Foto | Nom i cognoms | Adreça | + info | Biografia |
---|---|---|---|---|
ALFONSO MUÑOZ, JOAQUIM |
||||
BADAL BERTOLIN, MANUEL |
||||
BALAGUER PASTOR, CARLES |
||||
BALLESTER ROCA, JOSEP |
(9639) 83830 |
|||
BATALLER CATALA, ALEXANDRE |
(9616) 25432 |
|||
CASTELLANO BERMUDEZ, MARIA JOSE |
||||
COBA FEMENIA, JOAN |
51129 (D) |
|||
CORET I GIMENO, IMMACULADA |
||||
DASI FERNANDEZ, VIRGINIA MARIA |
||||
GARCIA MARTINEZ, VICENTE |
||||
GARCIA PERIS, VICENT |
51129 (I) |
|||
GARCIA RAFFI, JOSEP V |
(9638) 64301 |
|||
GIMENO BOSCH, VICENT |
||||
GOMEZ MARI, IRENE |
||||
LERMA DUART, AMADOR |
||||
LOPEZ RIO, JOAQUIM |
64485 |
Biografia | ||
Ximo López (Benicalap, 1964) cursa les llicenciatures en Filologia Hispànica (Lingüística Valenciana i Llengua Espanyola, 1989). Obté la suficiència investigadora en Llengua i literatura catalanes (1992) i el postgrau Política Educativa i Formació del Professorat (1995). El 1996 obté la suficiència investigadora en Didàctica de la Llengua i la Literatura, programa en què va assolir el Grau de Doctor amb la tesi El comentari de text: un instrument didàctic, una part de la qual es publicà amb el títol Per una pedagogia del discurs, producte d’una constant reflexió sobre l’educació en el nostre context socioeducatiu especialment pel que fa al discurs i la comunicació. El 1990 guanyà l’oposició de professor agregat de BUP en Valencià: llengua i literatura i el 1994 adquirí l’especialitat Lengua y literatura española. Des del 1991 entra en contacte amb els grups de Reforma dels Ensenyaments Mitjans tot participant en l’anticipació del nou sistema educatiu. Ha ocupat diversos càrrecs directius, i entre 1993 i 2000 va ser Assessor Tècnic Docent de la Direcció General d’Ordenació i Innovació Educativa (Conselleria d’Educació), coordinant la formació lingüística del professorat valencià. El curs 2017_18 va exercir com a assessor de formació en el CEFIRE Específic d'Educació Inclusiva de València. Actualment és Catedràtic de Llengua i literatura amb destinació al IES Ramon Llull de València. Ha col·laborat amb diverses institucions acadèmiques i ha estat professor associat del Departament de Lingüística Aplicada de la Universitat Politècnica de València (1998-2007) i des del 2007 ho és del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Universitat de València-Estudi General. És membre de la Associació Internacional de Llengua i Literatura Catalanes, de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura i de Taula de Filologia Valenciana. Ha participat en diversos programes i grups d'investigació i innovació educativa i, actualment, forma part del Grup ELCIS (Educació Literària, Cultura i Societat) que obtingué l’I+D Educación literaria e interculturalidad. Ha participat com a director, organitzador, conferenciant o ponent en més de huitanta màsters, postgraus, jornades, seminaris, cursos, tallers i congressos en diversos Plans de Formació, Congressos Nacionals i Internacionals i Universitats; tot plegat en relació amb la innovació i la investigació educatives.Fou becari de col·laboració del Departament de Filologia Catalana (UV) i ha obtingut quatre beques d’investigació del programa Estudis sobre el Valencià Actual (Generalitat Valenciana). El 2013 va guanyar el premi d’investigació Joaquim Garcia Girona (TFV). Ha dirigit més de setanta Treballs de Final de Grau, de Final de Màster i Tesis Doctorals i també ha dirigit, assessorat, traduït, editat o publicat més de setanta materials curriculars en diferents segells: 3i4, Algar, Almadraba, Bromera, Castellnou, Edelvives, McGraw-Hill, Oxford, PUPV, Tabarca, Micomicona... També ha publicat més de quaranta articles, ponències, comunicacions, capítols de llibres i llibres, sempre en relació amb els focus d’interés esmentats. |
||||
MARTI CLIMENT, ALICIA |
(9639) 83831 |
Biografia | ||
