0. Introducció
Las pràctiques externes són les activitats formatives realitzades pels estudiants a empreses o institucions i entitats. L'objectiu principal és permetre als estudiants aplicar i complementar els coneixements adquirits en la seva formació acadèmica afavorint, alhora, l'adquisició de competències, que els preparen per a l'exercici d'activitats professionals, els facilita l'ocupabilitat i en fomenta la capacitat emprenedora.
L'organització i la gestió de les pràctiques correspon a ADEIT, Fundació Universitat_Empresa de la Universitat de València, en coordinació amb la Comissió de Pràctiques de la Facultat d’Economia.
Totes les pràctiques de les diferents titulacions de la Facultat d’Economia estan tutelades i supervisades per un professor tutor de la Facultat d’Economia.
1. Atenció als estudiants
Qüestions acadèmiques: Coordinadora de Pràctiques: prico@uv.es
Formalització de la Pràctica: ADEIT uvpracticas@uv.es 96 160 3000
Secretaria de la Facultat d’Economia: https://ir.uv.es/economia/practicas_TFG
2. Sessió Informativa
- 8 de maig de 2025 a les 14.15 hores per Videoconferència https://uv-es.zoom.us/j/97898145113
- Presentació sessió informativa
- Enregistrament sessió informativa
3. Duració de Pràctiques i Programes Formatius
ADE-Dret
La Comissió de Pràctiques ha aprovat uns programes formatius que poden realitzar els estudiants en les seves pràctiques.
- Nombre de crèdits: 20
- Durada (mínima) de les pràctiques: 475 hores
Dret-Economia
La Comissió de Pràctiques ha aprovat uns programes formatius que poden realitzar els estudiants en les seves pràctiques.
- Nombre de crèdits: 12
- Durada (mínima) de les pràctiques: 275 hores
4. Guia de pràctiques
5. Calendari curs 2025-2026
Al següent document es poden consultar les dates importants que ha de tenir en compte l'estudiant de pràctiques al llarg del curs acadèmic.
Calendari pràctiques 2025-2026
Tasques | Dates | Lloc |
---|---|---|
Sessions informatives |
8 de maig de 2025 a les 14.15 hores |
Videoconferència: https://uv-es.zoom.us/j/97898145113 |
Presentació d'Autoprácticums (Veure guia de Pràctiques) |
Fins al 8 de setembre si la pràctica es realitza d'octubre a gener |
L'empresa emplena l'Annex i l'estudiant l'envia a ADEIT, a través del següent enllaç |
Publicació de llistat d'alumnes amb autopràcticums admesos | Finals de juliol i en la primera quinzena de cada mes, de setembre a desembre. | Web Facultat |
Presentació de Reconeixement | De l'1 de juny a l'11 de juliol. No s'admetrà cap reconeixement després d'aquest termini. |
Aportar documentació a Secretaria de la Facultat a través del següent enllaç: https://ir.uv.es/economia/practicas_TFG |
Publicació de la relació d'estudiants admesos per a Reconeixement | Segona quinzena de juliol | Web Facultat |
Publicació de les ofertes aprovades per la Comissió de Pràctiques | 1r semestre: 9 de setembre 2n semestre: 23 d'octubre |
|
Publicació llistats d'estudiants per a l'elecció de plaça de pràctiques | 1r semestre: 9 de setembre 2n semestre: 23 d'octubre |
Web Facultat d'Economia |
Elecció de plaça de pràctiques per l'alumnat |
1r semestre: 11 de setembre |
Videoconferència (l'enllaç s'enviarà) |
Inici de les pràctiques | 1r semestre: A partir del 13 d'octubre 2025 fins al 30 de gener de 2026 2n semestre: A partir del 2 de febrer fins al 30 juny de 2026 |
Empreses/Institucions o entitats |
6. Calendari curs 2024-2025
En el següent document es poden consultar les dates importants que ha de tenir en compte l'estudiant de pràctiques al llarg del curs acadèmic.
Calendari pràctiques 2024-2025
Tasques | Dates | Lloc |
---|---|---|
Sessions informatives |
7 de maig a les 14.00 hores |
Videoconferència |
Presentació d'Autoprácticums (Veure guia de Pràctiques) |
|
Presentació de l'annex per Registre Electrònic (manual d'ajuda) |
Presentació de Reconeixement | Del 6 de maig a l'11 de juliol |
Presentació de la sol·licitud per Registre Electrònic |
Publicació de la relació d'estudiants admesos per a Reconeixement | Segona quinzena de juliol | |
Publicació de les ofertes aprovades per la Comissió de Pràctiques | 6 de setembre |
Web ADEIT |
Elecció de plaça de pràctiques per l'alumnat |
11 de setembre a les 14.00 hores |
Videoconferència https://uv-es.zoom.us/j/92190357958 |
Període de les pràctiques |
1r semestre: A partir del 14 d'octubre 2024 fins al 31 de gener de 2025 |
Empreses/Institucions o entitats |
7. Matrícula
L'alumnat es matricularà tant de les assignatures del Treball fi de grau, de tots dos graus, com de l'assignatura de Pràctiques Externes.
