Logo de la Universitat de València Logo Programa de Doctorat en Biomedicina i Biotecnologia Logo del portal

 

 

DEPÒSIT I DEFENSA DE TESI DOCTORAL

 

Normativa Universitat de València (UV): Reglamente depòsit, avaluació i defensa de tesi doctoral.

Art. 1. Depòsit de la tesi doctoral: Finalitzada l'elaboració de la tesi doctoral, i després de l'informe favorable del director o directora i del tutor o tutora de tesi (en el seu cas), el doctorand o doctoranda haurà de sol·licitar a la Comissió Acadèmica del programa de doctorat l'autorització per a depositar-la en un termini no superior a tres anys, comptats a partir de l'admissió al programa de doctorat, si la tesi és a temps complet, o de cinc anys si la tesi és a temps parcial.

REQUISITS PREVIS A LA SOL·LICITUD DE DEPÒSIT

  • Estar matriculat/a en el Programa de Doctorat.
  • Tindre totes les activitats formatives del programa: activitats transversals i activitats específiques reconegudes o realitzades.
  • Tindre el pla d'Investigació aprovat.
  • Tindre les avaluacions anuals positives.

El/la doctorand/a deure comprovar en la Secretaria Virtual → Estudiant → Activitats doctorat, que:

  • Les Activitats Transversals i Específiques del Programa les té totes reconegudes. En cas contrari, ha d'enviar prèviament la corresponent Sol·licitud de reconeixement a  docbiote@uv.es
  • Confirmar que les dades sobre el pla d'investigació en el seu expedient (títol, tutor/a, director/a, línia d'investigació...) són correctes; en cas contrari, haurà de tramitar una modificació del pla d'investigació, com a mínim amb un mes d'antelació al depòsit. NO es podrà realitzar el depòsit fins que les modificacions s'hagen incorporat en l'expedient.
  • Haver pagat el rebut del curs acadèmic en el qual està matriculat/a.
  • Haver obtingut la qualificació de ‘apte’ en l'última avaluació del pla d'investigació.

SOL·LICITUD DE DEPÒSIT:

El tràmit es realitza a través de la Seu Electrònica de la Universitat de València, Secció «Estudiants», subsecció «Depòsit de Tesi Doctoral». Accedir mitjançant l'opció «Usuari genèric de la Universitat (personal universitari i alumnat)» emprant l'usuari i contrasenya institucional (usuario@alumni.uv.es), i seguir els passos que apareixen en la Guia de sol·licitud de depòsit.

En aquest tràmit, com en tots els de la seu electrònica, és possible guardar la informació ja completada sense arribar a enviar la sol·licitud, per a reprendre-la en un altre moment. Aquesta opció està disponible en la secció inferior de qualsevol de les pestanyes, en «Còpia temporal», que permet emmagatzemar un fitxer amb la informació introduïda fins al moment. Quan torne a accedir al tràmit, en aquesta mateixa secció pot seleccionar el fitxer guardat prèviament i carregar la informació per a continuar.

 

DOCUMENTACIÓ A PREPARAR I CONSIGNAR EN LA SEU ELECTRÒNICA I ACLARIMENTS:

1.6.c) Una relació de sis experts –amb suggeriment de tribunal titular i suplent per part del director o la directora de la tesi– que puguen formar part del tribunal encarregat de jutjar-la, en la qual s'ha de concretar l'experiència investigadora dels membres proposats. En tot cas, s'han de complir els requisits de l'article 3.1. Aquesta proposta ha de complir els requisits que estableix la legislació vigent sobre la igualtat de gènere.

3.1. El tribunal estarà format per tres titulars (president o presidenta, secretari o secretària i vocal) i tres suplents, tots ells amb el grau de doctor i una experiència investigadora acreditada. 

A aquest efecte, si es tracta de professorat permanent que puga tindre accés al sistema d'avaluació de l'activitat investigadora dut a terme per la CNEAI, han d'acreditar almenys un mínim d'un sexenni reconegut en els últims 10 anys. En la resta dels casos, se'ls requerirà un mínim de cinc contribucions rellevants, de les quals almenys tres han de ser publicacions científiques indexades o publicades en altres mitjans de reconegut prestigi en l'àrea, en els últims 10 anys, excepte autorització expressa de l'Escola de Doctorat, a petició de la Comissió Acadèmica. 

3.2. En el tribunal actuant ha d'haver-hi una majoria de membres externs a la Universitat de València, complir la normativa d'igualtat, i no pot haver-hi dos membres de la mateixa institució. 

3.3. No poden formar part del tribunal els directors o les directores de la tesi ni el tutor o la tutora, llevat que es tracte d'una tesi presentada en el marc d'acords bilaterals de cotutela amb universitats estrangeres i així ho indique el conveni signat a aquest efecte. 

