EQUIP INVESTIGACIÓ 1 (13 investigadors)
LÍNIA INVESTIGACIÓ ASSOCIADA: L.I. Distribució comercial i serveis
Descripció: Investigació de l´estratègia de l´empresa de distribució comercial i de serveis (innovació i aprenentatge organitzatiu, sostenibilitat i economia circular, estratègia multi i omnicanal, internacionalització, etc.). Relacions al canal (relacions B2C i B2B, cadena de valor al canal, poder i influència i resultats, etc.). Comportament del consumidor (processos d'elecció en entorns multi- i omnicanal, motivacions intrínseques i extrínseques, el comportament postcompra, WOM i e-WOM, etc.). Distribució física i operadors logístics (reptes distribució multi- i omnicanal, qualitat i valor logístic, etc.). Gestió de l'empresa de servei (marca i capital de marca, lliurament de valor i cocreació, service recovery, atmosfera i experiència, estandardització i polítiques d'assortiment, preu i promoció en l'estratègia multi-omnicanal, formació i motivació del personal, marques del distribuïdor -posicionament i personalitat- impacte en vendes i rendibilitat, etc.). Resultats (mesurament de la productivitat detallista, mesurament del valor del client, etc.). Implicacions de la digitalització en els processos de compra i models de negoci (tecnologies d'autoservei i llocs web en el procés de decisió de compra del consumidor, gestió de l'experiència de servei en l'estratègia multi- i omnicanal, incloent-hi l'establiment, Internet i el canal mòbil, les apps, etc.)
Nombre y apellidos investigadores |
Universidad |
Categoría académica |
Gloria Berenguer Contri |
Universidad de Valencia |
Catedrático Univ. |
Haydeé Calderón García |
Universidad de Valencia |
Catedrático Univ. |
Teresa Fayos Gardó |
Universidad de Valencia |
Titular Universidad |
Marta Frasquet del Toro |
Universidad de Valencia |
Catedrático Univ. |
Irene Gil Saura |
Universidad de Valencia |
Catedrático Univ. |
Martina González Gallarza |
Universidad de Valencia |
Catedrático Univ. |
María José Miquel |
Universidad de Valencia |
Titular Universidad |
Beatriz Moliner Velázquez |
Universidad de Valencia |
Titular Universidad |
Alejandro Mollá Descals |
Universidad de Valencia |
Catedrático Univ. |
Eugenia Ruiz Molina |
Universidad de Valencia |
Catedrático Univ. |
Maja Seric |
Universidad de Valencia |
Titular Universidad |
Teresa Vallet Bellmunt |
Universitat Jaume I Castellón |
Titular Universidad |
Juan Carlos Fandos Roig |
Universitat Jaume I Castellón |
Contratado Doctor |
EQUIP INVESTIGACIÓ 2 (11 investigadors)
LÍNIA INVESTIGACIÓ ASSOCIADA: L.I. Comunicació i Noves Tecnologies
Descripció: Investigació dels processos de comunicació de màrqueting en entorns offline, en línia i virtuals: subjectes, objectes, mitjans, continguts, components, fases, efectes, antecedents i conseqüències. Metodologia qualitativa i quantitativa, en especial, l'anàlisi de contingut, el desenvolupament d'escales de mesura fiables i vàlides i models causals formatius i reflectius amb variables latents. Anàlisi del comportament del consumidor davant les comunicacions de màrqueting offline (inclou drones), virtuals i en línia (inclou màrqueting mòbil i xarxes socials): processament de la informació, contingut, percepcions, beneficis, riscos percebuts, records, actituds, engagement i lleialtat. Anàlisi d'efectes de la comunicació mitjançant eines neurocientífiques, big data i intel·ligència artificial. Aplicacions de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a diversos àmbits. Estudis cros-culturals dels factors determinants de l'eficàcia de les comunicacions de màrqueting interactiu. Anàlisi de comportaments postcompra (lleialtat, intenció, engagement i comunicació boca-oïda electrònica) als entorns de comunicació online tipus xarxes socials i virtuals. Aplicació dels models explicatius d‟actituds al procés d‟adopció de les TIC. Estudi de les variables controlables (vinculades al missatge) i no controlables per l'anunciant (saturació publicitària, etc.) en les comunicacions de màrqueting interactiu o en línia i la seva influència en el comportament de compra.