Requisits per a matricular-se: Haver superat 279 crèdits de la doble titulació, inclosos els crèdits de formació bàsica.
8. Modalitat de pràctiques (1): Autopracticums
L'estudiant, per iniciativa pròpia, pot localitzar un lloc per realitzar la seva pràctica, que anomenem “Autopràcticum”, la idoneïtat del qual és valorada per la Comissió de Pràctiques de la Facultat d’Economia.
S'han de respectar les normes següents:
- No es pot fer l'autopràcticum en dos llocs o més diferents.
- No es pot realitzar un autopràcticum en un lloc on hi hagi relació de parentiu fins a un tercer grau amb els responsables dels òrgans de direcció de l'empresa o entitat o dels tutors/es.
- Una vegada triada plaça de pràctiques en la sessió de rànquing, l'elecció serà irrenunciable i no podrà presentar-se cap autopracticum.
- La Comissió de Pràctiques aconsella que les pràctiques siguen presencials. No obstant això, s'admeten pràctiques semipresencials, però no les pràctiques totalment telemàtiques.
Les activitats de les pràctiques han de coincidir amb algun/s dels programes formatius proposats:
En cas de no coincidir amb cap programa, s'ha de fer a la sol·licitud una descripció del projecte formatiu.
Procediment:
- L'estudiant busca l'empresa per a realitzar les seues pràctiques, sent l'empresa qui emplena l'Annex i l'estudiant l'envia a ADEIT, a través del següent enllaç: https://www.adeituv.es/practicas/autopracticum-faceco/
El fitxer de l'Annex que l'estudiant envia a ADEIT ha de denominar-lo amb Cognom_Nom_Titulació_Oct_Ene/Feb_Jun
Data límit de presentació d'autopràcticums: Fins al 8 de setembre, si la pràctica es realitzarà en el primer semestre (d'octubre a gener), i fins al 28 de novembre, si la pràctica es realitzarà en el segon semestre (de febrer a juny). - La comissió de Pràctiques resoldrà les sol·licituds presentades en termini i forma i publicarà els llistats destudiants amb Autopràcticum acceptats.
Llistats d'alumnes amb Autopràcticum acceptats.
- Acceptat el autopracticum per la Comissió de Pràctiques, l'estudiant s'encarregarà d'informar l'empresa que la pràctica ha sigut acceptada.
- Llistats d'alumnes amb Autopràcticum acceptats.
9. Modalitat de pràctiques (2): Reconeixement per experiència professional
Poden sol·licitar el reconeixement de les pràctiques aquells estudiants que hagin fet alguna activitat professional, amb contracte laboral o per compte propi, que s'ajusti al contingut de la titulació corresponent.
Procediment:
- Emplenar la següent sol·licitud i enviar https://ir.uv.es/economia/practicas_TFG de l’1 de juny a l'11 de juliol
- Adjuntar la siguiente documentación:
- Per al reconeixement d'activitats amb contracte laboral: còpia del contracte laboral, informe de la vida laboral i certificat de l'empresa o de la institució, signat i segellat pel director o responsable, on es faci constar l'antiguitat al lloc, la categoria professional i una descripció detallada del treball desenvolupat.
- Per al reconeixement d'activitats per compte propi: certificat censal, certificat col·legial o qualsevol altra documentació que acrediti que l’estudiant ha exercit aquesta activitat i el període de temps treballat.
Resolució:
La Comissió de Pràctiques de la Facultat d’Economia resoldrà les sol·licituds de reconeixement i publicarà, a la segona quinzena de juliol, un llistat d´estudiants amb reconeixements acceptats.
- Llistats d’alumnes amb reconeixements per experiència professional.
Si el reconeixement no és acceptat, l'estudiant podrà triar una pràctica de la llista de places de pràctiques curriculars o presentar, en termini, una proposta d'Autopràcticum.
10. Modalitat de pràctiques (3): Ranking
En la web d'ADEIT es publicarà la relació de places oferides d'entre les que l'alumnat haurà de triar. En la relació apareixeran les dades de l'empresa, població, període de la pràctica, els requisits que ha de complir l'alumnat, les activitats a realitzar i si hi ha o no remuneració.
Consulta en el següent enllaç les places aprovades per la comissió de pràctiques:
S'enviarà un correu al correu de “alumni”, indicant el procediment a seguir per a triar la pràctica, així com la data de celebració de la sessió d'elecció, hora i lloc previst, en funció de l'ordre de matrícula.