3.4. En cas que el doctorand o la doctoranda sol·licite l'esment internacional al títol de doctor, almenys un dels membres del tribunal ha de pertànyer a alguna institució d'educació superior o centre d'investigació no espanyols, i haurà d'acreditar que ocupa una plaça o lloc de treball amb vinculació estable; a més aquesta persona haurà de ser diferent del responsable de l'estada de la persona interessada.

Nota: El nombre màxim d'experts/as de la mateixa institució és de 2, i en aquest cas, convé que el president/a suplent siga de la mateixa institució que el president/a titular, i igualment per a secretari/a i per a vocal. Ha d'haver-hi presència equilibrada d'homes i dones en la proposta d'experts (3/3, 4/2 o 2/4) i també en la proposta del tribunal titular i en la del tribunal suplent (2/1 o 1/2). Es recomana proposar un tribunal en el qual, si algun titular no pot actuar i ho fa el seu suplent, continue complint-se la paritat home/dona.

Consignar correctament el correu electrònic que haja d'utilitzar cada expert.

  • Per als de la UV, amb posar el nom la informació es carrega automàticament.
  • Per als externs/as a la UV, emplenar correcta i exactament: Nom, Cognoms, NIF o passaport, Categoria professional, Departament, Universitat o Centre d'Investigació, Correu electrònic, nombre de sexennis (en el seu cas i justificant documental de la concessió).
  • El professor Associat de la UV es considerat personal de la Unviersitat de València, això es tindrà en compte a l'hora de comptabilitzar el nombre màxim de membres d'una mateixa institució.
  • Si es tracta de professorat permanent que pot tindre accés al sistema d'avaluació de l'activitat investigadora dut a terme per la CNEAI, han d'acreditar almenys un mínim d'un sexenni reconegut en els últims 10 anys. Per al professorat d'altres universitats o centres diferents de la UV, ha d'adjuntar el justificant documental d'aquesta concessió.
  • En la resta dels casos, seleccionar el valor zero en el camp «Sexennis» i aportar cinc contribucions rellevants en els últims 10 anys, de les quals almenys tres siguen publicacions científiques indexades:

    Autors (entre els quals aparega l'expert en qüestió). Any de publicació. Títol del treball. Revista, volum, pàgines inicial i final. ​Consignar Factor d'impacte i Quartil.
    Que es vegen clarament separades les contribucions, cadascuna en un paràgraf diferent.

  • Per als Professors/as d'Universitat estrangera o els investigadors/as estrangers/as, seleccionar-ho en «Categoria professional» i consignar els anys de vinculació al Centre. Per a l'esment internacional, hauran d'acreditar una vinculació estable d'almenys cinc anys. En «Categoria professional» cal marcar «Professor/a d'Universitat Estrangera o Investigador/a estranger/a», segons siga procedent.

  • Per a tots els experts/as es pot aportar, encara que no és necessari: Projectes d'investigació relacionats amb la tesis subvencionats per organismes oficials, número de Tesis Doctorals dirigides/codirigides, Altres mèrits.

En Relació: Indicar per a cadascun/al suggeriment dels directors com a membre del Tribunal. 

En els casos que calga adjuntar més d'un fitxer per apartat, haurà de fusionar-los prèviament (mitjançant eines zip, rar o similars). La grandària màxima per arxiu és de 64 Mb. També pot recuperar fitxers que s'han utilitzat prèviament en La Seu Electrònica i incorporar-los a aquesta sol·licitud a través del botó Repositori.

  • El PDF DEFINITIU de la tesi, de grandària no superior a 50 MB, d'acord amb els requisits formals establits en els articles 1.4 i 1.5 del Reglament i seguint la seua Estructura i Format

  • Informe favorable dels directors/as de la tesi, ratificat pel tutor/a d'aquesta.

  • Proposta de tribunal titular i suplent, per part dels directors/as de la tesi. Ha de tindre presència equilibrada de dones i homes (2/1 o 1/2) i complir, per descomptat, els requisits de l'article 3.1 del Reglament indicats anteriorment.

  • Curriculum vitae del doctorand/a.

  • Els documents complementaris que estableix el Reglament sobre depòsit, avaluació i defensa de la tesi doctoral UV per a les tesis doctorals:

    • Redactades en llengües diferents de les oficials de la Universitat de València (Article 7).
    • Les presentades com a compendi de publicacions (Article 8 i Instruccions UV).
    • Amb esment internacional (Article 9 i Instruccions UV).
    • Les sotmeses a un règim de confidencialitat (Article 10).
    • En règim de cotutela internacional (Article 11 i Instruccions UV). 

