https://educandoenemociones.com
marian.perez@uv.es
En la innovació docent compta amb un elevat bagatge en els útimS anys, amb la participació en 18 projectes d'innovació docent en la UV, sent investigadores principals en 5 d'estos projectes. Comptem així mateix amb múltiples publicacions en l'àmbit de la innovació docent (8 capítols de llibre, 22 publicacions en congressos).
4 capitols i 17 participacions en congressos en coautoria pels membres del grup:
Montoya, I; Pérez, M.A
Materials de l'assignatura 'Psicopatologia'
Valero-Moreno, S.. Montoya-Castella, I.
Quadern d’activitats d’*avaluació psicològica
ISBN: Tirant lo Blanch, 978-84-1336-619-7
2019
Valero-Moreno, S.; de la Barrera, O.; Schoeps, K.; Montoya-Castella, I.; Pérez-Marín, M.
Intervenció psicoeducativa en estudiants de psicologia sobre el suïcidi mitjançant una conferència i la *realizacion d'un *botiquin emocional
Schoeps, K.; Valero-Moreno, S.; de la Barrera, O.; Montoya-Castella, I.; Pérez-Marín, M.
Mites sobre el suïcidi en l'àmbit universitari: proposta de formació mitjançant conferències i botiquin emocional
Pérez-Marín, M.; Montoya, I.
Aprenent a desaprendre. Jornades Internacionals 'Educant en emocions per a millorar el benestar en la infància. 2013
Montoya-Castella, I.; de la Barrera, O.; *Schoeps, K.; Valero-Moreno, S.
Ludificació del procés de presa de decisions en l'avaluació psicològica infantojuvenil basat en TIC
Jornades d'Innovació Educativa 2019
Montoya-Castella, I.; de la Barrera, O.;.; Schoeps, K.; Valero-Moreno, S.
Ludificació del procés de presa de decisions en l'avaluació psicològica infantojuvenil basat en TIC
II Escola de Primavera 2019
Montoya-Castella, I.; de la Barrera, O.; Schoeps, K.; Valero-Moreno, S.
Aprenentatge del procés de presa de decisions en Avaluació Psicològica infantojuvenil
VIII Jornades d'Innovació Docent en l'Educació Superior 2019
Valero-Moreno, S.; Pérez-Marín, M.
Programa d'Intervenció Psicològica per a Adolescents amb Diabetis Mellitus: 10VIDA
III Jornades Internacionals. Innovant en educació 2020
Montoya-Castella, I.; de la Barrera, O.; Schoeps, K.; Valero-Moreno, S.
Ludificant l'aprenentatge: Recursos per a desenvolupar competències en el procés d'avaluació psicològica
IV Jornades d'Innovació Educativa 2020
Montoya-Castella, I., Valero-Moreno, S., de la Barrera, O., Schoeps, K., Pérez-Marín, M.
Desenvolupament d'habilitats d'entrevista en Avaluació psicològica a través d'un Joc de fuita virtual
I Jornades d'actualització en Avaluació Psicològica 2021
Montoya-Castella, I., Valero-Moreno, S., & Pérez-Marín, M.
Autoestima i competències emocionals en adolescents
I Jornades d'actualització en Avaluació Psicològica 2021
Valero-Moreno, S.; de la Barrera, O.; Schoeps, K. Pérez-Marín, M.; Montoya-Castella, I.
Entrenament en Tecniques d'Entrevista Psicologica mitjançant un joc de fuita educativa virtual: "Posa a prova les teues habilitats"
IX Jornades d'Innovació Docent de la Universitat Sant Jordi 2021
De la Barrera, O.; Valero-Moreno, S.; Schoeps, K.; Pérez-Marín, M.; Montoya-Castella, I.
'Posa a prova les teues habilitats': entrenament en tècniques d'entrevista psicològica mitjançant un joc de fuita educativa virtual
7a Jornada d'*Innovació Educativa. 2021
de la Barrera, O., Schoeps, K., Pérez-Marín, M.
Coneixement sobre suïcidi: proposta d'intervenció en alumnat de Grau en Psicologia i Grau en Magisteri. JUTE_2022
Valero-Moreno,S., De la Barrera, O., Schoeps, K., Montoya-Castella, I. & Pérez-Marín, M.
Intervenció psicoeducativa en estudiants de psicologia sobre el suïcidi mitjançant una conferència i la realització d'una farmaciola emocional (INRED) 2022
Montoya-Castella, I., Valero-Moreno,S., de la Barrera, O., Schoeps, K., & Pérez-Marín, M.
Estudi comparatiu entre estudiants de magisteri i psicologia en les seues creences sobre el suïcidi.
IV Jornada primavera 2022
Schoeps, K., Valero-Moreno, S., de la Barrera, O., Montoya-Castella, I., & Pérez-Marín, M.
Mites sobre el suïcidi en àmbit universitari: proposta de formació mitjançant conferències i farmaciola emocional CIMIE- 2022
De la Barrera, D., Schoeps, K., Valero-Moreno, S., Montoya-Castella, I., & Pérez-Marín, M.