Nombre y apellidos investigadores |
Universidad |
Categoría académica |
Luisa Andreu Simó |
Universidad de Valencia |
Titular Universidad |
Andreu Blesa Pérez |
Universitat Jaume I Castellón |
Titular Universidad |
Enrique Bigné Alcañiz |
Universidad de Valencia |
Catedrático Univ. |
Rafael Currás Pérez |
Universidad de Valencia |
Titular Universidad |
Rosa Mª Rodríguez Artolá |
Universitat Jaume I Castellón |
Contratado Doctor |
Marcelo Royo Vela |
Universidad de Valencia |
Catedrático Univ. |
Carla Ruiz Mafé |
Universidad de Valencia |
Titular Universidad |
Isabel Sánchez García |
Universidad de Valencia |
Titular Universidad |
Javier Sánchez García |
Universitat Jaume I Castellón |
Catedrático Univ. |
Silvia Sanz Blas |
Universidad de Valencia |
Titular Universidad |
Luis Jose Callarisa Fiol |
Universitat Jaume I Castellón |
Titular Universidad |
EQUIP INVESTIGACIÓ 3 (15 investigadors)
LÍNIA INVESTIGACIÓ ASSOCIADA: L.I. Aplicacions Sectorials del Màrqueting
Descripció: Investigació de màrqueting en àmbits concrets que requereixen aproximacions específiques, particulars i innovadores als entorns actuals, principalment: a) màrqueting de les organitzacions públiques (citymarketing, governança i sostenibilitat, qualitat de vida a la ciutat, e-govern); b) màrqueting en organitzacions no lucratives (comportament de donants i voluntaris); c) màrqueting de l'oci (turisme, cultura i esport – gestió d'esdeveniments, adaptació a discapacitats, gestió i valoració d'experiències, influència de les emocions–); d) innovació i NT en aplicacions sectorials del màrqueting (adopció de tecnologies, influència en la gestió i en la compra); e) responsabilitat social corporativa RSC i creació de valor compartit (influència de la RSC a la marca; comportament del consumidor i RSC; CVC en contextos B2B i B2C); g) màrqueting social i polític (comportaments socials, aplicacions al segment juvenil); h) màrqueting internacional (l'anàlisi de l'entorn competitiu, l'estudi de barreres i els estímuls de la internacionalització, l'aplicació de metodologies d'anàlisi a la presa de decisions o la investigació de les noves tecnologies); i) Màrqueting Industrial o B2B Màrqueting (xarxes d'empreses, capital social, confiança i reliance, cooperació, co-creació de valor, intercanvi d'informació, clústers o districtes industrials, orientació al mercat, màrqueting relacional, internacionalització i altres performances)
Nombre y apellidos investigadores |
Universidad |
Categoría académica |
Joaquín Aldás Manzano |
Universidad de Valencia |
Catedrático Univ. |
Eva Caplliure Giner |
Universidad de Valencia |
Titular Universidad |
Amparo Cervera Taulet |
Universidad de Valencia |
Catedrático Univ. |
Manuel Cuadrado García |
Universidad de Valencia |
Titular Universidad |
Asunción Hernández Fernández |
Universidad de Valencia |
Titular Universidad |
Inés Küster Boluda |
Universidad de Valencia |
Catedrático Univ. |
Mª José Miquel Romero |
Universidad de Valencia |
Titular Universidad |
Carmen Pérez Cabañero |
Universidad de Valencia |
Titular Universidad |
Miguel Ángel Moliner Tena |
Universitat Jaume I Castellón |
Catedrático Univ. |
Walesska Schlesinger |
Universidad de Valencia |
Titular Universidad |
Natalia Vila López |
Universidad de Valencia |
Catedrático Univ. |
Marta Estrada Guillén |
Universitat Jaume I Castellón |
Contratado Doctor |
Jaume Llorens Monzonís |
Universitat Jaume I Castellón |
Contratado Doctor |
Diego Monferrer Tirado |
Universitat Jaume I Castellón |
Contratado Doctor |
Vicente Tortosa Edo |
Universitat Jaume I Castellón |
Prof. Asociado Laboral |