‘La cena’, de Herman Koch, protagonitza la segona reunió del Club de Lectura d’Amics i Antics Alumnes

L'escriptor Herman Koch.

Més d’una vintena de socis i sòcies d’Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València s'han donat cita aquest dimarts, 5 de novembre, en la segona sessió del Club de Lectura que, en aquesta ocasió, ha dut a debat el llibre de Herman Koch ‘La cena’, inspirat en la tragèdia que assola les persones indigents que, refugiades en caixers automàtics, són cremades vives per mans adolescents.

Aquest és el leitmotiv del llibre de Herman Koch que va guanyar el Premi del Públic i va ser declarat Llibre de l’Any 2009, convertint-se així en un bestseller a Europa. L’autor parteix de fets reals, ocorreguts a Àmsterdam, als Països Baixos, però que també han tingut lloc a ciutats molt més properes, com Barcelona.

Segons va explicar l’organitzador d’aquest encontre, José Manuel Aura, soci del col·lectiu de la Universitat de València, s’ha elegit ‘La cena’ perquè “bevent de fonts reals, com els assassinats d’indigents als caixers automàtics, l’autor ens dóna peu a debatre i analitzar moltíssims temes socials com ara la conducta i l’educació dels joves actuals i la seua influència i repercussió en la societat”.
 
El Club de Lectura d’Amics i Antics Alumnes es va reunir dimarts, 5 de novembre, en la Biblioteca Municipal ‘Palau de l’Exposició’, la directora de la qual, Cristina Delgado Moyano, coordinà el grup juntament amb José Manuel Aura. La pròxima trobada està convocada per al 3 de desembre a les 18 hores.
 
Un llibre provocador
‘La cena’ ha estat considerat per la crítica com una novel·la àcida i provocadora que posa sobre la taula qüestions com, fins a on pot arribar un pare per a encobrir un fill que comet un delicte injustificable? Ha de prevaldre l’instint de protecció paterna? La història de Koch narra les conseqüències familiars d’una assassinat perpetrat per tres joves en un caixer automàtic d’Àmsterdam, on maltractaren i cremaren viva una dona indigent que es protegia de les baixes temperatures típiques del nord europeu. Aquests fets són molt semblants a allò que ocorregué a Barcelona l’any 2005: dos joves i un menor també van cremar una indigent en un caixer.
 
En la novel·la de Koch, que se centra en els pares dels adolescents assassins, dues parelles se citen per a sopar en un modern i exclusiu restaurant de la capital dels Països Baixos. Amb els aperitius xarren, aparentment sense preocupacions, sobre temes trivials: cinema, vacances…, però tots ells són conscients que abans o després hauran d’abordar l’incert assumpte que els ha convocat a aquesta reunió: el futur dels seus fills, de quinze anys, que segons les proves trobades podrien ser condemnats per assassinat.
 
 

Last update: 6 de november de 2013 08:21.

News release