Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Descripció

El grup de recerca TERRES (TRANSICIONS EDUCATIVES, RESISTÈNCIES, RELACIONS DE GÉNERE EXCLUSIONS I SALUT) busca fer i transferir coneixement, interdisciplinàriament, des d'un posicionat epistemològic crític i inclusiu, que adrece la mirada cap a diferents escletxes que en les societats del coneixement es revelen com a rellevants per tal de comprendre i transformar el món social. Les línees de recerca en les que busquem aprofundir en comú són:

  • Estudi de la pràctica pedagògica. Anàlisi dels processos de distribució i construcció de coneixement legítim al dispositiu pedagògic. Modalitats pedagògiques de transmissió. Sociologia de la pedagogia.
  • Identitat pedagògica en contextos específics: descripció i anàlisi de la producció social d'identitat en els processos de transició educativa i professional.
  • Cossos, gèneres i sexualitats: representacions i pràctiques socials. Construcció social de la salut i la malaltia.
  • Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Anàlisi crítica de la cultura audiovisual i la seua dimensió co-educativa. Significació i codificació de gènere als discursos audiovisuals. Interpel·lació mediàtica: processos d'identificació i subjectivació.
  • Estudi dels processos de precarització en contextos socials dominats discursivament per l'economia del coneixement.
  • Anàlisi de les polítiques socials.

En relació amb la capacitat formadora i investigadora del grup les membres hi participem en les formacions de tercer cicle de:

  • Màster de Gènere i Polítiques d'Igualtat.
  • Màster d'Acció Social i Educativa.
  • Màster en Psicopedagogia.
  • Màster de Professorat d'educació Secundària.

A més a més participem en el Programa de Doctorat en Educació de la UV i en el Programa de Doctorat del Institut d'Estudi de les Dones.

Objectius CT
  • Desenvolupar coneixement sobre relacions de gènere des d'un posicionament crític.
  • Aprofundir en les dinàmiques de precarització de les societats del coneixement.
  • Transferir coneixement a la societat i participar dels processos socials de creació de coneixement.
Línies d'investigació
  • Processos de distribució i construcció de coneixement legítim

    Estudi de la pràctica pedagògica a partir de la Teoria de Basil Bernstein. Anàlisi dels processos de distribució i construcció de coneixement legítim al dispositiu pedagògic. Modalitats pedagògiques de transmissió. Sociologia de la pedagogia. Pedagogia crítica i post crítica.

  • Identitat pedagògica en transició

    Anàlisi de la producció de la identitat pedagògica en contextos específics de transició educativa i professional des d'una perspectiva de Justícia Social. Construcció de posicionament social de la joventut en els processos institucionals de transició. Anàlisi de Polítiques Educatives des d'una perspectiva crítica: modernització conservadora.

  • Pobresa, guetització, minoríes ètniques

    Relacions pedagògiques en contextos d'exclusió social i educativa (pobresa, guetització, minories ètniques). Anàlisi de les polítiques de lluita contra el fracàs i abandonament escolar prematur. Justícia curricular i equitat educativa. Infància i RECE.

  • Cossos, gèneres i sexualitats: representacions i pràctiques socials

    Estudi dels efectes del biopoder aplicat a l'anàlisi dels cossos, gèneres i sexualitats. Construcció social de la salut i la malaltia.

  • Infància i gènere

    Anàlisi del paper de les pràctiques, mètodes i tècniques a l'àmbit de la intervenció social, en la producció d'identitats i sexualitats.

  • Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals

    Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Anàlisi crítica de la cultura audiovisual i la seua dimensió coeducativa. Significació i codificació de gènere als discursos audiovisuals. Interpelació mediàtica: processos d'identificació i subjectivació.

  • Noves precarietats en les societats del coneixement

    Estudi dels processos de precarització en contextos socials dominats discursivament per l'economia del coneixement i que impliquen especialment a persones amb titulació superior. Fenòmens:l'activació emprenedora, noves formes de precarietat vital i el paper de les institucions d'ensenyament superior.

Direcció
  • NAVAS SAURIN, ALMUDENA ADELAIDA
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa
Membres
  • ABIETAR LOPEZ, MIRIAM
  • Alumn.-Servei de Formacio Permanent
  • Coordinador/a Curs
Veure fitxa
  • BERNAD I GARCIA, JOAN CARLES
  • PDI-Contractat/Da Doctor/A
Veure fitxa
  • GIMENEZ URRACO, ELENA
  • PDI-Contractat/Da Doctor/A
  • Coordinador/a Curs
Veure fitxa
  • GRAU MUÑOZ, ARANZAZU
  • Alumn.-Servei de Formacio Permanent
  • Responsables de Gestio Academica
  • Coordinador/a Titulacio de Grau
Veure fitxa
Personal investigador no UV

Col·laboradors/ es

  • Óscar Luis Graizer - Universidad nacional de General Sarmiento (Argentina).
Producció cientifica per investigador UV
Estructura asociada
Didàctica i Organització Escolar
Dades de contacte del grup
Transicions Educatives, Resistències, Relacions de Génere, Exclusions i Salut (TERRES)

Campus de Blasco Ibáñez

Av. Blasco Ibáñez, 30

46010 València (València)

963 983 695

Geolocalització

www.uv.es/grupterres

almudena.navas@uv.es

Persones de contacte
  • NAVAS SAURIN, ALMUDENA ADELAIDA
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa