|
|
LABI s’erigeix com un espai en el qual poder experimentar i investigar noves vies d’estudi i comprensió de la imatge en connexió amb les necessitats ciutadanes. Es tracta d’un laboratori obert on dur a terme activitats, tallers i mostres en què es propicien els vincles entre diferents comunitats, es dialogue i reflexione des de la imatge sobre problemàtiques que els concerneixen, i s’afavorisca un clima d’expressió i creativitat.
Mitjançant els tres tallers realitzats a la Fundació La Posta, situada al barri del Carme, es va pretendre acostar al barri a través de les metodologies artístiques. |
|
TALLER SINTONIA DEL COLOR
Els objectius del taller estaven orientats a generar un espai en què els assistents tingueren total llibertat per expressar-se a través de la pintura.
La metodologia d’Amo Stem cerca entregar un lloc propici per a això. Des de diferents eines que es van implementar en taller, cada assistent va tenir una actitud participativa i cadascun va poder crear tenint en compte el seu espai personal i alhora respectant el dels altres. |
|
|
|
TALLER PSICOGEOGRAFIA
La psicogeografia és una disciplina que sorgeix del situacionisme en els anys seixanta, moviment que naix de la Internacional Situacionista, tenint com a gran teòric el filòsof, escriptor, cineasta i artista Guy Debord. Aquest autor és qui desenvolupa la Teoria de la Deriva, d’on s’extrau la Psicogeografia com a mètode d’estudi, vinculat directament amb l’experiència personal de cada individu en relació a l’espai que habita i recorre.
L’objectiu del taller va ser crear un mapa subjectiu del territori i una geografia de barri de cada persona pertanyent a aquest. |
|
|
|
TALLER CIANOTÍPIA
L’activitat consisteix a realitzar un taller utilitzant el procediment químic de reproduccions fotogràfiques denominat cianotípia, aquest és un procediment de copiat de negatius que dóna com resultat imatges blaves (color cian, d’ací el nom).
Amb aquest taller es va pretendre fer arribar al barri una tècnica de reproducció antiga i quasi oblidada com la cianotípia, utilitzant objectes que els assistents van aportar-hi, que tenien connexió amb el barri del Carme, per crear composicions. |
|
|
|
2017