Acronym EMINA
Code GCID23_2569100
Type Consolidated Teaching Innovation Group (GCID)
Contact

https://educandoenemociones.com

marian.perez@uv.es

Knowledge areas Health Sciences
Presentation

En la innovació docent compta amb un elevat bagatge  en els útimS  anys, amb la participació en 18 projectes d'innovació docent en la UV, sent investigadores principals en 5 d'estos projectes. Comptem així mateix amb múltiples publicacions en l'àmbit de la innovació docent (8 capítols de llibre, 22 publicacions en congressos).

4 capitols i 17 participacions en congressos en coautoria pels membres del grup:

Montoya, I; Pérez, M.A

 Materials de l'assignatura 'Psicopatologia'

Valero-Moreno, S.. Montoya-Castella, I.

Quadern d’activitats d’*avaluació psicològica

ISBN: Tirant lo Blanch, 978-84-1336-619-7

2019

 Valero-Moreno, S.; de la Barrera, O.; Schoeps, K.; Montoya-Castella, I.; Pérez-Marín, M.

 Intervenció psicoeducativa en estudiants de psicologia sobre el suïcidi mitjançant una conferència i la *realizacion d'un *botiquin emocional

 Schoeps, K.; Valero-Moreno, S.; de la Barrera, O.; Montoya-Castella, I.; Pérez-Marín, M.

 Mites sobre el suïcidi en l'àmbit universitari: proposta de formació mitjançant conferències i botiquin emocional

Pérez-Marín, M.; Montoya, I.

 Aprenent a desaprendre. Jornades Internacionals 'Educant en emocions per a millorar el benestar en la infància. 2013

 Montoya-Castella, I.; de la Barrera, O.; *Schoeps, K.; Valero-Moreno, S.

 Ludificació del procés de presa de decisions en l'avaluació psicològica infantojuvenil basat en TIC

 Jornades d'Innovació Educativa 2019

 Montoya-Castella, I.; de la Barrera, O.;.; Schoeps, K.; Valero-Moreno, S.

 Ludificació del procés de presa de decisions en l'avaluació psicològica infantojuvenil basat en TIC

 II Escola de Primavera 2019

 Montoya-Castella, I.; de la Barrera, O.; Schoeps, K.; Valero-Moreno, S.

 Aprenentatge del procés de presa de decisions en Avaluació Psicològica infantojuvenil

 VIII Jornades d'Innovació Docent en l'Educació Superior 2019

Valero-Moreno, S.; Pérez-Marín, M.

 Programa d'Intervenció Psicològica per a Adolescents amb Diabetis Mellitus: 10VIDA

 III Jornades Internacionals. Innovant en educació 2020

 Montoya-Castella, I.; de la Barrera, O.; Schoeps, K.; Valero-Moreno, S.

Ludificant l'aprenentatge: Recursos per a desenvolupar competències en el procés d'avaluació psicològica

 IV Jornades d'Innovació Educativa 2020

 Montoya-Castella, I., Valero-Moreno, S., de la Barrera, O., Schoeps, K., Pérez-Marín, M.

 Desenvolupament d'habilitats d'entrevista en Avaluació psicològica a través d'un Joc de fuita virtual

 I Jornades d'actualització en Avaluació Psicològica 2021

 Montoya-Castella, I., Valero-Moreno, S., & Pérez-Marín, M.

 Autoestima i competències emocionals en adolescents

I Jornades d'actualització en Avaluació Psicològica 2021

 Valero-Moreno, S.; de la Barrera, O.; Schoeps, K. Pérez-Marín, M.; Montoya-Castella, I.

 Entrenament en Tecniques d'Entrevista Psicologica mitjançant un joc de fuita educativa virtual: "Posa a prova les teues habilitats"

 IX Jornades d'Innovació Docent de la Universitat Sant Jordi 2021

 De la Barrera, O.; Valero-Moreno, S.; Schoeps, K.; Pérez-Marín, M.; Montoya-Castella, I.

 'Posa a prova les teues habilitats': entrenament en tècniques d'entrevista psicològica mitjançant un joc de fuita educativa virtual

 7a Jornada d'*Innovació Educativa. 2021

de la Barrera, O., Schoeps, K., Pérez-Marín, M.

 Coneixement sobre suïcidi: proposta d'intervenció en alumnat de Grau en Psicologia i Grau en Magisteri. JUTE_2022

 Valero-Moreno,S., De la Barrera, O., Schoeps, K., Montoya-Castella, I. & Pérez-Marín, M.

 Intervenció psicoeducativa en estudiants de psicologia sobre el suïcidi mitjançant una conferència i la realització d'una farmaciola emocional (INRED) 2022

 Montoya-Castella, I., Valero-Moreno,S., de la Barrera, O., Schoeps, K., & Pérez-Marín, M.

 Estudi comparatiu entre estudiants de magisteri i psicologia en les seues creences sobre el suïcidi.

 IV Jornada primavera 2022

Schoeps, K., Valero-Moreno, S., de la Barrera, O., Montoya-Castella, I., & Pérez-Marín, M.

 Mites sobre el suïcidi en àmbit universitari: proposta de formació mitjançant conferències i farmaciola emocional CIMIE- 2022

De la Barrera, D., Schoeps, K., Valero-Moreno, S., Montoya-Castella, I., & Pérez-Marín, M.