És Doctora en Llengua i literatura catalana per la Universitat de València i treballa com a professora al Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Universitat de València, del qual n'és la directora. És tutora de Pràcticum i de TFG dels graus de Mestre/a en Educació Infantil i en Primària, i imparteix classes al Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària, en el qual també dirigeix TFM. De 2015 a 2019 ha estat directora de la revista Allioli, Quaderns de l'Ensenyament del País Valencià (ISSN 1576-0197), fundada el 1979, amb un tiratge de 21.000 exemplars que es distribueixen entre el professorat i els centres valencians de tots els nivells educatius. Les seues línies de recerca giren al voltant de la didàctica de la llengua i la literatura, les TIC com a recurs educatiu, l'educació lingüística en entorns plurilingües i l'ensenyament de la gramàtica. Ha participat en diversos projectes i grups d'innovació educativa i investigació sobre les dificultats d'escriptura, l'autobiografia lingüística, les pràctiques dels docents, l'ensenyament-aprenentatge de la llengua catalana oral i la poesia oral improvisada, entre d'altres. Ha coordinat diversos projectes d'innovació educativa: TIC, TAC, TAP. Projectes de lengua i literatura (UV-SFPIE_RMD18-841879), L’ús educatiu del vídeo en la formació de mestres (UV-SFPIE_PID19-1094441), El vídeo en l’educació superior. Pràctiques innovadores audiovisuals en la formació de docents (UV-SFPIE_PID-1352182), Tecnologia educativa en la didàctica de la llengua i la literatura. Pràctiques innovadores en l'àmbit universitari (UV-SFPIE_PID-1635114), La tecnologia educativa en l'ensenyament de la llengua i la literatura a l'àmbit universitari (UV-SFPIE_PID-2073736). |
||||
MARTINEZ ESCANDELL, ALFONSO |
||||
MENDEZ CABRERA, JERONIMO |
Biografia | |||
Professor de didàctica de la llengua i la literatura, especialitzat en la formació lectora i literària. Les seues línies d'investigació se centren en la literatura infantil i juvenil actual, l'adaptació i lectura dels clàssics literaris en contextos educatius, i les possibilitats d'aprenentatge multimodal dels còmics, els videojocs i les narratives transmèdia en el marc de l'educació literària. Forma part del grup de recerca ELCiS (Educació Lectora, Literària, Lingüística, Cultura i Societat) i del grup d'innovació Geografies Litèraries 3.0. Ha realitzat diverses estades d'investigació i docència a diferents universitats, com ara la University of Kent, Universidade do Minho, Universitat de Lleida, la Palacký University Olomouc, la Universidade de Évora o la Universitat de Jyväskylä a Finlàndia. |
||||
MINGUEZ LOPEZ, XAVIER |
(9639) 83829 |
|||
MIRA FUENTES, OFELIA MARIA |
||||
MONFERRER PALMER, AINA |
Biografia | |||
Aina Monferrer Palmer (Borriana, 1987). Llicenciada en Comunicació Audiovisual i Grau en Llengua i Literatura Catalanes. Màster en Comunicació Intercultural i Ensenyament de Llengües i Màster de Professorat. És Doctora Internacional Cum Laude i Premi Extraordinari de Tesi 2016 de l’UJI amb la tesi Estudi lingüístic, literari i textual de la poesia de Vicent Andrés Estellés en un marc d’interessos traductològics i didàctics, sota la direcció de Vicent Salvador. Ha estat lectora de català a la Universidade de São Paulo. L’any 2016 va aprovar l’oposició. Fins a gener de 2021 compaginarà la feina de professora a l’Escola Oficial d’Idiomes de Castelló amb la de professora associada a la Universitat Jaume I. Autora de desenes de publicacions, comunicacions i seminaris a universitats internacionals sobre llengua, literatura i cultura catalanes com ara “Reflexions sobre la vitalitat de l’ús del català entre els líders d’opinió valencians a Twitter” (2019), “Anàlisi dels discursos periodístics en premsa espanyola al voltant dels fets relacionats amb el procés” (2018), “Dibuixar la poesia