La data prevista per a la publicació de les places oferides i aprovades per la Comissió de Pràctiques serà el 9 de setembre, per a les pràctiques del primer semestre, i el 23 d'octubre, per a les pràctiques del segon semestre.
L'elecció es realitzarà l'11 de setembre, per a les pràctiques del primer semestre, i del 28 al 31 d'octubre, per a les pràctiques del segon semestre.
Els llistats d'estudiants per a l'elecció de plaça de pràctiques es publicaran el 9 de setembre, per a les pràctiques del primer semestre, i el 23 d'octubre, per a les pràctiques del segon semestre.
- Descarrega el document d'ordenació per rànquing per a l'elecció d'empreses de pràctiques del primer semestre
- Descarrega el document d'ordenació per rànquing per a l'elecció d'empreses de pràctiques del segon semestre
11. Tutores académicos y entrega de acuerdos de prácticas
L'acord o el conveni de pràctiques acadèmiques externes és un document digital (en pdf) per la qual cosa ADEIT el remetrà de forma telemàtica, via correu electrònic, a totes les parts interessades: tutor acadèmic, tutor d'empresa i estudiant.
Llista de tutors/es académics Doble Grado en Administració i Direcció d'Empresas (ADE) y Dret | Assignació tutors/es |
Llista de tutors/es académics Doble Grado en Dret i Economia | Assignació tutors/es |
12. Evaluació de la práctica
L'avaluació de la pràctica es basa en tres aspectes que tenen un pes específic diferent en la qualificació final, tal com es recull a la taula següent:
En el cas del doble grau en ADE+Dret i en Dret+Economia, el professorat de la Facultat d'Economia utilitzarà els percentatges de la taula anterior.
A continuació, es recull el fitxer per a realitzar els informes periòdics i el tutorial del curs d'UVocupació. En la guia de PE es descriu més detalladament els tres aspectes a avaluar.
13. Guia sobre protecció de dades per estudiants que realitzen pràctiques externes
14. Pràctiques no remunerades: Afiliació i cotizació de l'estudiantat
15. Preguntes freqüents
Si ja he acabat la meua titulació, puc fer pràctiques?
Pots realitzar pràctiques fins a la finalització del curs en què estigueres matriculat, encara que hages finalitzat en la convocatòria de gener o de juny.
Les pràctiques són remunerades?
Hi ha algunes pràctiques que inclouen una borsa econòmica per a l’estudiant, encara que les empreses no estan obligades a aportar-la. Si hi ha remuneració, s’indica en l’oferta i en l’acord de pràctiques.
Puc tenir vacances?
El període i l’horari de realització de les pràctiques s’ajusten al que hi ha establert en l’àmbit professional i en l’empresa on es realitzen. No obstant això, si es vol sol·licitar dies de permisos i vacances s’han de sol·licitar i acordar amb el tutor de l’empresa en el marc de l’acord de pràctiques.
On puc realitzar pràctiques?
Pots realitzar pràctiques en qualsevol empresa o institució d’Espanya o de l’estranger i en activitats relacionades amb els teus estudis.
Puc començar en una data diferent de la que figura en l’acord de pràctiques?
Sempre que siga posterior i amb el coneixement dels teus tutors acadèmic i de l’empresa
Quina relació hi ha entre l’estudiant, l’Empresa i la Universitat?
Donat el caràcter formatiu d'aquestes pràctiques, i segons el que s'estableix per la regulació de les Pràctiques Externes, no derivarà per a l'empresa o institució cap obligació de caràcter laboral, en mancar d'eixa condició la relació que s'estableix, ni implicarà per part d'aquestes cap compromís quant a la posterior incorporació de l'alumnat en aquestes.
En el cas que l'empresa aporte una borsa d'ajuda, ampliar la informació en el següent enllaç
En el cas que les pràctiques es realitzen sense REMUNERACIÓ, ampliar la informació en la web d'afiliació de la Universitat
Així mateix, l'empresa signant no podrà cobrir, ni tan sols amb caràcter eventual o interí, cap lloc de treball amb l'alumnat mentre aquest estiga realitzant les referides pràctiques.
Què fer en cas de tindre alguna incidència?
https://www.adeituv.es/practicas/incidencias-durante-practica/
Què ha de fer l'alumnat en cas de patir un accident durant les pràctiques?
Veure informació i procediment en: enllaç
Quins drets i deures té el tutor acadèmic?
Article 12 del Real Decret 592/2014, i Reglament de Pràctiques Externes de la Universitat de València.
Quins drets i deures té l’estudiant?
Article 9 del Real Decret 592/2014, i Reglament de Pràctiques Externes de la Universitat de València.
Quins drets i deures té el tutor d’empresa?
Article 11 del Real Decret 592/2014, i Reglament de Pràctiques Externes de la Universitat de València.