 Formació en la prevenció del suïcidi: intervenció amb l'alumnat des de l'àmbit universitari

 I Jornada d'*Innovació Docent en Psicologia i Logopèdia2022

 Valero-Moreno, S., De la Barrera, O., Schoeps, K., Pérez-Marín, M.,& Montoya-Castella, I.

 Posa a prova les teues habilitats com a professional de la psicologia: un joc de fuita educativa virtual

 I Jornada d'*Innovació Docent 2022

 Valero-Moreno, S.; De la Barrera, O.; Schoeps, K.; Montoya-Castella, I; Pérez-Marín, M.

 Responent al ODS 3: garantir la vida sana i promoure el benestar mitjançant de la formació en prevenció de suïcidi a les aules universitàries

 I Congrés Internacional sobre Sostenibilitat Curricular i ODS en la Formació Universitària 2022

Objectives

Este grup té una llarga trajectòria en l'avaluació, intervenció psicològiques i innovació docent en les assignatures lligades l'àrea de la *educadión i la salut infantojuvenil i d'adults. Els membres del grup porten una trajectòria conjunta de més de 10 anys, constituint-se formalment com a Grup d'Investigació de la UV en 2016 (*REF GIUV2016-293), i col·laborant en innovació docent des de llavors.  Queda reflectit el seu bagatge i potencial en els projectes d'innovació en els quals participen conjuntament, així com en la seua important participació en jornades d'innovació, així com la producció científica i les actuacions de transferència realitzades durant estos anys.

En la innovació docent compta amb un elevat bagatge conjunt en els útims 0 anys, amb la seua participació en 18 projectes d'innovació docent en la UV, sent  investigadores principals en 5 d'estos projectes. Compta així mateix amb múltiples publicacions en l'àmbit de la innovació docent (8 capítols de llibre, 22 publicacions en congressos).

La seua capacitat d'innovació docent, d'investigació i transferència és molt elevada, concretament, l'impacte s'ha produït en l'àrea de la Salut i, especialment, les aportacions es dividixen en dos àrees principals:

•           Disseny i implementació de programes de desenvolupament de competències emocionals en diferents poblacions (adolescència normativa, adolescència amb conducta antisocial i delictiva, joventut, adultesa, parelles), en diferents contextos (educatiu, sanitari i familiar) i amb diferents modalitats (presencial i en línia).

•           Avaluació i intervenció psicològica en malaltia crònica infantojuvenil i acompanyament al final de la vida.

Així mateix, el grup realitza investigació i transferència en altres àrees:

•           Estat emocional i benestar en relació amb la COVID-19 en població adolescent, jove i docents.

•           Diversitat afectiu-sexual i de gènere.

EMINA és un grup multidisciplinari constituït per: a) psicòlegs (UNIVERSITAT DE VALÈNCIA, Universitat Europea de València), experts en intervencions psicològiques, metodologia i anàlisi estadística b) enginyers i informàtics (Universitat Politècnica de València), amb gran experiència en projectes relacionats amb les TIC i la salut.

Els investigadors del Grup EMINA han participat en els últims anys en 5 del Ministeri centrats en l'àrea de la salut (PSI2010-18742; PSI2013-43943-R; PSI2017-84005-R, PID2020-114425RB-C21 i PID2020-114425RB-C22; PDC2021-121494-I00). També han liderat diversos projectes finançats per la FEATF, la AEPCP i el Campus d'Excel·lència UV-LA FE.

Actualment, tenen vigent un projecte de la Federació Espanyola d'Associacions de Teràpia de Família, dos projectes finançats pel Ministeri de Ciència i Innovació (un coordinat en el marc del Programa Estatal d'I+D+i Orientada a Reptes de la Societat de 3 anys de duració que es va iniciar al setembre de 2021 i un altre de “prova de concepte” continuació del projecte anterior del ministeri), des de setembre de 2022 un projecte de la Generalitat Valenciana per a grups emergents i al desembre de 2022 s'iniciarà un projecte amb finançament europeu. A més, els membres del grup han aconseguit este setembre de 2022 una ajuda per a finançar un projecte empresarial per a la configuració d'una Spin off.

El Grup EMINA té una àmplia experiència en el desenvolupament i implementació de programes d'intervenció psicològica: a) presencials (5): PREDEMA, EMOVERE, MADEMO, MADED i CREIXENT; b) en format en línia (3): 0vida-Salut, emoTIC i emoTIC +, emoTIC SPACE i EMOWELL (en procés). També compta amb 3 Registres de Propietat Intel·lectual (EMOTIC i EMOTIC +, 10Vida).

El grup EMINA té una llarga trajectòria d'acords de col·laboració amb organismes públics i privats en l'àmbit sanitari (19 en els últims 10 anys). Fruit de la col·laboració conjunta, s'han publicat més de 70 articles científics en revistes d'alt impacte en els últims 5 anys, realitzant importants aportacions a l'estudi dels factors de risc i protecció de la salut i el benestar entre els adolescents i adults (amb i sense malaltia crònica) i les seues famílies, així com a la validació de ferramentes d'avaluació i intervenció.

Coordination
  • PEREZ MARIN, ANTONIA
  • PDI-Titular d'Universitat
See card
Related structures
Faculty of Psychology and Speech Therapy
Developmental and Educational Psychology
Pyschological, Personality, Evaluation and Treatment