i comprendre-la: interpretacions en diferents nivells educatius” (2017), “Estellés autotraduït, aspectes multilingües i interculturals” (2017); editora de l’Anuari monogràfic titulat Literatura i ensenyament de llengües. Propostes, escriptors i contextos minoritaris o transfronterers (2017). Autora del llibre Vicent Andrés Estellés i la literatura a l’aula (Alfons el Magnànim, 2019) i del manual de la col·lecció Sapientia de l’UJI núm. 157, Estratègies d’Adquisició i d’Aprenentatge de la Llengua Catalana per a Mestres (2019). A partir de l’1 de febrer de 2021, passa a ser professora de l’EOI en excedència i comença com a professora ajudant doctora a la Facultat de Magisteri de la Universitat de València, al departament de didàctica de la llengua i de la literatura. Membre del grup de música Aina Palmer juntament amb Jordi Palau, amb els discs psicopompa (2020) i fallanca (2021). |
||||
OLTRA ALBIACH, MIQUEL ANGEL |
(9639) 83825 |
Biografia | ||
Llicenciat en Comunicació Audiovisual i en Antropologia Social i Cultural. Doctor per la Universitat de València en el programa d’Educació Lingüística i Literària. Les seues principals línies d’investigació són: l'educació literària i lingüística a l'aula d'infantil, la lectura i l'escriptura en estudiants universitaris i la diversitat en la literatura per a primers lectors. |
||||
OVIEDO SEGUER, JORDI |
||||
PARDO COY, ROSA MARIA |
963983825 |
|||
PEREZ SURIA, JOSE |
Biografia | |||
[Biografia, versió en valencià] |
||||
RODRIGO SEGURA, FRANCESC JOSEP |
||||
SAIZ RAIMUNDO, MARIA |
Departament de Filologia Catalana, Despatx 13. Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació UV, Av.Blasco Ibañez, 32, 46010 València. |
Biografia | ||
Maria Saiz-Raimundo és doctora en Filologia Catalana per la Universitat de València, amb la tesi doctoral "Els senyals de l'amor: una exegesi de les metàfores morals del 'Llibre d'amic e amat'" (Excel·lent Cum Laude amb Menció Internacional). La seua investigació se centra en l'àmbit de la literatura medieval, concretament en la mística de Ramon Llull. En aquesta línia, ha publicat treballs en revistes especialitzades i internacionals i ha realitzat estades de recerca al Raimundus-Lullus-Institut de Friburg de Brisgòvia i a l'École Normale Supérieure de Paris. Es va graduar en Filologia Catalana a la Universitat de València amb Premi Extraordinari de Grau i Premi Nacional Fi de Carrera. Va cursar el Màster en Estudis Comparatius de Literatura, Art i Pensament (Universitat Pompeu Fabra, 2018) i el Màster Universitari en Formació del Professorat (UCV 2019). A més, ha estat fundadora, editora i cap de correcció de Gargots Revista Literària. Ha estat investigadora en formació al departament de Filologia Catalana de la Universitat de València i a l'Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana dins del Programa de Formació de Professorat Universitari (FPU) del Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades (2018-2022). Actualment és professora ajudant doctor al Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Uiversitat de València. |
||||
SANTOLARIA ORRIOS, ALICIA |
Biografia | |||
Alícia Santolària Òrrios és llicenciada en Filologia Catalana per la Universitat de València i doctora en Didàctica de la Llengua i la Literatura per la mateixa universitat. Actualment és professora del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Facultat de Magisteri de la Universitat de València. Les seues principals línies d’investigació s’orienten cap a l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua escrita als inicis de l’escolarització. Participa en projectes d’innovació docent i en congressos i seminaris relacionats amb l’ensenyament de llengües, la formació inicial de mestres i la formació permanent del professorat.
|
||||
TORDERA ILLESCAS, JUAN CARLOS |
(9616) 25491 |