Formació en la prevenció del suïcidi: intervenció amb l'alumnat des de l'àmbit universitari
I Jornada d'*Innovació Docent en Psicologia i Logopèdia2022
Valero-Moreno, S., De la Barrera, O., Schoeps, K., Pérez-Marín, M.,& Montoya-Castella, I.
Posa a prova les teues habilitats com a professional de la psicologia: un joc de fuita educativa virtual
I Jornada d'*Innovació Docent 2022
Valero-Moreno, S.; De la Barrera, O.; Schoeps, K.; Montoya-Castella, I; Pérez-Marín, M.
Responent al ODS 3: garantir la vida sana i promoure el benestar mitjançant de la formació en prevenció de suïcidi a les aules universitàries
I Congrés Internacional sobre Sostenibilitat Curricular i ODS en la Formació Universitària 2022
Este grup té una llarga trajectòria en l'avaluació, intervenció psicològiques i innovació docent en les assignatures lligades l'àrea de la *educadión i la salut infantojuvenil i d'adults. Els membres del grup porten una trajectòria conjunta de més de 10 anys, constituint-se formalment com a Grup d'Investigació de la UV en 2016 (*REF GIUV2016-293), i col·laborant en innovació docent des de llavors. Queda reflectit el seu bagatge i potencial en els projectes d'innovació en els quals participen conjuntament, així com en la seua important participació en jornades d'innovació, així com la producció científica i les actuacions de transferència realitzades durant estos anys.
En la innovació docent compta amb un elevat bagatge conjunt en els útims 0 anys, amb la seua participació en 18 projectes d'innovació docent en la UV, sent investigadores principals en 5 d'estos projectes. Compta així mateix amb múltiples publicacions en l'àmbit de la innovació docent (8 capítols de llibre, 22 publicacions en congressos).
La seua capacitat d'innovació docent, d'investigació i transferència és molt elevada, concretament, l'impacte s'ha produït en l'àrea de la Salut i, especialment, les aportacions es dividixen en dos àrees principals:
• Disseny i implementació de programes de desenvolupament de competències emocionals en diferents poblacions (adolescència normativa, adolescència amb conducta antisocial i delictiva, joventut, adultesa, parelles), en diferents contextos (educatiu, sanitari i familiar) i amb diferents modalitats (presencial i en línia).
• Avaluació i intervenció psicològica en malaltia crònica infantojuvenil i acompanyament al final de la vida.
Així mateix, el grup realitza investigació i transferència en altres àrees:
• Estat emocional i benestar en relació amb la COVID-19 en població adolescent, jove i docents.
• Diversitat afectiu-sexual i de gènere.
EMINA és un grup multidisciplinari constituït per: a) psicòlegs (UNIVERSITAT DE VALÈNCIA, Universitat Europea de València), experts en intervencions psicològiques, metodologia i anàlisi estadística b) enginyers i informàtics (Universitat Politècnica de València), amb gran experiència en projectes relacionats amb les TIC i la salut.
Els investigadors del Grup EMINA han participat en els últims anys en 5 del Ministeri centrats en l'àrea de la salut (PSI2010-18742; PSI2013-43943-R; PSI2017-84005-R, PID2020-114425RB-C21 i PID2020-114425RB-C22; PDC2021-121494-I00). També han liderat diversos projectes finançats per la FEATF, la AEPCP i el Campus d'Excel·lència UV-LA FE.
Actualment, tenen vigent un projecte de la Federació Espanyola d'Associacions de Teràpia de Família, dos projectes finançats pel Ministeri de Ciència i Innovació (un coordinat en el marc del Programa Estatal d'I+D+i Orientada a Reptes de la Societat de 3 anys de duració que es va iniciar al setembre de 2021 i un altre de “prova de concepte” continuació del projecte anterior del ministeri), des de setembre de 2022 un projecte de la Generalitat Valenciana per a grups emergents i al desembre de 2022 s'iniciarà un projecte amb finançament europeu. A més, els membres del grup han aconseguit este setembre de 2022 una ajuda per a finançar un projecte empresarial per a la configuració d'una Spin off.
El Grup EMINA té una àmplia experiència en el desenvolupament i implementació de programes d'intervenció psicològica: a) presencials (5): PREDEMA, EMOVERE, MADEMO, MADED i CREIXENT; b) en format en línia (3): 0vida-Salut, emoTIC i emoTIC +, emoTIC SPACE i EMOWELL (en procés). També compta amb 3 Registres de Propietat Intel·lectual (EMOTIC i EMOTIC +, 10Vida).
El grup EMINA té una llarga trajectòria d'acords de col·laboració amb organismes públics i privats en l'àmbit sanitari (19 en els últims 10 anys). Fruit de la col·laboració conjunta, s'han publicat més de 70 articles científics en revistes d'alt impacte en els últims 5 anys, realitzant importants aportacions a l'estudi dels factors de risc i protecció de la salut i el benestar entre els adolescents i adults (amb i sense malaltia crònica) i les seues famílies, així com a la validació de ferramentes d'avaluació i intervenció.
- PEREZ MARIN, ANTONIA
- PDI-Titular d'Universitat