Debat sobre els escenaris de la Guerra Civil, al Fòrum de Debats

Imatge de la coberta del llibre.

El Fòrum de Debats va acollir dimecres (16 de febrer) una taula redona titulada ‘Els escenaris de la Guerra Civil’, amb motiu de la presentació del llibre ‘La batalla por Valencia, una victoria defensiva’. Hi intervingueren Albert Girona, professor d’Història Contemporània de la Universitat de València; Edelmir Galdón, autor del llibre; i Vicent Olmos, editor de Publicacions de la Universitat de València.

El llibre és un innovador estudi almenys pel que fa a la literatura històrica valenciana en general i de la Guerra Civil en particular. Aquesta, habitualment, no ha estat procliu a estudiar esdeveniments militars, i molt menys des de la perspectiva que ho fa l’autor, en recuperar d’una banda els escenaris bèl·lics i abordar a continuació la reconstrucció crítica de l’estratègia d’una batalla.

A aquest enfocament cal sumar-li la hipòtesi, defensada en aquestes pàgines, del valor estratègic de les línies de fortificacions construïdes entorn de València, punt central d’una batalla tan reeixida, però oblidada, per a la supervivència de la República. Aquest llibre es vol sumar a l’esforç que es realitza pels investigadors valencians per recuperar la importància que aquella suma de combats va adquirir dins del desenvolupament del conflicte civil.

El volum inclou tres plànols a escala dels escenaris de la línia defensiva de València, que correspon a Xèrica, Sogorb i Castelló.

Last update: 14 de february de 2011 14:02.

News release