UVCulturaUV Logo del portal

Reconstruïnt Cabanyal és una proposta seleccionada en Emergents 2016 elaborada amb la intenció de generar una consciència pública sobre les millores necessàries per al reconstruir el barri. És un senzill videojoc en el qual els participants creen façanes virtuals sobre un edifici derruït del barri del Cabanyal.
Descripció

Es tracta d'un videomapping interactiu en el qual els espectadors hauran de participar com a comunitat. Tan sols mitjançant la unió de les seues veus seran capaces d'aconseguir l'objectiu: regenerar el barri.

Aquest esdeveniment també va formar part del Festival Cabanyal Íntim 2017 i està desenvolupat per Carlos Luis, Guillermo Garrí i Ainhoa Sales.

En estar basat en un videojoc clàssic, tipus 8 bits, es va realitzar un píxel art dels elements visuals del videojoc. fitxes, escenari...

La mecànica del joc serà practicamente idèntica a la del conegut Tetris. De l'edifici en el qual es realitzarà la projecció, cauran de la part superior les fitxes (taulells tradicionals del barri). Aquestes aniran baixant cap a l'esquerra o dreta en funció d'uns sensors auditius. Aquests sensors estan situats en dos megàfons, els quals capturaren valors sonors i els manen a la computadora a través del microprocessador Arduino.

En l'esdeveniment es faran dos grups de persones a cada grup se li repartirà un megàfon, la fitxa caurà a l'esquerra o dreta en funció dels crits dels grups de jugadors.

Si els jugadors no aquesta atents, igual que en el Tetris convencional, es creara una fila de peces en la part central i haurà quedat una decoració fallida. La intenció és crear llaços i promoure a una col·laboració dels veïns per a la regeneració del barri del Cabanyal.

Equip impulsor


Reconstruïnt cabanyal


Es composa per:

Ainhoa Salas Richarte, nascuda a Castelló de la Plana en 1989, llicenciada en Belles arts en 2013 per la Universitat Politècnica de València, amb especialització en disseny gràfic. Va realitzar el Màster en Arts Visuals i Multimèdia de la UPV obtenint coneixements en intervencions audiovisuals i interactius.

Carlos Luis Burguete nascut a Castelló de la Plana en 1994, llicenciat en Belles arts en 2016 per la Universitat Politècnica de València, amb especialització en Interactius. Co-fundador/Responsable d'un Makerspace dedicat al prototipado digital a través d'eines com Arduino, impressió 3D i màquines CNC.

Guillermo Lechón Esteban, nascut a Valladolid en 1988, llicenciat en Belles arts en 2013 per la Universitat de Salamanca, amb especialitzat en pintura.Va realitzar el Màster en Arts Visuals i Multimèdia de la UPV, participant en diverses mostres amb mitjans multimediales i caràcter participatiu.

Ainhoa i guillermo es coneixen en el 2014 cursant el Màster en Arts Visuals i Multimèdia de la UPV i van ser seleccionats en diferents concursos i beques.
El seu treball aquesta basat en la combinació dels mitjans analògics i digitals, la imatge i el color, la forma i la seua manipulació, les instal·lacions multimèdia i projeccions.

En el 2016 formen una agrupació junt Carlos Luis Burguete i creen "Reconstruïnt Cabanyal" el qual va ser seleccionat per a Emergents 2016 i mes vesprada integrat, donada la seua implicació amb el barri del cabanyal, en el festival Cabanyal Íntim 2017. El projecte va obtenir molt bones critiques i aquesta sent considerat per a futures reprensions, tant en el susdit barri, com en altres emplaçaments.


Impulsa: Ainhoa Salas Richarte, Carlos Luis Burguete, Guillermo Lechón Esteban.

Entitats col·laboradores: Cabanyal Íntim


Web

Contactar

Categoria projecte

2016

Data d'inici
2016 Gener
Data de finalització
2018 Desembre