Si tot és correcte, la Comissió Acadèmica del Programa autoritzarà el depòsit provisional i es remetrà la documentació als experts perquè l'avaluen en el termini màxim d'un mes.

Nota: El/la estudiant ha d'estar pendent del seu correu electrònic de la UV (usuario@alumni.uv.es) per si ha d'esmenar algun camp o document de la sol·licitud. Si ha d'adjuntar novament el pdf de la tesi modificat o algun altre document, no ha d'anar a annexar documentació, sinó entrar en la seua sol·licitud i adjuntar novament el documental, tal com ho va fer la primera vegada.

DEPÒSIT DEFINITIU:

Rebuts els informes de valoració de la tesi dels sis experts, si almenys 5 són favorables, la Comissió Acadèmica podrà autoritzar el depòsit definitiu de la tesi doctoral.

Procediment: Una vegada que el/la doctorand/a tinga en el seu correu usuario@alumni.uv.es la notificació d'autorització del depòsit:

  • El/la doctorand/a rebrà de la secretaría de la Facultat de Biología les instruccions per a tramitar el depòsit i efectuar el pagament de la taxa associada (veure taxes en Guia d'estudis de doctorat UV: Capítol 11).
    Si es troba en alguna situació de benefici fiscal per a l'exempció o bonificació a la taxa, haurà de remetre el document acreditatiu corresponent i es procedirà a emetre de nou el rebut.
  • Fets els trámits indicats per la Secretaria de la Facultat, aquesta publicarà en el tauler d'anuncis de la UV la data de depòsit, després de la qual cosa s'iniciarà el termini de 6 dies hàbils d'exposició pública, comptats a partir de l'endemà al de la publicació del depòsit en la web. Durant aquest període, qualsevol doctor/a pot presentar al·legacions.
  • Els serveis administratius del centre remetran al doctorand/a la informació per a les fitxes dels repositoris TESEU i RODERIC que haurà d'emplenar. Referent a això, el doctorand/a portarà el dia de la defensa la fitxa TESEU emplenada perquè la ferma el secretari/a del tribunal

NOMENAMENT DEL TRIBUNAL I AUTORITZACIÓ DE LA DEFENSA:

  • Transcorregut el termini d'exposició pública, la Comissió de la Junta Permanent de l'àrea de Ciències Bàsiques e Enginyeria de l'Escola de Doctorat es reunirà per a nomenar el tribunal i autoritzar la defensa de la tesi (dates pròximes reunions). Aquest acord es comunicarà al doctorand/a, directors/as de la tesi, membres del tribunal i coordinadora del programa.
  • Si la tesi s'haguera de defensar en un lloc fora de la Universitat de València, el/la doctorand/a haurà d'enviar a docbiote@uv.es la Sol·licitud de defensa fora de la UV, degudament argumentada i emplenada. La CAPD de Biomedicina i Biotecnologia la manarà a l'Escola de Doctorat, amb el vistiplau de la coordinadora, i, quan reba l'autorització de l'Escola, l'enviarà al doctorand/a i al secretari/a del tribunal, perquè aquest últim l'adjunte al comunicat de lectura que ha de manar a la facultat (veure punt següent). 
  • D'altra banda, el/la doctorand/a se encarregarà de fer arribar als membres del tribunal titular un exemplar imprés de la tesi Doctoral.

CONVOCATÒRIA DE L'ACTE DE DEFENSA:

  • La convocatòria de l'acte de defensa de la tesi la comunicarà el secretari/a del tribunal, tant als membres titulars del tribunal, com al centre (secretaria Fac. Biologia), amb una antelació mínima de 7 dies naturals a la realització de l'acte de defensa. Rebuda la convocatòria s'anunciarà l'acte en el tauler d'anuncis de la UV.

ACTE DE DEFENSA:

  • La defensa de la tesi doctoral es realitza en un acte públic, que ha de començar amb l'exposició i defensa davant els membres del tribunal, a càrrec del doctorand/a, del treball de recerca elaborat, Tot seguit hi haurà una discussió amb aquests, que podran formular qüestions i demanar els aclariments que consideren pertinents.
  • Acabada la defensa cada membre del tribunal emetrà un informe i el tribunal atorgarà la qualificació global de la tesi (no apte, aprovat, notable, excel·lent). El secretari/a del tribunal entregarà en la secretaria de la Facultat de Biologia la següent documentació:
    • Acta de qualificació.
    • Informes de valoració de l'acte de defensa emesos per cada membre del tribunal.
    • Vots per a atorgar la qualificació Cum laude (en sobre tancat).
    • Informes premie extraordinari (en sobre tancat).
    • Fitxa TESEU emplenada pel doctorand/a i signada pel secretari/a del tribunal.
    • Full d'assistència del tribunal, signada pel president/a i el secretari/a d'aquest.