
José Gimeno Sacristán, catedràtic jubilat de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de València, ha estat investit com doctor ‘honoris causa’ de la Universitat Nacional de San Luis (Argentina). En la sessió, Gimeno pronuncià una conferència titulada ‘Educación y sociedad del conocimiento: Reto o posibilidad?’
José Gimeno Sacristán ha estat catedràtic en l'àrea de Didàctica i Organització Escolar en la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació de la Universitat de València. Es va incorporar a la Universitat en 1981, procedent de la Universitat de Salamanca. Va ser el catedràtic més jove de l'àrea de coneixement i, fins a la seua jubilació anticipada, el més antic de tots ells.
Al llarg de la seua trajectòria acadèmica li han estat reconeguts cinc trams d'investigació així com cinc components per mèrits docents. Entre els anys 1983 i 1993 va ser director del Departament de Metodologia Educativa primer i, una vegada realitzada l'aplicació de la LRU, del de Didàctica i Organització Escolar. Més recentment, va ser membre del ConsellConsultiu de la Universitat, càrrec que va ocupar fins a la seua jubilació.
Ha estat el director del programa de doctorat del departament des dels seus orígens, al mateix temps que ha participat en els cursos de doctorat d'altres universitats espanyoles. En aquest Departament ha dirigit les tesis doctorals de vuit dels professors del mateix i també molts dels professors del departament han format part dels equips d'investigació que, de forma incipient, van realitzar els primers projectes d'investigació en el departament ja al començament dels anys noranta.
José Gimeno Sacristán és l'autor de nombroses publicacions, entre les quals destaquen els vint-i-tres llibres que ha escrit i que han tingut una repercussió molt important en la renovació de la pedagogia a Espanya i Amèrica Llatina. De fet, un d’aquestes publicacions va suposar una fita en la història de la pedagogia: 'La pedagogía por objetivos, obsesión por la eficiencia' és un text que va suposar el punt d'inflexió per a la renovació de la pedagogia a Espanya en la Democràcia.
Ha estat ponent en nombrosíssims congressos i jornades, conferenciant de reconegut prestigi a Espanya i Amèrica, duent el nom de la Universitat de València a molts llocs, participant d'una intensa tasca de divulgació en l'àmbit de l'educació, amb gran rigor intel•lectual; abordant de forma clarivident aspectes controvertits de l'educació obligatòria, de la formació del professorat així com de l'educació universitària. D'això donen constància també els diferents premis que ha rebut al llarg de la seua dilatada trajectòria, entre ells el premi nacional d'investigació educativa en dues ocasions així com també el premi nacional d'investigació en altra ocasió.
Té a més l'Encomanda d'Alfonso X El Savi des de 1986 així com, més recentment, la Medalla de l'Educació Aragonesa. És membre del Consell de Redacció de diverses revistes, entre elles les de major índex d'impacte en l'àmbit educatiu, com són Infancia y Aprendizaje, la Revista de Educación o Investigación en la Escuela.
Entre 1986 i 1991 va ser a més membre del Consell Escolar de l'Estat en representació del Consell d'Universitats.
Last update: 7 de october de 2011 08:16.
News release

















