Universitat de ValènciaFacultat d'Economia Logo del portal

Curs de Management: Com alcançar i mantenir una diferenciació competitiva en mercats internacionals

Impartit pel Professor: Constantine S. Katsikeas, Leeds University Business School, Leeds, Regne Unit

Descripció del curs

Com a resultat de la creixent globalització dels mercats i de la intensificació de la competència en moltes indústries, el disseny i implementació d'estratègies competitives adequades s'ha convertit en vital per a la supervivència, creixement i rendibilitat de les organitzacions empresarials modernes. En particular, organitzacions líders a nivell mundial reconeixen que s’han de diferenciar per tal d'establir, desenvolupar i mantenir una posició de mercat superior en aquells mercats o segments on han optat per operar a tot el món. Per aconseguir això, les empreses que operen internacionalment han de poder entendre als clients estrangers i els seus requisits per crear ofertes de valor competitiu a través del disseny i implementació d'estratègies comercials efectives. Servir als clients millor que els serveixen els seus competidors i fer-ho de forma contínua quan les forces del mercat canvien és un aspecte fonamental a tenir en compte en els negocis contemporanis.

Al final d'aquest seminari, els participants seran capaços de: en primer lloc, apreciar les tasques i responsabilitats i els reptes als què s'enfronten els executius en la formulació i aplicació d'estratègies competitives en els diferents mercats a tot el món; en segon lloc , entendre el procés de l'avantatge competitiu assolit i els resultats en termes de rendiment en les empreses que duen a terme negocis internacionals; i en tercer lloc, familiaritzar-se amb la investigació influent en la creació d'avantatges competitius i la que millora el rendiment en els mercats internacionals.

Programa del curs:

  1.  El concepte de diferenciació competitiva en les operacions internacionals.
  2.  Desenvolupament un model de negoci únic – exemples pràctics i casos d’estudi del mercat global.
  3.  El proces de la advantage competitiu alcançat i la millora dels rendiments de les empreses.