguts creatius. El futur.
9. Realització sonora: Ritme, Tempo, Espai. Els plans sonors. La veu.
10. La gravació d'àudio: equipament per a iniciar-se. Micròfons i gravadores, recursos amb mòbils. Exercicis pràctics.
11. Edició i muntatge, softwares d'edició sonora.
12. L'ús d'efectes. La creativitat d'un nou llenguatge.
13. Exercicis pràctics amb editors d'àudio.
14. Mescla i exportació de l'àudio final.